Volledige versie bekijken : Nieuwe PC nodig binnenkort



arleetel
13 April 2011, 16:07
Hello,
Binnenkort is de PC aan vervanging toe.
Nu kreeg ik een reklame in de bus van Q-Force en ben even gaan zoeken op het internet en vond de specs die ik zou willen in de business serie. Ik werk namelijk veel met 3D.
Heeft iemand ervaring met dit merk ?
Een andere suggestie is eveneens welkom.
Bedankt.

Obsessed
14 April 2011, 07:27
Hello,
Binnenkort is de PC aan vervanging toe.
Nu kreeg ik een reklame in de bus van Q-Force en ben even gaan zoeken op het internet en vond de specs die ik zou willen in de business serie. Ik werk namelijk veel met 3D.
Heeft iemand ervaring met dit merk ?
Een andere suggestie is eveneens welkom.
Bedankt.
Misschien kan je even zeggen welke specs je dus wilt hebben.
Het is makkelijker voor de anderen als ze weten wat je zelf al in gedachten hebt.
De link naar de hierboven vermelde PC eventueel?

arleetel
14 April 2011, 13:11
Misschien kan je even zeggen welke specs je dus wilt hebben.
Het is makkelijker voor de anderen als ze weten wat je zelf al in gedachten hebt.
De link naar de hierboven vermelde PC eventueel?
Dit is de link naar de bedoelde PC
http://www.q-force.be/business.htm
De laatste BE950W7P, het enige dat niet compatibel is met de software die ik bezit is het Windows7 64-bit systeem maar ik veronderstel dat dit eventueel wel kan aangepast worden.
Ik kan natuurlijk ook een PC laten samenstellen met de gewenste configuratie, dit is dus wel het bedrag dat ik wil spenderen, mag eventueel ook iets meer zijn maar toch niet teveel !

Keystroke
14 April 2011, 20:05
Lijkt mij iets te duur voor wat het is. Ik zou gaan voor de nieuwe Sandy Bridge reeks CPU´s van Intel, de I7 2600 bijvoorbeeld is een geweldige processor. De grafische kaart is ook geen high-end, maar voldoet misschien voor uw noden. Kijk hier (http://www.minatica.be/content/1827-Configuraties-januari-2011/view/4) eens bij de high-end configuratie van g-man, als je hier en daar bespaard (bv 1 grafische kaart ipv 2) krijg je een mooi systeem voor dezelfde prijs.

Wanneer je zegt dat je software niet compatibel is met Windows 7 64 bit, heb je het dan over het 64 bit gedeelte of is het niet gemaakt voor Windows 7? Het heeft geen zin om een systeem met 12 GB RAM te kopen als je er een 32 bit OS op gaat zetten. 32 bit kan maar 3,5 GB RAM aanspreken, dan verlies je dus 8,5 GB! De ondersteuning voor 64 bit is tegenwoordig zeer goed dus ik denk dat je software er sowieso wel op zal draaien hoor.

arleetel
15 April 2011, 08:59
Lijkt mij iets te duur voor wat het is. Ik zou gaan voor de nieuwe Sandy Bridge reeks CPU´s van Intel, de I7 2600 bijvoorbeeld is een geweldige processor. De grafische kaart is ook geen high-end, maar voldoet misschien voor uw noden. Kijk hier (http://www.minatica.be/content/1827-Configuraties-januari-2011/view/4) eens bij de high-end configuratie van g-man, als je hier en daar bespaard (bv 1 grafische kaart ipv 2) krijg je een mooi systeem voor dezelfde prijs.

Wanneer je zegt dat je software niet compatibel is met Windows 7 64 bit, heb je het dan over het 64 bit gedeelte of is het niet gemaakt voor Windows 7? Het heeft geen zin om een systeem met 12 GB RAM te kopen als je er een 32 bit OS op gaat zetten. 32 bit kan maar 3,5 GB RAM aanspreken, dan verlies je dus 8,5 GB! De ondersteuning voor 64 bit is tegenwoordig zeer goed dus ik denk dat je software er sowieso wel op zal draaien hoor.
Bedankt voor uw reactie.
Het gaat over de software die (volgens mij dan) niet gemaakt is voor Windows 64bit.
Ik heb de configuratie aandachtig gelezen en ik denk dat ik alles ga printen en de computer gewoon laten samenstellen in de winkel. Ik wist dat trouwens niet dat 32 bit maar 3,5 GM RAM aankon, dus heb ik weer iets bijgeleerd.
Als ik mijn software kan doen draaien om een 64 bit, dan is dat wel OK.
Goede raad is goud waard !

