Volledige versie bekijken : Wireless Printen bij Drradloze Fibernet Modem



Cabrioboy
18 March 2011, 12:52
Onlangs heb ik mijn abbonement bij telenet vervangen door Fibernet 40 en kreeg hierdoor een nieuwe modem met ingebouwde draadloze router


Na installatie kon ik niet meer draadloos printen bij nader inzien had deze modem een firewall instellingen en bij deze afgezet te hebben vond mijn pc terug de draadloze printer

Dus al wie daar problemen mee heeft kan dit een oplossingen zijn

slicky
18 March 2011, 15:45
kun je uw printer dan niet toevoegen bij uitzonderingen?
zodat je beveiligd blijft,en niet telkens die firewall weer moet aan en uit zetten?

Cabrioboy
18 March 2011, 16:04
Ja maar heb ook een firewall op mijn 2 pc staan , zou dit kwaad kunnen

En hoe doe ik dat dat via de instellingen via mijn telenet

slicky
18 March 2011, 17:31
dat weet ik niet,hoe je dat insteld,
staat dat niet tussen de faq's van telenet?
anders zal peterN wel ff met een oplossing komen hiervoor,hij is daar expert in

Cabrioboy
18 March 2011, 17:46
Oke goed , kan hem mss een mac adres ingeven en enkel op dat mac adres enkel door geven

PeterN
18 March 2011, 23:59
Alles hangt een beetje van uw installatie af. Best laat je de firewall van je router wel actief in je telenet modem/router. Dat is net een beveiliging dat het publiek gedeelte (internet) en uw lokaal gedeelte (thuisnetwerk) gescheiden is.

Maar hoe deed je dat vroeger? Had je een draadloze router staan? Die kan je nog steeds na de nieuwe modem/router zetten en dan zou alles gelijk moeten blijven.

Cabrioboy
19 March 2011, 10:38
Ja weet ik mar het heeft wel zo gemarceerd ze en sinds eergisteren printen mijn wireless printer niet meer vond het heel raar en maar blijven zoeken en dat dit gedaan en deed het terug alle hij vond hem anders niet zal eens proberen terug actief te zetten

Cabrioboy
19 March 2011, 10:42
Heb hem nu terug actief gezet en hij blijft wel printen , maar bij het installeren vond mijn pc hem niet , even afwachten wat hij in de toekomst blijft doen dan