Volledige versie bekijken : Windows 7 Kan back-up niet terughalen in Windows 7



nick-db
2 May 2011, 20:47
Hallo

3 dagen geleden had ik een back-up genomen met de software die in Windows 7 zit en daarna een format gedaan. Nu wil ik die back up terug zetten en Windows 7 vind enkel maar back-ups terug van een maand geleden. In de WindowsImageBackup staat de datum van mijn laatste back-up. Iemand een idee om toch nog deze bestanden terug te halen.

Alvast bedankt!

compuchrisje
2 May 2011, 21:47
Heb je toevallig niet een andere locatie aangewezen om die back-up op te slaan. Ik vermoed dat je die op dezelfde schijf hebt gezet als deze die je hebt geformatteerd.

nick-db
2 May 2011, 21:48
Neen, ben dat 100% zeker dat het op de externe moet staan
Staat zo ingesteld dat hij op deze schijf, zoals anders de back up zet

compuchrisje
2 May 2011, 21:50
Kijk dan even naar de datum die erbij staat (laatst bijgewerkt of iets dergelijks). Mogelijk heeft Windows een oudere back-up gewoon vervangen en veranderde items toegevoegd. Da's een straaltje hoop.

nick-db
2 May 2011, 21:52
Jammer genoeg niet.
De laatste items dat ik kan terughalen zijn die van 10 april.

WaWaKe
27 May 2011, 11:01
Nick,
Heb je CCleaner? Ga dan eens in> Gereedschap > Herstelpunten. Daar zie je welke je nog hebt die te gebruiken zijn. Pas dan kan je met zekerhed zoeken in de Verkenner waar ze (het) staan (staat).
m.v.g., | WWK

nick-db
27 May 2011, 11:24
Nick,
Heb je CCleaner? Ga dan eens in> Gereedschap > Herstelpunten. Daar zie je welke je nog hebt die te gebruiken zijn. Pas dan kan je met zekerhed zoeken in de Verkenner waar ze (het) staan (staat).
m.v.g., | WWK

Neen, er staat een nieuwe versie van Windows op en die heeft maar 2 herstelpunten van het huidig systeem. Niet van het oude systeem. De back-upbestanden staan op mijn externe harde schijf

Spoorzoeker
27 May 2011, 12:23
Misschien 32 en 64 bit door elkaar gebruikt ?
Of een andere inlognaam ?

nick-db
27 May 2011, 12:46
Alles hetzelfde gehouden

Silverwing
4 June 2011, 15:04
3 dagen geleden had ik een back-up genomen met de software die in Windows 7 zit en daarna een format gedaan.
Waarom doe je een format terwijl je gewoon direct een back up kan terugplaatsen?

Nu wil ik die back up terug zetten en Windows 7 vind enkel maar back-ups terug van een maand geleden. In de WindowsImageBackup staat de datum van mijn laatste back-up. Iemand een idee om toch nog deze bestanden terug te halen.
Maak een reserve copy van al je backup datums die je hebt op een andere schijf,verwijder daarna alle back ups op je externe schijf behalve de laatste datum, dus die backup die je wil terugzetten en ga dan op de normale manier te werk om een back up terug te zetten.
Als dit niet lukt dan is er tijdens het back uppen wat mis gegaan en heb je dus enkel nog wat je er voor al had.

Alvast bedankt![/QUOTE]