Spoorzoeker
15 April 2011, 12:04
ALS je een pc koopt, zorg dan dat je er usb 3.0 op hebt zitten.
Dat heeft deze pc dus duidelijk niet.

Mijn idee is, dat er weer nieuwe modellen aan komen en dat men nu bezig is om de ouwe zooi te lozen.
Je denkt iets goeds te kopen, maar het is al weer achterhaalde zooi.
(als je tenminste op zoek bent naar een systeem van nu)

arleetel
15 April 2011, 14:29
Zoals Keystroke al zei : deze Q-Force PC is te duur voor wat het is.
Ik ga dus zeker niet hals over kop een PC kopen (vroeger zou ik dat wel gedaan hebben). Voor de moment heb ik nog een werkende PC en een laptop met Vista erop, die andere met XP (wordt door mijn partner gebruikt)is traag, wordt rap warm en is bijna 6 jaar, dus die moet zowiezo vervangen worden. Natuurlijk als hij crasht dan wordt het eerder gisteren dan morgen en kan het zeer rap gaan !:lol:
En ja, ik zal er voor zorgen dat er een USB 3.0 op zit.

Spoorzoeker
15 April 2011, 15:00
Kijk wat je partner met de pc doet.
Als dit alleen maar iets met internet is en af en toe is met een tekstverwerker, overweeg dan eens
om een Linux distro te nemen.
Deze zien er tegenwoordig bijna hetzelfde uit als Windows en je hoeft ook geen commando's meer in te typen, maar je kunt gewoon dubbelklikken, net als in Windows.
Kun je het leven van die pc wat rekken en op je gemak een nieuwe pc uitzoeken.

En dat warm worden: maak de kast eens los en kijk eens of er veel stof in zit.
Het kan best zijn dat de ventilator van de processor helemaal vol met stof zit.
Dit kun je schoonmaken met een kwastje of een tandenborstel.

Wel eerst de stroomkabel verwijderen !.

arleetel
15 April 2011, 17:45
Linux, no way... daar ken ik absoluut niks van en mijn partner nog minder.
Het is een Siemens PC en die heeft al last van de warmte sinds dag 1, verschillende malen uitgekuist (maar dat zal ik wel nog eens doen dit weekend) en er zit een gewone ventilator te blazen achter de toren.
Zal rustig uitzoeken, trouwens de high-end configuratie ziet er niet slecht uit, alléén een beetje aanpassen aan de mogelijkheden, zal een lijstje maken en als ie de geest geeft gewoon naar de winkel en laten samenstellen lijkt me het beste.
Trouwens, bedankt voor uw reacties.

Spoorzoeker
15 April 2011, 17:54
Ik zeg niet voor niets iets over Linux.
Lees mijn stukje nog eens door en kijk op internet eens naar Linux screenshots, dan zul je zien dat het net Windows is.
De hele installatie gaat automatisch en ook al mijn drivers werden gelijk goed geinstalleerd. Moet je bij windows eens om komen.

Probeer ergens een livecd te downloaden of koop in de winkel een maandblad met een livecd, zo kun je Linux uitproberen zonder dat het op je pc geinstalleerd word. Er zal een wereld voor je opengaan !!. Geloof me.

peenif
16 April 2011, 10:04
Er zal een wereld voor je opengaan !!. Geloof me.

