Volledige versie bekijken : Nieuwe router/modem



Emtec
8 March 2011, 17:19
Mijn oude router/modem (ADSL - Scarlet) heeft het begeven.. Ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe. Ik had er een 2 tal op het oog, maar na het lezen van enkele reviews ben ik toch beginnen twijfelen. Het ging om de Belkin Share en Linksys WAG160N.

Zijn dit goeie keuzes? Of zijn er betere binnen mijn prijsklasse (max 120€).

PeterN
9 March 2011, 01:04
Beiden zijn bekende merken. De 160 van linksys is een veel verkocht model dat je met ingebouwde adsl modem hebt of zonder. Deze laatste, de WRT160N heb ik en werkt goed. Doet wat hij moet doen:p Maar dat zal de Belkin ook wel doen:) De Belkin share N300 bedoel je? Die heeft nog een usb poort voor een externe schijf te delen.

Emtec
9 March 2011, 22:32
Ja de belkin Share N300. Die extra usb poort was voornamelijk aantrekkelijk voor de wireless printer functionaliteit.
Het enige dat ik opmerkte was dat beide routers een uitstekende expert review kregen, maar door gebruikers een vrij slechte. De WRT160N zou bijvoorbeeld vaak zijn signaal verliezen en last hebben van oververhitting... Dat klopt dus niet? ;)

PeterN
10 March 2011, 01:57
Mijn WRT 160N heb ik in de +- drie jaar dat ik hem heb mss twee keer moeten uit en terug insteken. Dit verliezen van signaal hoor je bij veel routers maar heeft meestal niks te maken met de router maar het slechte aangebonden signaal. Als je het verlies van draadloze connectie bedoelt heb ik nog geen last gehad in al die jaren. Als dit regelmatig gebeurd moet je kijken als je geen te zwak signaal hebt door afstand en obstakels of stoorbronnen. Blijft het probleem, terug brengen en nieuwe vragen.
Kwestie warmte, ja hij wordt warm maar niet heet. Ik heb hem gewoon op een tafel staan op twee pennen zodat hij iets van de tafel staat en wat extra koeling heeft. Zo staat hij al die jaren al :p
Linksys heeft wel een nieuwe reeks uit en ik denk dat die 160 al niet meer gemaakt worden? De nieuwe zijn de E2xxx. Kijk maar eens op hun website.

Emtec
10 March 2011, 14:01
Die E2000 ziet er zeer aantrekkelijk uit, zeker met de gigabit verbindingen. Maar voor zover ik zie is er geen versie met ingebouwde modem. Al kan ik natuurlijk een externe modem erbij zetten... Ik denk dat het zoiets gaat worden. De Belkin vertrouw ik niet zozeer. Bedankt voor je reacties PeterN!