Volledige versie bekijken : Probleem met deïnstalleren



General Bartor
28 March 2011, 17:56
Hallo allemaal,

ik heb overlaats voor een prijsje een spel op de kop getikt: Star Wars Empire At War... Nu vond ik op het internet een trainer voor het spel (waardoor j kan cheaten). Echter om dat te kunnen combineren met het spel moest ik het .exe bestand in de installatiemap overschrijven met die die bij de trainer hoort... Toen werkte het spel niet meer, maar deïnstalleren lukte ook niet...Toen heb ik in dan maar de installationfolder verwijderd :wall: maar nu kan ik het helemaal niet meer installeren nog spelen... als ik de cd insteek en zeg 'launch .exe'. Wat doet mn pc? Hij opent gwn de cd-folder in 'deze computer'. Weet iemand hoe ik het toch nog kan spelen/deïnstalleren?

ps: als ik wil deïnstalleren zegt hij 'Unable to launch Install/CDkey.exe

butskristof
28 March 2011, 19:58
Je kan eens proberen om een programma zoals Revo Uninstaller te laten draaien. (het staat hier tussen de downloads denk ik)
Je kan ook dit (http://www.theeldergeek.com/manually_uninstall_programs.htm) eens proberen. Maar vooraleer je in het register gaat neuzen is het ten sterkste aangeraden om een back-up (http://support.microsoft.com/kb/322756) te maken, want met één verkeerde sleutel kan je heel je systeem om zeep helpen.
Ook programma's als Ccleaner kunnen wel eens een uitkomst bieden bij dit soort problemen.

peenif
28 March 2011, 20:19
Het valt me toch wel op hoe mensen soms met .exe bestanden omspringen, in vele gevallen de bron van veel kwaad hé.

compuchrisje
28 March 2011, 22:55
Het enige wat zal helpen is de originele exe er terug in te krijgen. Maar vermits je de folder ook 'gewoon' hebt gedelete, zal dat evenmin het probleem oplossen. Wat je wel kan doen, is je systeemherstel gebruiken en naar een datum voor die vervangactie te gaan. Gebruik CCleaner om alle verwijzingen naar dat programma te verwijderen en probeer erna het terug te installeren.
En een tip: als je zaken toevoegt in mappen met uitvoerbestanden, maak altijd eerst een kopie van die map op een andere locatie, zodat je bij problemen toch altijd nog ergens terecht kan om ze op te lossen.