Volledige versie bekijken : Dia's scannen



Phil O'Sophe
31 March 2011, 16:29
Met medion scanner 90093 4 dia's in de TA geschoven en gescand.
Probleem: de 4 dia's zijn opgeslagen als 1 bestand.
Is het zo in te stellen dat die als 4 afzonderlijke bestanden kunnen opgeslagen worden?

Dank voor elke hulp.

berger
31 March 2011, 19:26
Staat het niet in de handleiding (http://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD90093/handleiding-5-121560.html)?

Phil O'Sophe
31 March 2011, 21:09
Staat het niet in de handleiding (http://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD90093/handleiding-5-121560.html)?
Heb het boekje met de handleiding, maar heb daarover niets gevonden, ook niet in die pdf.
Toch bedankt hoor !

compuchrisje
1 April 2011, 00:29
Er zijn twee houders bij, Philo, ééntje voor een pellicule en ééntje om venster per venster te verschuiven. Zo heb ik het gedaan en elke dia is als apart bestand opgeslagen. Veel knopjes drukken wel, maar het kan.

Phil O'Sophe
1 April 2011, 18:56
Er zijn twee houders bij, Philo, ééntje voor een pellicule en ééntje om venster per venster te verschuiven. Zo heb ik het gedaan en elke dia is als apart bestand opgeslagen. Veel knopjes drukken wel, maar het kan.

Bedoel je: elke dia afzonderlijk in de houder schuiver? Want er kunnen er 4 tegelijk in.

compuchrisje
2 April 2011, 00:16
Die mogen er alle 4 gelijk in hoor. Maar als je dat frame in het toestel schuift zal je voelen dat er een kleine weerstand komt tussen elke dia. Gewoon kijken in het schermpje of alles netjes en volledig in het venstertje staat en dan opslaan kiezen. Ik denk dat het geheugen toereikend is voor 16 foto's. Die moet je dan natuurlijk eerst verhuizen naar je pc voordat je verder scant.

atlantis
3 April 2011, 10:02
hoe zit het met de kwaliteit van de ingescande dia's? Is dat te doen, of zit je met nabewerking na het scannen?

compuchrisje
3 April 2011, 21:27
De kwaliteit hangt af van die van de dia's zelf vooral. En ja, er altijd wel wat werk aan. Bij ingelijstte dia's, zelfs mét beschermglas, zullen er altijd minuscule stofjes te zien zijn, die bij het digitale resultaat kunnen uitgroeien tot regelrechte wormen ;)
Ook de kleuren kunnen afwijken van het oorspronkelijke 'model'. Maar over 't algemeen (ik heb dit vorig jaar gedaan met een 800 tal dia's) valt het héél goed mee hoor.