Volledige versie bekijken : Windows Vista Vista recovery



Koshke
5 March 2011, 16:52
Naar aanleiding van mijn grafische problemen met een cursor die in grafische programma's niet kon geplaatst worden waar ik hem hebben wou, heb ik mijn Vista computer helemaal moeten leegmaken en een recovery gedaan.
Nu krijg ik natuurlijk over de 100 windows updates....
Telkens zegt het al een paar keren dat men de updates niet kon configuren en ongedaan worden gedaan. Als de laptop opstart kijg ik ook eerst een zwart venster met vanalle meldingen van register of zo denk ik, ken er niets van en dan volgt het ongedaan maken wat op zich ook een tijd duurt.
Ook opent zich nadien een venster "uw browser een belangrijke keuze" en "fout in het script voor deze pagina" waarna ik een 100-tal maal moet drukken om dat weg te krijgen.

Wat doe ik verkeerd ?

Heb intussen wel een klein grafisch progje gedownload om te kijken of het werkt, en ja, dat blijkt nu te werken.

Maar bij een ander grafisch programma verschijnt de tekst : "de toepassing kan niet worden gestart omdat omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenis logboek toepassing voor meer informatie"

Wat te doen ? Begrijp er niks van.... had gehoopd dat al mijn problemen van de baan zouden zijn maar nu zijn er een hoop anderen die verschijnen...

Koshke
5 March 2011, 17:27
nog vergeten te melden : ik krijg ook telkens als ik wil afsluiten een rode knop "updates installeren en vervolgens computer afsluiten"

Peter.B
5 March 2011, 21:12
Nu krijg ik natuurlijk over de 100 windows updates....
heb deze week de pc geformatteerd van mijn zus,opnieuw windows vista + alle updates geïnstalleerd,amaai vista is echt kl¨te. ook meer dan 100 updates en dan zal je waarschijnlijk service pack 2 nog niet geïnstalleerd hebben,na dat pack heb je nog meer dan 40 updates (ongeveer).
je hebt echt veel geduld nodig en als er bepaalde updates niet lukken opnieuw proberen.
ik ben zeker meer dan een dag met bezig geweest.
't is daarom dat 'k in uw vorige topic vroeg om eventueel een ander besturingssysteem te proberen,bvb xp of windows7.
zou je uw meldingen of problemen eens kunnen laten zien met printscreens of foto's?
aja en via "start" zelf op "windows update" klikken en laten scannen naar updates.

suc6 ;) ik ben er vanaf,euhhhh voor ne maand of 6 :D

compuchrisje
5 March 2011, 21:37
Vista is inderdaad één hoop miserie, ook bij mij is een recovery de mist in gegaan. Gelukkig had ik nog een image weggezet ergens dat bruikbaar was en dàt werkte. Het grote probleem is dat die updates bij het begin al automatisch worden ingesteld. Beste is dus om dit niet meteen te laten gebeuren en zelf te beslissen welke updates je doorvoert, telkens met een systeemherstel dat je een naam geeft. Zo kan je steeds terug als een update de boel overhoop gooit.
Ik zou de tip van Peter B. toch eens in overweging nemen. Hebben de gesprekken met HP niets opgeleverd?

Peter.B
5 March 2011, 23:04
en sluit uw laptop misschien aan aan de netspanning en een internet kabel naar de router.

Koshke
6 March 2011, 14:43
blijkbaar, na meer dan een dag, schijnt nu alles opgelost. Vista service pack 2 heb ik nog niet zien verschijnen.
Van HP had ik nog een grafic card download gekregen, dat hielp ook niet en ze gaven me dan een link om vista terug in zijn originele staat te brengen, de enige manier om eventuele conflicterende software te verwijderen. Kreeg geen XP of Windows 7.
Ik had 3 mogelijkheden om Vista te formatteren : via een hun link, via een recovery partitie op mijn computer of via mijn recovery CD's die ik had gemaakt bij aankoop. Had de link gekozen... Heb intussen wel melding gemaakt tegen hun in verband met de vele moeilijkheden die ik heb ondervonden.

