Volledige versie bekijken : Hoe zit dat nu met 3G ?



biep
10 March 2011, 16:34
heb een LG smartphone. In december kreeg ik een torenhoge factuur van proximus voor een dataverbinding, terwijl ik niet over 3G gesurft had. Na even zoeken kon ik dit uitzetten en met "hello proximus" bedwingen. Kan ik dit aanvechten bij proximus denk je ? Ook heb ik even zitten googlen maar niet écht veel duidelijkheid gevonden. Ik gebruik 3G zéér zelden. Enkel als ik ergens ben met de wagen en even wil kijken via google maps hoe ik moet rijden. Zodra ik de wegbeschrijving heb, zet ik 3G uit. Ik wil graag weten wat zoiets nu kost als ik het héél occasioneel eens gebruik, maar veel duidelijkheid vind ik niet echt.

g_man
10 March 2011, 17:29
Als je dit wilt aanvechten moet je dat met LG doen en niet met Proximus.
Jij beslist toch zelf of je data download via je smartphone of niet.
Trouwens, welk nut heeft een smartphone als je die dingen niet gebruikt?
Best dat je je een data-abonnement aanschaft, dan zit je niet met die kosten.
Alles wat je doet met een smartphone, behalve bellen en SMS'sen, is dataverkeer waarvoor je moet betalen. ;)

wimvdspeeten
10 March 2011, 19:52
zelfs indien je 3G uitschakelt zal je smartphone nog steeds via Edge (tragere dataverbinding) connecties met internet kunnen maken.
Normaal gezien zou je ergens een optie moeten hebben om mobiel dataverkeer compleet uit te schakelen.
beter is inderdaad om een dataplan af te sluiten.

PeterN
10 March 2011, 21:42
Ik ken je verbruik niet maar als je veel dataverkeer gebruikt of er gewoon niet wil naar kijken is Viking Mobile (https://mobilevikings.com/nl/) een goede formule. Het werkt zoals een prepaid kaart en 2GB dataverkeer met een smartphone krijg je nooit op, al ben je constant bezig :)

Het is zoals hierboven al staat. Je Smartphone kijkt ook constant naar het weer, naar als er nieuwe emails zijn etc. Er is constant wel dataverkeer tenzij je alles afzet maar dan heb je ook niks meer aan je smartphone

biep
11 March 2011, 17:40
ik gebruik veel wifi met m'n smartphone, ik moet niet persé 3 G gebruiken hé ? Mijn vraagt werd echter niet beantwoord. Wie weet wat het kost ? De optie om 3G uit te schakelen gebruik ik idd mits de app "hello proximus", zo heb ik geen verrassingen. Ik gebruik 3G maar héél af en toe, vandaar dat het misschien niet nodig is om een pack te gebruiken, maar occassioneel te betalen voor zelfde gebruik, maar prijzen vind ik daar niet echt van....ik dacht dat hier misschien iemand wel iets wist, niet dus....

biep
11 March 2011, 17:41
Als je dit wilt aanvechten moet je dat met LG doen en niet met Proximus.
Jij beslist toch zelf of je data download via je smartphone of niet.
Trouwens, welk nut heeft een smartphone als je die dingen niet gebruikt?
Best dat je je een data-abonnement aanschaft, dan zit je niet met die kosten.
Alles wat je doet met een smartphone, behalve bellen en SMS'sen, is dataverkeer waarvoor je moet betalen. ;)

Aanvechten met LG ? Wat hebben die ermee te maken ?

biep
11 March 2011, 17:45
Dit vond ik elders, iemand die hetzelfde voorgehad heeft : Bel gerust even naar de klantendienst (6000) en vertel wat er gebeurt is. Proximus maakt kredietnota. http://www.test-aankoop.be/site_images/forums/wink.gif

Uw toestel zoekt automatisch het internet op. Wij weten dat u niet op het internet bent geweest en hebben hier een billshock procedure die we kunnen uitvoeren. Mijn Proximus collega zal u ook adviseren DATA 100MB te bestellen.

Mijn briefje is onderweg....wie niet waagt, niet wint...

g_man
11 March 2011, 17:54
Aanvechten met LG ? Wat hebben die ermee te maken ?
Je geeft het antwoord zelf...

Uw toestel zoekt automatisch het internet op.

Krotec
11 March 2011, 19:48
Standaard wordt je sim kaart geconfigureerd om gprs en 3g te gebruiken dus zulke situaties zijn echt schering en inslag.
Uit ervaring weet ik als je een vriendelijke mail stuurt naar Proximus om je 'probleem' uit te leggen zij dit zullen crediteren.