Volledige versie bekijken : Usbprobleem!



Szyn
2 April 2011, 13:03
Beste,
ik kocht gisteren een nieuwe toshiba sattelite R630 met windows 7. Toen ik vandaag mijn usb stick wou gebruiken kreeg ik wat meldingen die ik wegklikte. Nu zit ik met een probleem. Elke keer dat ik mijn usb stick inplug krijg ik een melding en opent het gebruikelijke menu'tje dat vraagt wat ik wil doen. So far so good. Na een paar seconden verliest de computer de connectie met mijn usb stick en valt hij weg. Zonder dat ik hem eruit trek maakt hij enkele seconden later terug een melding en zo'n bleep geluidje dat hij een usb stick erin zit. Opnieuw kan ik mijn folders in de usb stick openen om na drie seconden weer geen toegang meer te hebben. Ook in 'Deze Computer' zie ik de verwijderbare schijf (mijn usb stick) constant terugkeren en verdwijnen.
WATSKEBURT?

help mij! Rotirritant!

vdhee
2 April 2011, 14:17
Probeer je USB stick eens op fouten te controleren (via eigenschappen -> extra).

butskristof
2 April 2011, 17:14
Heb je dit ook met andere USB-apparaten (muis, toetsenbord, ...)?
Kijk ook eens bij 'Apparaatbeheer', dat vindt je in de linkerkolom als je Start -> Rechtsklik op 'Computer' -> 'Eigenschappen' kiest.
Anders zou ik ermee terug naar de winkel gaan en daar je verhaal doen (eventueel het probleem laten zien).

Mvg,
Kristof.

PeterN
2 April 2011, 22:01
Wat je zo al kan doen is in apparaatbeheer je USB in het hardware lijstje wegvegen. Start opnieuw op en die worden normaal automatisch terug gevonden.
Probeer ook je stick op een ander PC en een andere sctick op jouw PC. Let ook op, USB poorten hebben een instelling hoeveel stroom ze maximaal leveren. Mss daar eens naar kijken? Het kan ook een 'powermanagement' instelling zijn op een laptop.

butskristof
2 April 2011, 22:09
Heb je dat probleem op alle usb-poorten of slechts op eentje?