Volledige versie bekijken : Downloadsnelheid ondermaats



Antwanneke
28 February 2011, 22:23
Hallo,

ik ben al een tijdje op de sukkel met mijn downloadsnelheid. ik zou 30 mbit moeten krijgen, maar haal slechts 8-12mbit. na wat over en weer bellen met de provider telenet sturen ze me een technieker die een goede snelheid meet en die het op mijn ethernetkaart steekt. ik heb dus een andere pci kaart gekocht: zelfde resultaat. mijn onboard is een nextreme gigabit en die werkt normaal, de pci is een SMC 10/100 mbit.

maar daar ligt het blijkbaar niet aan: ik heb de pc geboot met hiren's bootdisk en haalde plots 35 mbit.

om hardwarecomponenten te checken heb ik dus in safemode geboot en haal 42 mbit!!! Ik heb m'n mobo ook aan een testbank laten hangen dit weekend en alle componenten halen de gigabit snelheid...

het is dus duidelijk dat er soft draait die alles vertraagt... ik ben zeker dat mijn pc vrij is van enige malware in gelijk welke vorm.

wie heeft er tips of truuks om in normale modus minimaal 27-28mbit te halen????

is het zinvol hiervoor een HJTlog te plaatsen?

PeterN
28 February 2011, 22:47
- Telenet meet de juiste snelheid aan de modem. Heb jij al eens een korte kabel ingestoken op de modem en rechtstreeks naar de pc? Dus zonder router er tussen of andere apparaten en eens een andere kabel? Je zou niet de eerste zijn waarbij een slechte kabel het probleem veroorzaakt.
- Heb je nog een laptop, of heeft de gebuur een laptop? Steek eens een andere pc rechtstreeks op de modem en laat deze dezelfde speedtest uitvoeren. Het moet al lukken dat beide pc's traag zijn. Zo weet je als het probleem te zoeken is in jouw pc.
- Natuurlijk kan je al uit veiligheid al een hijackthis logje plaatsen in het juiste forum (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis). Het kan nooit kwaad;)

J.W.
28 February 2011, 23:06
ik heb de pc geboot met hiren's bootdisk en haalde plots 35 mbit.
het is dus duidelijk dat er soft draait die alles vertraagt...

Gebruikt u soms Avast als virusscanner?