Terecht Spoorzoeker.

arleetel
16 April 2011, 10:31
OK, ik ben gaan kijken naar screenshots.
Hoe krijg ik KIS, MBAM, PaintShopPro, Corel, Poser, Bryce etc. op Linux ?
Dit zijn allemaal Windows installaties ....

peenif
16 April 2011, 10:51
Wanneer je beroepshalve afhankelijk bent van bepaalde software is dit inderdaad een probleem. PSP kan je vervangen door het gratis programma GIMP die compatibel is met Linux. Er is discussie of antimalware programma's voor Linux noodzakelijk zijn maar ze bestaan. Verder moet je zelf eens dieper ingaan via Google over het onderwerp en kijken welke pakketten voorhanden zijn. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren

Spoorzoeker
16 April 2011, 10:58
Kijk wat je partner met de pc doet.
Als dit alleen maar iets met internet is en af en toe is met een tekstverwerker, overweeg dan eens
om een Linux distro te nemen.

In jouw geval zou Linux dus niet voldoen.

Maar je wilt me toch niet gaan vertellen dat miljoenen Linux gebruikers een achtergebleven gebied zijn, omdat ze bepaalde programma's niet kunnen draaien ?
Volgens mij moet je eens naar een Linux-dag gaan en je verbazen over wat er met Linux allemaal mogleijk is. :)

Ik vind het zo typisch dat mensen heel makkelijk zeggen: ik stap over op een MAC, maar als je dan zegt Linux dan is
het ineens moeilijk, niet werkbaar enz., alsof het gebruik van een MAC zo simpel is.

Maar goed, in plaats van te kijken of je huidige pc nog inzetbaar is met evt Linux, kun je uiteraard ook veel geld uitgeven voor een Windows variant. ;)

(Enneh, ik ben zelf ook nog steeds Windows gebruiker hoor, maar op m'n netbook heb ik nu Linux staan om te kijken en te wennen)

arleetel
16 April 2011, 11:52
@peenif : ik ken gimp maar ik ben daar geen fan van maar voor de rest kan ik dat best eens bekijken voor de toekomst dan.
@spoorzoeker : dat is misschien wel een idee als de laptop het begeeft, daar wordt niet zoveel mee gedaan. Een Mac heb ik al gezien bij vrienden dat lijkt wel niet zo moeilijk maar dan is er weer het software probleem alhoewel daar meer voor te vinden is.
Eerlijk gezegd is Windows (OEM dan) toch niet zo duur !

peenif
16 April 2011, 12:05
ik ken gimp maar ik ben daar geen fan vanOnbekend is onbemind, was ook eerst geen voorstander van Photoshop wegens te moeilijk. GIMP is iets dergelijks denk ik maar gratis moeilijk :p.
Je moet het toch wel nageven, het uitgangspunt van Spoorzoeker, indien enkel voor Internet en af en toe wat tekstverwerking en zo, is Linux de oplossing en gebruiksvriendelijk. De toepassingen 'aan boord' zijn bovendien uitgebreid en verdienen een nadere kijk. Ik zou zeggen downloaden en eens proberen zonder installeren (Ubuntu Maverick bv.)

arleetel
16 April 2011, 15:47
Onbekend is onbemind, was ook eerst geen voorstander van Photoshop wegens te moeilijk. GIMP is iets dergelijks denk ik maar gratis moeilijk :p.
Je moet het toch wel nageven, het uitgangspunt van Spoorzoeker, indien enkel voor Internet en af en toe wat tekstverwerking en zo, is Linux de oplossing en gebruiksvriendelijk. De toepassingen 'aan boord' zijn bovendien uitgebreid en verdienen een nadere kijk. Ik zou zeggen downloaden en eens proberen zonder installeren (Ubuntu Maverick bv.)
Ja natuurlijk, maar gelijk U zegt : onbekend en onbemind, maar ook de schrik van het onbekende, ge moet er ook overweg mee kunnen en Windows is "vertrouwd" en ook soms "onbemind". Hetzelfde met PSP : het is een gewoonte.

Spoorzoeker
16 April 2011, 16:50
Juist omdat het je zo afschrikt (wie niet ?) zeg ik niet je MOET, maar probeer het eens.
Dan pas weet je of je angst terecht is of niet. Misschien zeg je wel: had ik veel eerder moeten doen. ;)
En een MAC makkelijk ? ?????????

arleetel
16 April 2011, 17:37
Hi,
Ik heb dus wel gelezen hoe het moet, en reboot met een live CD lijkt me toch een beetje "scary". Ik heb wel ervaring met de computer maar toch ....
Ik zal dat doen als de bedoelde computer vervangen wordt en nog een teken van leven geeft om dit te proberen...... dan is er niet echt een risico.

