Volledige versie bekijken : Windows 7 BSOD bij opstarten



jerrythealien
7 March 2011, 11:09
Ik heb verleden weeik mijn grafische kaart (nvidia 8800GT) vervangen door een nieuwe (AMD HD6850).
De 8800GT had de geest gegeven en mijn scherm zag eruit als dat van een C64, maar dan nog slechter. Heb de computer echter zo nog een 3 tal dagen gebruikt (moest mail kunnen checken en winkels waren dicht).
De nieuwe AMD kaart erin gestoken (nvidia drivers uninstalled maar ik krijg ze niet allemaal uit "verwijderen software") en de AMD catalyst drivers erop gezet. Sindsdien sluit ik af en start ik op met de melding van een BSOD. En ik heb net nu geen zin om een format te doen... ik post a.s.a.p. de melding die ik krijg.

Hoe zoek ik uit waar het probleem zit?:D

PeterN
7 March 2011, 12:35
Deïnstalleer nog eens alles. Draai daarna ccleaner zodat zeker alles weg is van nvidia. Pas dan terug installeren met de laatste drivers die je op de site vindt.

jerrythealien
7 March 2011, 12:56
Hey PeterN,
ik zal even proberen wat je voorstelt, hieronder de melding die ik elke opstart krijg...
Ik had al liggen googelen en was iets van drivercleaner tegen gekomen maar dat was al een zeer oud bericht dus niet van toepassing met win7.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8005AF14E0
BCP2: FFFFF88003A543BC
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

amorfati
7 March 2011, 17:29
Deïnstalleer nog eens alles. Draai daarna ccleaner zodat zeker alles weg is van nvidia. Pas dan terug installeren met de laatste drivers die je op de site vindt.

Neem wel even Ccleaner Pro, die gaat nog verder, zodat er totaal geen overblijfselen zijn van je vorige driver:bow:

jerrythealien
7 March 2011, 19:34
Heb alles verwijderd, cc laten lopen, nvidia driver logo uit "software verwijderen" verdween hierbij :-), herstart, nog eens herstart, catalyst drivers erop gezet en enkele malen herstart en alles blijkt in orde te zijn.

Bedankt voor de moeite,
Amorfati, die cccleaner pro is me niet helemaal duidelijk, ik kan de download wel vinden maar op de site van cccleaner staat er ook nergens een vermelding of onderscheid aangegeven tussen de 2.
Het werkte met de gewone cc ook dus evengoed voor mij.

peenif
7 March 2011, 19:51
Het werkte met de gewone cc ook dus evengoed voor mij

En dat is zo voor iedereen die CCleaner gebruikt jerrythealien. Piriform is de uitgever van CCleaner, een Pro versie is daar in ieder geval niet te verkrijgen.

jerrythealien
8 March 2011, 18:56
Miserie, :cry:

vandaag de computer opgezet (ondertussen een 5 tal keer heropgestart zonder prob's) en het probleem is terug... wederom melding van een BSOD.
Ik overweeg het volgende : amd kaart eruit alle drivers uninstallen, kapotte nvidia kaart er terug in, drivers nvidia terug installeren, terug alles netjes uninstallen, en dan opnieuw amd kaart erin.
Goed idee?
Iemand nog andere suggesties om mijn probleem te benaderen?

PeterN
8 March 2011, 21:14
Als het een driver probleem is waarom werkt hij dan 5 keer wel eerst? Een driver is software en die verandert niet zomaar na vijf keer. Je kan het proberen maar ik denk dat er iets anders aan de hand is. HD 6850, niet vergeten de aparte voeding in te steken? Voeding straf genoeg? Past hij mooi in het slot?
Probeer mss in het logboek ook een betere foutmelding te krijgen want de vorige zei mij niet veel :p Eventueel de naam van het prog dat de fout heeft gemaakt.