Volledige versie bekijken : Telenet Fibernet router + eigen router



JonasR
19 April 2011, 13:39
Ok, even de situatie schetsen,
Ik heb onlangs fibernet laten installeren, maar de telenet router reikt niet ver genoeg om verbinding te maken met mijn vaste pc op men kamer.
Dus, routertje ertussen geplaatst, dit na wat opzoek werk ook werkend gekregen.
(router van subnet veranderd)
(Draadloos is hier eigenlijk de enige optie, de draad door trekken naar hier is nogal lastig...).

Maar, nu gaat het trager als voorheen (turbonet) hier...
Vroeger haalde ik zeer stabiel 10/12mbps & meer.
Nu is dit verre van stabiel & zelfs soms triest...
(Download Speed: 6017 kbps (752.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3285 kbps (410.6 KB/sec transfer rate))

De upload speed is dus intact gebleven (op normale waarde) maar de download snelheid gaat in vrije val naar beneden, max. dat ik haalde is 10kpbs maar soms is het maar 4...
Dat is dus niet de bedoeling lijkt me...

Is er een betere/andere oplossing om de snelheid terug naar boven te krijgen(of op zen minst stabiel, dat baart me vooral zorgen dat het totaal niet stabiel is.) ? Of ligt dit echt aan men router.... :bow:

PeterN
19 April 2011, 15:52
Hoe was de opstelling dan vroeger? Dat was met een andere router op een andere plaats?

Welk type router heb je nu? Heb je de telenet draadloze verbinding dan uitgezet zodat deze zeker al niet stoort op die van je nieuwe router? Staat deze nieuwe router op dezelfde plaats, met kabelverbinding verbonden?
Je kan al eens proberen met het kanaal nr in de router te veranderen. Zet deze eens 3 verder. Als hij bv op 6 staat, zet hem eens op 9. Het kan zijn dat een ander naburig netwerk stoort en dan gaat de snelheid omlaag. Daarom ook nakijken dat je niet met telenet modem/router en aparte router op zelfde kanaal bent aan het zenden. Die van telenet gewoon best uitschakelen.

JonasR
19 April 2011, 16:10
Oh, die van telenet staat inderdaad nog aan, dat had ik inderdaad even over het hoofd gezien :D.

Mijn niet-telenet-router(simpele D-Link router, Dir-615 N/G/B router is dat als ik me niet vergis) staat nog steeds op dezelfde plek, en daar is alles nog als voorheen (met kabel verbonden)

JonasR
19 April 2011, 17:26
mm heb het dan maar anders opgelost, met 2 netwerken gewerkt.
Eentje voor beneden en dan eentje voor de 2 kamers boven dan, dus de oude heb ik dichterbij mijn kamer gehongen & daar haal ik nu vlot 30188 kbps :D.
Is niet perfect, maar ben alsnog een tevreden man nu haha :D.
Overal in huis snel internet :D