Volledige versie bekijken : insomnia



PrisonerOfToday
4 May 2011, 09:22
Als ik op het bedrijf waar ik stage doe mijn usb stick insteek zie ik een verborgen map insomnia met het bestand jkdrolja.exe erin. Nu heb ik wat opzoek werk gedaan en blijkt dat dit een bestand is zodat mijn pc niet in slaapmodus gaat. Maar ik vond ook ergens dat dit een trojan kan zijn nu weet ik niet goed wat het is mijn virus scan geeft geen melding.
En als het dat programmatje is moet dit dan op mijn stick staan?
Ik krijg het niet verwijderd omdat het ingebruik is. Ik vind het nergens terug in de task manager.
Op de pc staat windows 7 maar ik werk meestal in een vm ware met windows exp.
En mijn excuses als ik dit postje verkeerd heb geplaatst weet niet goed waar het thuis hoort.

compuchrisje
4 May 2011, 21:32
Het programma staat op de stick of op het systeem?
Vermits het om een bedrijf gaat waar je stage loopt, zou ik daar alvast niks gaan beginnen knutselen.
In geval het op je stick staat, wat weerhoudt je om het gewoon te verwijderen? Of zijn er meer programma's actief vanaf die stick (foei! auto-run!!)
Ook kan je dit (http://www.minatica.be/downloads/699-Advanced-Uninstaller-free)proberen, deze (http://www.minatica.be/downloads/649-Revo-Uninstaller)doet trouwens ook goed zijn werk en verwijderd ook de bijhorende registersleutels.

PrisonerOfToday
5 May 2011, 08:08
Het staat op mijn stick, heb mijn stick al geformateerd maar dit blijft er op staan. Ik zal die twee programma's eens proberen.

PrisonerOfToday
5 May 2011, 08:31
Ik heb het verwijderd gekregen. Haal ik mijn stick eruit en steek hem terug in de pc staat het er weer op. Dus vermoed ik dat de pc die erop zet zodat de pc niet in slaapstand gaat. Het zal wel geel problemen geven denk ik.

compuchrisje
5 May 2011, 22:27
Je kan ook je stick beveiligen tegen schrijven, maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling?

PrisonerOfToday
6 May 2011, 08:03
Nee want ik moet mijn stage verslagen en PLC programma's en dergelijke op mijn stick zetten. Maar zo lang dit bestandje geen kwaad kan mag het er opstaan over twee weken is mijn stage gedaan en gooi ik er toch weer alles af.