Spoorzoeker
16 April 2011, 17:38
Ik ben dan heel benieuwd naar je reactie. :)

arleetel
16 April 2011, 17:40
:eek:Ik ook

peenif
16 April 2011, 20:55
reboot met een live CD lijkt me toch een beetje "scary"Niks maar dan ook niks 'scary' aan hoor. Gewoon kiezen voor proberen zonder installatie. Taal geen probleem, je kan kiezen tussen alle talen ter wereld vermoed ik...uitgenomen zwanzen :rofl:

arleetel
18 April 2011, 17:50
Zal dat zeker proberen.
Deze morgen startte die hééél traag, dus naar de computerwinkel (computer checkpoint) ik ga nu niet zeggen in dewelke maar ik zou dit niemand aanraden, alhoewel ik daarvoor een PC heb laten samenstellen en die is OK.
Het werd noodgedwongen een HP Pavilion P6655BE CI5/650, maar is geschikt voor wat hij moet dienen.
Heb alles zelf geïnstalleerd, ook de herstel DVD's maar dat is nog even wennen, en nu efkens uitblazen.....

Spoorzoeker
18 April 2011, 17:59
Alhoewel de nieuwe Intel processoren een videokaart in zich hebben en wel snel schijnen te zijn, raad ik je af om bij de iets oudere processoren een videokaart "onboard" of "shared" te nemen.
Dit zijn namelijk vertragende factoren.
Ook, maar dit is echt om persoonlijke redenen, raad ik je aan om een Intel te nemen en geen AMD.
Zorg ook voor een zware voeding. Verder maakt het niet zo uit wat je neemt.
O ja, als je een 32bit OS neemt, dan is voor XP ik meen 2GB het max en voor W7 4GB. Zoek dit even op voordat ze je onnodig met teveel geheugen opzadelen. Dit kun je altijd later nog bijkopen.
(O ja, probeer zo weinig mogelijk geheugenmodules te laten plaatsen, ivm uitbreiding).
Dus liever 1x4gb dan 2x2gb.

Keystroke
18 April 2011, 19:53
Alhoewel de nieuwe Intel processoren een videokaart in zich hebben en wel snel schijnen te zijn

Snel zou ik het toch niet noemen hoor. Het probleem is ook dat als de cpu belast wordt de grafische kwaliteiten ook drastisch verminderen. Misschien goed om eens een hd filmpje op af te spelen maar niet geschikt voor grafisch zware toepassingen, laat staan gaming. Ik heb bijvoorbeeld eens FurMark (http://downloads.guru3d.com/FurMark-1.8.2-download-2523.html) gedraaid op een 2600K. Ik kreeg een gemiddelde van 6fps, als ik dan ook de cpu onder stress zette ging hij naar 3fps. Vervolgens heb ik er een GTX460 bij ingestoken en ik kreeg 36fps, die constant bleef ook onder een gestreste cpu.

On-toppic: veel geluk met je nieuwe pc arleetel. :)

Keystroke
18 April 2011, 22:15
Dus liever 1x4gb dan 2x2gb.

Ik wil toch nog even opmerken dat je beter 2x2GB koopt dan 1x4GB. Die 2 latjes kan je in Dual Channel plaatsen zodat de pc tegelijkertijd van beide latjes kan lezen of schrijven wat natuurlijk snelheidswinst met zich meebrengt. De prijzen voor RAM geheugen zijn tegenwoordig toch zo laag dat je later evengoed beide latjes kan vervangen.

Spoorzoeker
19 April 2011, 10:35
Zo leer ik ook steeds weer bij! :)

Wat die videoprocessor betreft: ik heb enkele testen gelezen en daar waren ze toch wel lovend over de snelheid.
Het blijft dus een kwestie van goed opletten begrijp ik.
Voorlopig heb ik toch geen nieuwe pc nodig, dus ik zie de toekomstige ontwikkelingen vanzelf wel komen. ;)