Volledige versie bekijken : Drivers bewaren



theo2602
26 March 2011, 11:28
Ik heb mijn computer terug (moeten) installeren en had veel problemen om sommige drivers (stuurprogramma's) te vinden. Dom genoeg heb ik deze die ik vond niet opgeslagen, maar uitgevoerd. Bestaat er geen mogelijkheid om mijn huidige drivers te vinden en ergens op te slaan?

peenif
26 March 2011, 11:45
Moet kunnen met een software programma zoals deze gratis DriverMax 5.8 (http://www.innovative-sol.com/drivermax/)
Hiermee kan je niet alleen de meeste recentste drivers vinden en downloaden maar tevens de huidige naar een map exporteren en zo bewaren voor als het eens nodig mocht blijken :D.

theo2602
27 March 2011, 11:45
Ik heb dat gedaan, maar het werkt niet, ik zou mij niet geregistreerd hebben en daarvoor zou ik een mail hebben ontvangen. Dit is niet gebeurd, ook niet in mijn spam.

peenif
27 March 2011, 14:17
Desinstalleer eens en begin opnieuw theo, misschien heb je een foutje gemaakt. Installeren > nu doet het programma een scan naar je geïnstalleerde drivers, dan ga je bv. naar Driver downloads and info > Check online for driver update. Nu krijg je een dialoogvenster om je online te registreren (online) en moet je toestemming geven om je eigen drivers te delen. Nu krijg je een email waar een link in staat om je account te activeren. Wanneer je die aanklikt is je software klaar voor gebruik.

theo2602
28 March 2011, 09:33
Ik krijg nu een bericht: You are using an absolete version of driver max, wich can not connect to the server any more

peenif
28 March 2011, 12:55
Begrijp het niet, ik heb die zonder problemen geïnstalleerd en geactiveerd. Absolete betekent in dit geval dat het om een verouderde/voorbijgestreven versie zou gaan, mogelijks zijn er na je vorige de-installatie registersleutels achtergebleven > verwijder eens met RevoUninstaller in de gevorderde modus (op eigen risico want verwijdert registersleutels) en daarna nog eens proberen.
Indien dit niet lukt weet ik het ook niet meer. Er bestaat nog dergelijke software, google eens op driver backup software.