Volledige versie bekijken : draadloze netwerk valt weg



Tineke41
8 April 2011, 12:41
Hallo, Als ik een gemist programma terug wil kijken valt mijn draadlozenetwerkverbinding na zo'n 20 minuten weg. Dan moet ik weer opnieuw opstarten en dan na vijf minuten is het weer zo ver. Ik werk met windows xp home edition. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?
Lieve groetjes,

peenif
8 April 2011, 13:08
Even uw topic verplaatst naar 'Netwerken en internetproviders' Tineke41, hier word je hopelijk geholpen.

PeterN
8 April 2011, 15:48
Kan je iets meer uitleg geven? Met wat zend je draadloos en met wat ontvang je draadloos? Geef ook het type nr van de apparatuur.
Hoeveel meter zit je van elkaar en zijn er obstakels tussen. Kan je eens bijna vlak naast elkaar proberen en zien als het probleem er dan nog is? Kan je eventueel bekabeld eens proberen en zien als er dan geen probleem is met de rest?

Tineke41
9 April 2011, 08:45
Hallo, ik ben niet zo'n expert. Ben al 70 jaar en wat je nu aan mij vraagt is abracadabra. Ik zal zeggen wat ik weet. Mijn router is van Etech. Die staat in een meterkast in de gang. Ik zit daar recht tegenover in de keuken. zal nog geen 2 meter zijn. Ik heb een wireless usb adapter 300N van Sitecom. Met een kabel werken weet ik niet hoe dat moet.

Tineke41
9 April 2011, 17:53
Ben ik weer. Was naar Dynabyte geweest en die hebben uitgelegd hoe ik met de kabel moet werken. Ik heb de kabel aangesloten op de router. Dan kan ik het programma helemaal niet afspelen. Toen heb ik de kabel rechtstreeks aangesloten op het modem; toen werkte alles perfekt. Ik terug naar Dynabyte en daar werd gezegd dat de router stuk was. Ik een nieuwe router gekocht. Als die aangesloten is kan ik niet meer op internet. Weet iemand wat er nu weer aan de hand kan zijn?
Heb toch maar weer de oude router aangesloten en nu kan ik wel weer op internet, maar valt bij een gemist programma kijken de internetverbinding weer weg.

Tineke41
9 April 2011, 17:54
Hoe verplaats ik dat?

PeterN
9 April 2011, 22:28
Afstand lijkt mij geen probleem.

- Heb je dit probleem met de oude draadloze router al langer of is het nu pas dat dit telkens gebeurd? Deed hij dit vroeger ook af en toe?
- Als het nog eens uitvalt, probeer eens enkel de oude router uit te trekken uit de stroom en terug in te steken, wacht even en kijk eens als je dan ook terug verbinding hebt, zonder dat je de pc herstart.
- Verbreekt de verbinding ook bij andere dingen, bv als je gewoon zit te surfen of zo?
- Ik veronderstel dat het een laptop is waarop je werkt? Of is het een desktop. Zit de wireless usb adapter 300N dan niet achter de metalen behuizing van de pc verborgen? Draai uw toestel eventueel wat zodat ontvanger/zender elkaar kunnen zien (weliswaar door de muur of deur, maar dat er geen ijzeren behuizing tss staat)
- Met de kabel werkte alles prima en viel niks uit. Ook niet na langere tijd, na 20 minuten.


- Ik weet niet als je de nieuwe router nog hebt. Welk merk en type? Is uw draadloze verbinding beveiligd met een paswoord?
Eerst en vooral zal je hoogstwaarschijnlijk je pc aan de router moeten aansluiten met een kabel. Daarna moet je naar het ip adres van de router surfen. Dat staat in de handleiding normaal. Dan kan je de instellingen van de draadloze router veranderen. Veelal staat standaard 'wireless' op disable, dus uit, om veiligheids redenen. Je moet dat dan aan zetten. Eventueel kan je later ook zo je verbinding beveiligen. Na het installeren van de nieuwe router moet je opnieuw scannen naar beschikbare draadloze netwerken in je windows xp. Daar ga je hem zien verschijnen waarna je een connectie er mee kan maken.

Tineke41
10 April 2011, 17:15
Ik snap er niks meer van. Heb gedaan wat je zei. Daarna kon ik probleemloos een hele uitzending kijken; probeerde nog een andere uitzending te kijken en toen viel verbinding weer weg en kon ik alleen maar weer handmatig opstarten.

compuchrisje
10 April 2011, 23:29
- Heb je dit probleem met de oude draadloze router al langer of is het nu pas dat dit telkens gebeurd? Deed hij dit vroeger ook af en toe?
- Als het nog eens uitvalt, probeer eens enkel de oude router uit te trekken uit de stroom en terug in te steken, wacht even en kijk eens als je dan ook terug verbinding hebt, zonder dat je de pc herstart.
- Verbreekt de verbinding ook bij andere dingen, bv als je gewoon zit te surfen of zo?
- Ik veronderstel dat het een laptop is waarop je werkt? Of is het een desktop. Zit de wireless usb adapter 300N dan niet achter de metalen behuizing van de pc verborgen? Draai uw toestel eventueel wat zodat ontvanger/zender elkaar kunnen zien (weliswaar door de muur of deur, maar dat er geen ijzeren behuizing tss staat)
- Met de kabel werkte alles prima en viel niks uit. Ook niet na langere tijd, na 20 minuten.


- Ik weet niet als je de nieuwe router nog hebt. Welk merk en type? Is uw draadloze verbinding beveiligd met een paswoord?

Dit heb ik even voor je gekopieerd Tineke. We kunnen ons moeilijk een beeld vormen over wat er juist aan de hand is als enkele vragen over systeem, router, instellingen, etc niet gekend zijn.
Graag even ietsje meer info geven als het kan?