Volledige versie bekijken : proximus



andre verspeete
1 May 2011, 10:57
Hallo,
Ik weet niet waar proximus mee bezig is,
Ik heb een gsm ab.smile5 met 600 belminuten gratis in de weekends.
Ik bel juist in de weekends en toch worden er dikwijls minuten aangerekend(niet altijd)
Ik vind dat dit niet kan.
Iemand ook al problemen gehad?
Groetjes

berger
1 May 2011, 15:25
Gebeld naar een Base-nummer? Of een nummer van Mobistar? Of naar een speciaal nummer?

andre verspeete
1 May 2011, 17:47
nee gewoon naar een vaste telefoon(speelt geen rol)

Obsessed
1 May 2011, 18:27
Naar ik HIER (http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/proximus/manuals/Old_Rates_Smile_nl.pdf) lees heeft Smile5 géén gratis belminuten, of heb je die er als optie bijgenomen?
Zo toch, dan gelden die gratis belminuten naar Proximus nummers en alle vaste lijnen in België (uitgezonderd speciale nummers) op zaterdag, zondag en feestdagen.

andre verspeete
1 May 2011, 19:09
Het was in de tijd smile 5 anytime en de 600 belminuten waren een promotie die dan liep.

Obsessed
2 May 2011, 07:20
Dan kan je best je online (gedetailleerde) facturen eens raadplegen om te kijken van welke gesprekken de kosten komen.
Zo dat niet zou kloppen kan je best eens contact opnemen met de klachtendienst van Proximus.

Baloeke
2 May 2011, 16:04
Kijk eens op de eerste pagina (Vorige Smile-abonnementen) van de link die Obsessed stuurde. Daar staat duidelijk vermeld

Met Smile 5 zijn er geen gratis belminuten.

Bij de andere tarieven staat

Met Smile Together 10, 20, 35, 55 en 75, krijgt u ook elke maand 600 belminuten
gratis naar Proximus-nummers en alle vaste lijnen in België (uitgezonderd speciale
nummers), op zaterdag, zondag en feestdagen.
Ongebruikte gratis minuten (600 min./maand) worden niet overgedragen
naar de volgende maand.
Ongebruikte bundel-minuten worden eenmalig overgedragen naar de
volgende maand. Deze worden eerst verbruikt alvorens de 600 gratis belminuten
van de lopende maand te gebruiken.

andre verspeete
2 May 2011, 19:48
Smile 5 bestaat nu niet meer dat weet ik

Baloeke
2 May 2011, 21:13
Kijk eens naar mijn vorige post wat er tussen de haakjes staat.

Obsessed
2 May 2011, 22:15
Het was in de tijd smile 5 anytime en de 600 belminuten waren een promotie die dan liep.
Als je destijds die overeenkomst hebt gesloten dan geldt die nog steeds, tenzij Proximus uitdrukkelijk heeft laten weten dat er wijzigingen zijn aan het contract.
Ik blijf bij mijn uitleg in #6.

andre verspeete
3 May 2011, 08:26
Dan kan je best je online (gedetailleerde) facturen eens raadplegen om te kijken van welke gesprekken de kosten komen.
Zo dat niet zou kloppen kan je best eens contact opnemen met de klachtendienst van Proximus.

Maar je kan niet de data zien wanneer je hebt gebeld,dat is het probleem.

Obsessed
3 May 2011, 19:34
Hallo,
Ik weet niet waar proximus mee bezig is,
Ik heb een gsm ab.smile5 met 600 belminuten gratis in de weekends.
Ik bel juist in de weekends en toch worden er dikwijls minuten aangerekend(niet altijd)
Ik vind dat dit niet kan.
Iemand ook al problemen gehad?
Groetjes
Je zegt zelf dat je enkel in de weekends belt, dus dat valt in die gratis belminuten.
Op de online factuur kan je alvast zien naar welk type nummers men aanrekent.
Heel vaak is het voor multimedia dat je bijbetaald.

Destijds kreeg ik een aantal sms-jes die me, per berichtje, 2 Euro kostten :eek:
Gewoon van een wedstrijd waarop ik nooit heb gereageerd, en toch werden die aangerekend :wall:.

andre verspeete
3 May 2011, 20:43
Je zegt zelf dat je enkel in de weekends belt, dus dat valt in die gratis belminuten.
Op de online factuur kan je alvast zien naar welk type nummers men aanrekent.
Heel vaak is het voor multimedia dat je bijbetaald.

Destijds kreeg ik een aantal sms-jes die me, per berichtje, 2 Euro kostten :eek:
Gewoon van een wedstrijd waarop ik nooit heb gereageerd, en toch werden die aangerekend :wall:.

je kunt de nummers zelf niet zien waar je naar toe belt

Obsessed
4 May 2011, 06:17
Ikzelf ben bij Mobistar, en daar is de online factuur per gesprek van alle gegevens voorzien (datum, uren, duur, nummers,...).

HIER (http://customer.proximus.be/nl/download/Bill_Explanation.pdf) heb ik een voorbeeld van een Proximus factuur gevonden. Daar staat toch ook alles gedetailleerd op de bijlage :eek:

Anders bij Proximus de factuurdetails opvragen misschien?
Je moet toch wel ergens kunen zien wat men je aanrekend.