Volledige versie bekijken : Email adres verstuurd 'gekke' mails.



Fck_
4 May 2011, 23:11
Hallo,

ik zit met een probleem. Er worden via een kennis van mij zijn email adres mails verstuurd naar zijn contactpersonen. Ik plak even een mailtje zodat jullie het zien:


Onderwerp: NWT Alex Evenings Women's Blue Open Front Cardigan 1X q 0 r W 台 纔K 1 r V 板 禘G 1 m Q 瘩 臶L 2 i S 角 4 2 e A 妻 粿t 2 r A 爹 ωU 0 o P 气 尖o 7 a L 犯 呜E 2 a X 利 胢c

Peach Our company site www.963558.com .is Large-sized China foreign trade companies.We sale cellphone, computer, TV, GPS·MP3 and Motorcycle and so on. We have our warehouse and shopping centers. we have very good price and credit. We will ensure our product 100% eligible.
Hoping we can have long-time cooperation.

Nu, jullie denken vast aan spyware, maar geloof me: Dit is het niet :D. Ik heb op de computer pas helemaal opnieuw geformatteerd/geinstalleerd, dus hij is brand spankin' new. Voordat ik dat gedaan had werden die mails ook al verstuurd, dus het kan toen opgelopen zijn door spyware ofzo..

Maar aan wat kan het nu precies liggen, of hoe lossen we het op?

Dankje !

Jelle
5 May 2011, 08:42
Gewoon het wachtwoord van de mailbox gekraakt? Voor een e-mailadres heb je geen toegang nodig tot een pc, alleen tot de mailserver.

Bij Hotmail stellen hackers ook vaak dit soort berichten in als auto-reply (of out-of-office afwezigheidsbericht) zodat het automatisch naar iedereen wordt verzonden die een mail stuurt naar het e-mailadres.

Verander je wachtwoord dus en -als die er is- ook je geheime vraag.

Fck_
5 May 2011, 17:58
Oké zal het zeggen. Zal die auto-reply ook eens nakijken! Dankuwel.