Volledige versie bekijken : Ipod via itunes Synchroniseren na format pc



Cabrioboy
8 March 2011, 21:34
Sinds een paar dagen heb ik mij een nieuw systeem gekocht en nu wilde ik mijn muziekbibliotheek van itunes terug synchroniseren via mijn ipod en dit lukt altijd via ipod access na beide geinstalleerd te hebben , gaat hij alles doen wat ik vraag . Maar hij zet de bibliotheek onder mijn C/users/gebruiker/music . Is er ergens via itunes een optie dat ik deze kan laten zetten bevoorbeeld op mijn D: of E:
wil dit doen omdat mijn C een SDD en wil alles op de C toch vrij weinig belasten enkel software staat er op en operating system
Daarom zou ik al de muziek op mijn D: laten zetten automatische via itunes en ipod access
Wie kan me helpen ?

Spoorzoeker
9 March 2011, 10:39
Geen idee. Mijn ervaring met Itunes is dat het een draak van een programma is.
Meer een dictatuur zeg maar.
Apple bepaalt wat er gebeurt,niet de gebruiker.

Alviarin
17 April 2011, 22:31
Goh, als apple een dictatuur is, zou ik het niet erg vinden er onder te leven. :)

Kijk eens onder de volgende tabs in Itunes:
Bewerken, voorkeuren, geavanceerd en dan kan je zelf kiezen waar je itunes bibliotheek moet komen. Ik geloof dat je ook kan aanvinken dat alles wat onder de standaardmap stond ook naar de nieuwe locatie moet worden gebracht.
Pas wel op, mijn ervaring is dat bij een update of zelfs na verloop van tijd ineens de standaardmap terugkomt. Dus regelmatig eens checken of dat niet onverwacht is gewijzigd.

Of nog gemakkelijker: zwier de inhoud van je Ipod onder de gewenste map. Neem dan een "lege" Itunes kies de bibliotheek zoals hierboven omschreven. Normaal gezien moet Itunes dan zichzelf vullen met de liedjes onder de gekozen map.

Verder kan je wellicht eens je licht opsteken bij hulpsoftware van Copytrans. Die hebben software dat je inhoud van je Ipod kopieert alvorens je die naar Itunes brengt. Ik veronderstel dat je dan ook kan kiezen waar dan de kopie moet worden geplaatst. Ik heb dat laatste nog niet geprobeerd.
Maar de software modules zijn te vinden op http://www.copytrans.net/ Laat je niet afschrikken door de prijzen. Bij aankoop krijg je nog meer korting dan wat in eerste instantie aangegeven staat, en 't is al redelijk goedkoop.

Nog een tip die in Tips & Trucs gisteren gelezen heb is Itunes Library Updater (iTLU, http://itlu.ownz.ch Het vergelijkt mappen en zou ook de mogelijkheid bieden de liedjes in de juiste maplocatie onder te brengen met het wegwerken van die vervelende uitroeptekens in Itunes van een liedje dat je niet meer terug zou vinden.

Hopelijk brengt dit je iets verder.

Spoorzoeker
18 April 2011, 08:36
Goh, als apple een dictatuur is, zou ik het niet erg vinden er onder te leven.

Nee ?, echt niet ?
Dus jij vind het niet erg dat iemand anders bepaalt welke kleding jij elke dag aantrekt, wat je eet, met wie je omgaat en waarheen je op vakantie gaat ?, misschien moet je je dan eens aanmelden bij een sekte. :#

Alviarin
18 April 2011, 20:49
Ik bezie het zo. Als je ervoor kiest je Ipod te synchroniseren met Itunes, kies je er zelf voor. Net zoals je je MP3 speler zou synchroniseren met Winamp of Windows Media Player. Met die programma's heb je toch ook niet te kiezen hoe je dat programma verandert etc.? Het enige verschil is dat Itunes misschien minder plugins en tierlantijntjes toelaat. De beperkingen neem ik er inderdaad ook maar bij. Anderzijds biedt toch andere software ook de mogelijkheid de Ipod te synchroniseren. Copytrans doet dat en ik dacht nog enkele andere programma's ook.

Ter vergelijking: als je een Audi koopt moet je niet zeuren dat je er niet mee terecht kunt in een Ford garage. (Automerken willekeurig gekozen).

Spoorzoeker
19 April 2011, 09:24
Nee je kunt met een ander programma niet synchroniseren.
Wel van de Ipod naar pc, maar niet andersom, was het maar waar.
Ik heb Copytrans gekocht, maar kan het helaas niet gebruiken waarvoor ik het had willen gebruiken.

Als je nl iets naar de Ipod zet, dan maakt Itunes er allemaal nadere namen van. geen idee waarom, maar het is wel zo.
Je kunt gewoonweg niet van je pc mp3's overzetten als bij een normale harddisk.
Onze Android kan het gelukkig wel, daarom dat ik niet meer voor Apple kies bij een volgende gelegenheid.