Nu al mijn programma's er terug op krijgen, zien wat dit geeft.

vraagje, hoe kan ik een ander besturingssysteem op mijn laptop zetten ?
vraagje, wat bedoel je met "image" Chrisje ?
vraagje, ik bezit hier nog een oude XP DVD : "application and Driver Recovery DVD" van HP en tevens ook CD met besturingssysteem Windows XP Home edition Service pack 2. Ik vermoed dat het van mijn oude HP computer is, maar daar heb ik ook 3 recovery CD's destijds van gemaakt.

Sorry, heb nooit lessen of informatie gekregen van iemand wat dit alles is. Ik voer maar uit wat denk dat juist is bij aankoop en verder trek ik mijn plan maar heb voor de rest totaal geen benul waarmee ik bezig ben.

compuchrisje
6 March 2011, 22:06
Die XP versie van je vorige HP zal het niet redden, want die hoorde bij dat vorige systeem. De recovery-set trouwens ook. Als je die computer hebt afgedankt en buitengezet, ben je met die schijfjes ook niks meer.
Het statement dat je nooit lessen of informatie hebt gehad telt niet :p, er is genoeg te vinden hier op ons forum over dat soort onderwerpen, bv deze (http://www.minatica.be/content/500-Image-maken-met-Acronis-True-Image-10), waar je meteen uitleg krijgt wat een image juist is. Als je een externe schijf hebt, komt daar soms dergelijke software mee. Maar we weten nu dat je een Seagate hebt, waardoor je dus aanspraak kan maken op de gratis versie van Maxblast (http://www.minatica.be/downloads/661-MaxBlast).
Als je de meest noodzakelijk programma's hebt kunnen installeren, en alles werkt nog zoals het hoort, doe dan eerst een schijfopruiming, eventueel ook met CCleaner met de standaardinstellingen (met de standaard instellingen worden enkel de overtolligste bestanden geruimd, dus geen extra vinkjes aanduiden!). Zet dan ook Maxblast op je systeem, met je externe aangekoppeld en laat dan een volledig image maken van je C-schijf. Je krijgt dan een spiegelbeeld van je volledige installatie op je C-partitie (niet van je datapartitie dus, maar die kan je eventueel ook mee laten aanmaken, wat wel langer duurt).
Doe dit desnoods voor SP2 zich komt melden, je weet maar nooit of dàt de boel weer overhoop gooit.

Peter.B
7 March 2011, 07:27
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Learn-how-to-install-Windows-Vista-Service-Pack-2-SP2
en dan kan je klikken op:
SP2 installeren met Windows Update(aanbevolen)
en krijg je dit:
#

Zorg ervoor dat u verbinding hebt met internet.
#

Klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Programma's en klik op Windows Update.
#

Klik in het linkerdeelvenster op Naar updates zoeken.
#

Klik op Beschikbare updates weergeven. Selecteer in de lijst met updates Service Pack voor MicrosoftWindows (KB948465) en klik op Installeren. Afbeelding van het pictogram van het beveiligingsschild Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Koshke
7 March 2011, 17:26
heb nog wat updates te downloaden die steeds verschijnen nu na het installeren van mijn microsoft office programma's maar zal nadien zeker ook de windows SP2 krijgen, heb hem trouwens al aangekondigd gekregen maar nog niet gedownload. Zit nog met een ander probleempje dat ik eerst wil oplossen, zal daar een ander topic voor openen.

Baloeke
8 March 2011, 00:08
Misschien als je deze update's binnenhaalt je ander probleem ook verholpen is.

Koshke
17 March 2011, 19:54
heb intussen de maxblast gedownload, moet hem nog installeren, intussen staat ook SP2 op m'n pjuter, ook een heel gedoe, af en toe nog een progje downloaden dat ik vergeten was, en dan een massa plugins voor mijn PSP, maar dat zal pas gebeuren als ik ze nodig heb, dus stap voor stap, behalve diegenen die ik betaald heb, die staan er al op.

Het lijkt ok wat dit topic betreft. Dank aan de helpers. Hier mag een slotje op.

peenif
17 March 2011, 20:28
Hier mag een slotje op. Zo niet doen we die weer open, verder succes nog met je 'pjuter'. ;)