Volledige versie bekijken : Lan verbinding laptop werk niet meer..



blor
28 April 2011, 07:23
Hallo,

Nadat er gisteren bij ons in de buurt een bliksemINSLAG is geweest, werkt mijn lan-verbinding van de laptop (die was aangesloten en stond aan op het netwerk op het moment van de inslag). Het enige wat kapot is, is dus mijn aansluiting, draadloos internet werkt gewoon.
Als ik de lan-kabel van mij uit mijn laptop en in mijn computer doet, werkt hij verder optimaal.
Is er dus een kans dat mijn laptop kapot is, of is er een manier om mijn lan verbinding toch weer aan te krijgen? ipconfig /renew heb ik al geprobeerd in CDM en dat heeft niet gewerkt.

Ik hoop dat ik een antwoord kan krijgen in zo snel mogelijke tijd.

Groeten,
Bas

PeterN
28 April 2011, 08:12
Samengevat: je laptop werk wel draadloos goed, maar niet bij een kabelaansluiting. Op die zelfde kabel werkt wel een andere computer?

Werkte ervoor je laptop wel goed op die kabel aansluiting of heb je altijd draadloos gewerkt?
Wat je al eens kan doen als je vermoedt dat de kabelaansluiting stuk is, is een via een dos venster 'ipconfig/all' te typen. Je krijgt dan alle verbindingen te zien. Bij je bedrade aansluiting moet al 'connected' komen als je de draad hebt insteken. Kijk ook eens als je daar een geldig ip krijgt.

blor
28 April 2011, 15:23
Samengevat: je laptop werk wel draadloos goed, maar niet bij een kabelaansluiting. Op die zelfde kabel werkt wel een andere computer?

Werkte ervoor je laptop wel goed op die kabel aansluiting of heb je altijd draadloos gewerkt?
Wat je al eens kan doen als je vermoedt dat de kabelaansluiting stuk is, is een via een dos venster 'ipconfig/all' te typen. Je krijgt dan alle verbindingen te zien. Bij je bedrade aansluiting moet al 'connected' komen als je de draad hebt insteken. Kijk ook eens als je daar een geldig ip krijgt.

Dat heb je goed. Alles werkte prima van mijn laptop, tot aan de blikseminslag van gisteravond.

Ik heb dat met ipconfig /all geprobeerd, en overal staat "medium ontkoppeld" nu ben ik geen computer expert, maar ik krijg zon 5 a 6 lan verbindingen waarvan er 4"Tunnel-adapter LAN-verbinding * (getal)" zijn, 1 "Ethernet-adapter LAN-verbinding" en een "Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding".

Ik zelf denk dat het beste is om er mee terug te gaan naar de winkel om hem om te ruilen / te repareren.
Ik heb gelukkig nog een computer dus heb in ieder geval iets om op terug te vallen :).

PeterN
28 April 2011, 21:32
Het is die "Ethernet-adapter LAN-verbinding" en als die met kabel ingestoken zegt dat het ontkoppeld is, terwijl ervoor diezelfde kabel wel werkte dan is hoogst waarschijnlijk idd uw bekabelde netwerkaansluiting eraan gegaan. Als je nog garantie hebt zeker niet zelf prullen en terug gaan naar de winkel ;)

EdGi
29 April 2011, 01:47
Zeer goede raad "niet zelf prullen":-), bovendien kan het geen kwaad te zien of er voor de woonst en inboedel een brandverzekering is. Die gaat normaal gezien de schade "bliksem inslag", zonder franchise toepassing, vergoeden (zo heb ik jaren geleden zelf ervaren). Best even overleggen met de verzekeringsagent of makelaar.
Succes.