Volledige versie bekijken : xls problemen



jvuz
28 March 2011, 14:56
Hallo,

vorige week installeerde ik Office 2010 bij een gebruiker. Maar deze heeft de volgende problemen met excel. Enn xls bestand kan enkel geopend worden wanneer excel openstaat. Als je probeert een xls via de explorer te starten gebeurt er niets. Met xlsx bestanden is er geen probleem. Via een admin is er geen enkel probleem. Als ik de gebruiker admin rechten geef, werkt het nog steeds niet. De instellingen voor het programma dat moet gebruikt worden, is correct. DDE is uitgevinkt. Ik heb ook alles uitgevinkt in protected viex. Zonder resultaat.

Heeft er nog iemand ideeën?

Jo

Fakke_Berto
29 March 2011, 17:36
Heb je al geprobeerd om "openen met" te gebruiken. Je kiest daarna exell en laat het onthouden.

butskristof
29 March 2011, 18:19
Welke Windows?
In Windows 7 kan je Start -> Standaardprogramma's kiezen en daar voor elk bestandstype een vast programma aanwijzen.

Mvg,
Kristof.

jvuz
30 March 2011, 08:03
Heb je al geprobeerd om "openen met" te gebruiken. Je kiest daarna exell en laat het onthouden.Ja, heb ik al geprobeerd, zonder succes spijtig genoeg.

jvuz
30 March 2011, 08:03
Welke Windows?
In Windows 7 kan je Start -> Standaardprogramma's kiezen en daar voor elk bestandstype een vast programma aanwijzen.

Mvg,
Kristof.
Sorry, vergeten te melden, dit is een XP pc.

Fakke_Berto
31 March 2011, 20:01
Je kan ze laten converteren door office 2010. Daarna zou het wel moeten gaan.

jvuz
31 March 2011, 20:26
Maar wat als het heel veel bestanden zijn? Hij kan ze toch moeilijk 1 voor 1 doen? Of is daar een manier voor? En hoe moet ik ze laten converteren?

Jvuz

compuchrisje
1 April 2011, 00:40
Dit (http://support.microsoft.com/kb/2464297/nl)al eens geprobeerd?
Ik hoop dat je wel het uitvoerbestand in Office 14 hebt geselecteerd om ook oudere excel bestanden te openen?

jvuz
1 April 2011, 04:55
Inderdaad, heb ik al geprobeerd :(

compuchrisje
2 April 2011, 00:28
Zie je er tegenop om alle files één voor aan te pakken, kan je ze ook online (http://www.zamzar.com/)laten converteren, alleen denk ik dat dit al even arbeidsintensief is.