Volledige versie bekijken : office 2003 vervangen



Swatje
22 April 2011, 22:10
Goeden avond beste mensen,
ik heb me office 2010 voor thuisgebruik aangeschaft en wil office 2003 pro van mijn PC.
Niets lukt me, niet via configuratie software, geen verwijderknop (removal), niet via veilige modus en niet overschrijven.
Op een bepaald moment krijg ik steeds volgende melding :
Setup kan de Registersleutel UNKNOW\csv\Excel.csv\hellmenu niet openen Fout 1402

Kan er mij iemand een beetje verstaanbaar uitleggen hoe ik dat kan doen ?
Vel dank en groetjes

Krikkie
22 April 2011, 23:08
Heb je al geprobeerd gewoon de 2010 te installeren?
Normaal is dit genoeg en dien je niet eerst alles te verwijderen.

Groetjes Krikkie

compuchrisje
22 April 2011, 23:19
Eerst verwijderen van wat je kwijt wil. Dat kan je met de Fix-it (http://go.microsoft.com/?linkid=9730793) oplossing van Microsoft zelf. Downloaden en dubbelklikken om het uit te voeren. Het verwijderen zou automatisch moeten gebeuren hiermee.
Daarna is het best om je CCleaner even nog wat opruimwerk te laten doen, je pc herstarten en dan pas Office 2010 te installeren op de gewone manier.

Swatje
23 April 2011, 10:17
Krikkie, probleem blijft, na een poosje installatie komt ineens die zelfde foutmelding
Toch bedankt voor de moeite

Chrisje, uw raad ga ik proberen, laat nog wel een bericht, of het me lukt of niet
Die CCleaner, daar is al een deel aangevinkt ? dat kan weg hoop ik ?
ik bedoel dat mag verwijderd worden ?
dank en groetjes

Swatje
23 April 2011, 10:41
Chrisje
Ik heb die fix-it gedaan, in configuratie software is office 2003 weg dus ok hoop ik

kan je me aub even uitleggen hoe ik die CCleaner mag gebruiken, want ik start die op en links staat alles aangevinkt,
dan annalyseren en dan gewoon verwijderen ?

dank je wel

Swatje
23 April 2011, 13:42
hallokes,
ik durf nog niets doen met die ccleaner (zoveel al aangevinkt)
ik wacht wel op jullie raad,
maar wat ik wel opmerk is :
configuratie software is ms office 2003 weg
maar als ik kijk in prog files staan daar volgende mappen nog in :
clipart - office 11 - office 12 - templates
laten staan of mag ik die zo verwijderen ?
alvast dank en groetjes

slicky
23 April 2011, 18:01
jips

bij mij staat in ccleaner ook alles aangevinkt hoor,geen probleem
laat hem maar opschonen
klik daarna op "register" en vink ook alles aan en klik daarna op "scan naar problemen" daarna mag je op "herstel geselecteerde problemen" klikken en eventueel een backup maken( ik maak er geen) dan aale problemen herstellen

Baloeke
23 April 2011, 19:19
Hopelijk vindt je een antwoord in de Tutorial over CCleaner (http://www.minatica.be/content/477-Werken-met-CCleaner)

Swatje
23 April 2011, 21:12
Hallo beste mensen, dat met ccleaner is gelukt, dank u

nu terug een probleem bij de installatie, na een tijdje komt het volgend bericht :

Tijdens de installatie van Ms Office Home en student 2010 is een fout opgetreden.
Fout 1402. De registersleutel UNKNOWN\.mpf\MediaPackageFile\ShellNew kan niet worden geopend.
Neem eventueel contact metnMs Productondersteuning (PSS)

Wie helpt mij aub
bedankt en groeten

J.W.
23 April 2011, 23:43
Hallo beste mensen, dat met ccleaner is gelukt, dank u

nu terug een probleem bij de installatie, na een tijdje komt het volgend bericht :

Tijdens de installatie van Ms Office Home en student 2010 is een fout opgetreden.
Fout 1402. De registersleutel UNKNOWN\.mpf\MediaPackageFile\ShellNew kan niet worden geopend.
Neem eventueel contact metnMs Productondersteuning (PSS)

Wie helpt mij aub
bedankt en groeten

Ooit met een "registeropkuisprogramma" bezig geweest?

compuchrisje
24 April 2011, 00:13
De standaard instellingen van CCleaner zijn idd veilig, maar de opmerking van JW is ook ééntje om mee te tellen. Heb je ooit met een ander poetsprogje bezig geweest?
Ben je aangemeld als beheerder als je de installatie van Office 2010 uitvoert?
Vermits het oplossen ervan ook nogal wat lees en zoekwerk vraagt en hier vaak ook foutjes tussen durven sluipen, heeft Microsoft daar eventueel ook een Fix-itje (http://support.microsoft.com/kb/838687/nl) voor staan. Ik geef de pagina door, omdat je deze best eerst even leest.

Swatje
24 April 2011, 09:16
Chrisje en JW bedankt maar ik gebruik geen progjes zonder dat ik ze ken, ttz zonder raad van iemand.
Ik zal dat fix-itje eens gaan lezen
bedankt en groetjes

Swatje
24 April 2011, 09:18
sorry iets vergeten te schrijven :
ik wel wel met die CCleaner het register bewerkt
meer niet
groetjes

Swatje
24 April 2011, 21:22
Ik geraak er maar niet uit, er is dus iets met dat register (MediePackageFile)
kan er iets geholpen worden of kan ik iets doen, jullie raad is welkom
veel dank en groetjes

lucia
24 April 2011, 21:28
Ik zou opnieuw die Office instaleren en dan op correcte wijze deze verwijderen.
Dan zijn je problemen okk opgelost.

