Volledige versie bekijken : fibernet 40 en draadloos printen



crazyding
24 March 2011, 00:59
Ik ben overgeschakeld naar fibernet40. Ik heb een vaste computer en laptop. Daarmee kon ik met beiden afprinten. Laptop draadloos, en vaste computer stond router tussen. Nu is router weg, omdat in modem draadloos verbinding inzit. Nu kan ik nog wel met vaste computer afprinten, maar niet meer met laptop. Op laptop staat printer nog als standaard printer. Hoe moet ik dit in lekentaal terug arrangeren dat printer met laptop ook draadloos werkt?
Op laptop staat windows vista.

PeterN
24 March 2011, 01:13
De printer, waar hangt die op? Op die desktop, bekabeld op de telenet modem/router of draadloos op telenet modem/router?

Dit (http://www.minatica.be/threads/74523-Wireless-Printen-bij-Drradloze-Fibernet-Modem) is iets wat ik hier al tegenkwam maar best laat je dit beveiligd. Je kan wel am eens proberen als het dan wel werkt, dan heb je al een gedacht waar te zoeken.

crazyding
24 March 2011, 09:23
printer is aangesloten op desktop, die desktop is aangesloten op telenet/ router. De laptop gaat draadloos met telenet router nu.

PeterN
24 March 2011, 13:12
De draadloze laptop kan op internet dus dat is inorde. Het printen heeft altijd gewerkt op die manier ervoor?
Kan je de desktop pc nog steeds zien vanaf je laptop, dus zit die nog steeds in een zelfde thuisnetwerk of zijn daar ook aanpassingen aan gedaan?
Heb je al eens geprobeerd met in 'mijn telenet' de firewall van de modem/router even uit te schakelen? Als het zo werkt moeten we eens gaan zoeken wat die instelling net doet in de telenet modem/router. Zou kunnen dat die bepaalde poorten blokkeerd?

crazyding
24 March 2011, 14:05
ok opgelost. Kon thuisnetwerk zien, maar printer was niet meer gedeeld. Heb dan terug printer gedeeld nu is't in orde, bedankt