Succes,
Lucia

Swatje
24 April 2011, 21:33
Lucia, bedankt ik heb dat gedaan maar zelfde resultaat, ik heb de ganse dag sysyteemherstel gedaan ofice 2003 terug erop, terug eraf, ccleaner, heropstarten 2010 proberen te plaatsen enz...
zal morgen toch nog eens proberen, dan ben ik mogelijk wat rustiger
bericht volgt nog
bedankt en groetjes

Baloeke
24 April 2011, 22:05
Heb je na het verwijderen van office 2003, je computer herstart?
Soms gebeurt het wel eens dat er resterende dingen verwijderd worden na een herstart van de computer.

Swatje
24 April 2011, 22:11
Baloeke, dank je voor de hulp, ik heb 2003 verwijderd met die fix-it van Chrisje en dat was ok, aansluitend heb ik ccleaner laten werken en dan heropgestart? Ik krijg het er benauwd van, en mijn tikkertje doet zijn best, zal morgen nog wel eens alles herdoen?
of het zin heeft ?
Toch mijn dank en groetjes

J.W.
24 April 2011, 22:14
Lucia, bedankt ik heb dat gedaan maar zelfde resultaat, ik heb de ganse dag sysyteemherstel gedaan ofice 2003 terug erop, terug eraf, ccleaner, heropstarten 2010 proberen te plaatsen enz...
zal morgen toch nog eens proberen, dan ben ik mogelijk wat rustiger
bericht volgt nog
bedankt en groetjes

Ik vrees er voor...
Dat zal waarschijnlijk een volledig nieuwe installatie worden of anders een back-up terugzetten.

Swatje
24 April 2011, 22:17
JW bedoel je alles xp enz terug installeren of alleen office ?

J.W.
24 April 2011, 23:41
JW bedoel je alles xp enz terug installeren of alleen office ?

Met "alles" bedoel ik ofwel formateren (daarna Windows en al de rest terug installeren) ofwel een back-up (indien u die ooit gemaakt hebt) terug zetten.

Mijn buurvrouw heeft net hetzelfde voor, maar dan reeds gedurende een langere tijd en het wordt steeds erger en erger.
Bij 9 van de 10 programma's die ze wil installeren krijgt ze nu die melding van "Unknown enz..." en dan wordt de installatie afgebroken.

Swatje
6 May 2011, 13:59
Hallokes, ben er nog niet uit, maar wil voorlopig "nog niet" formatteren vanwegen 1 progje dat ik anders NOOIT meer kan vinden,
dus probeer ik eerst alle andere zaken uit ! In het slechtste geval 'moet' ik wezl formateren.
Een vraagje, kan dat iets met XP te maken hebben ? Zo ja kan ik over mijn XP een andere (met andere activatiesleutel, van mijn vrouw haar PC, die is stuk) OVERZETTEN zonder dat er iets anders verloren gaat (bv progjes) ?
Ik hoop dat dit kan, anders heb ik toch brutte pech ......
Ondertussen kan ik verder met mijn documenten via Open Office, want ik mis nu ook Power point (viewer heb ik maar dat is niet zo leuk)
Ik dank jullie nu reeds voor de raad en/of tips
groetjes

J.W.
6 May 2011, 18:48
Ondertussen kan ik verder met mijn documenten via Open Office, want ik mis nu ook Power point (viewer heb ik maar dat is niet zo leuk)
Ik dank jullie nu reeds voor de raad en/of tips
groetjes

Met OpenOffice kunt u ook PowerPoint presentaties openen.

Swatje
6 May 2011, 18:55
JW bedankt, maar via Open Office heb ik beeld per beeld en dan kan ik eventueel mooie foto's niet appart opslagen(downl.)
op mijn pc en ook dan heb ik geen presentatie.
Of.... ben ik weer verkeerd ???
dank en groetjes

J.W.
6 May 2011, 20:47
JW bedankt, maar via Open Office heb ik beeld per beeld en dan kan ik eventueel mooie foto's niet appart opslagen(downl.)
op mijn pc en ook dan heb ik geen presentatie.
Of.... ben ik weer verkeerd ???
dank en groetjes

Open in OpenOffice eerst het onderdeel "presentations" (of hoe het ook mag heten (het equivalent van PowerPoint))
Open nu vanuit deze "presentations" de PowerPoint presentatie zonder deze af te spelen.
Ik weet niet of het volgende ook mogelijk is met OpenOffice.
Kies nu voor "Opslaan als" en kijk eens of het mogelijk is om de presentatie op te slaan als "Webpagina"
Sla die presentatie op in een voorafgemaakte map.
Nu hebt u alles wat in de presentatie aanwezig was als afzonderlijke delen in die map en kunt u met de foto's doen wat u wilt.

compuchrisje
6 May 2011, 23:35
'k Weet niet of het relevant is, maar om een pps te laten afspelen kan je ook in OpenOffice de F5 toets gebruiken. Wat ik wel al ervaren heb is dat de weergave niet altijd zo mooi verloopt als met MSOffice, vandaar dat ik mijn oude Office 2003 koester.