Volledige versie bekijken : MP3 per artiest of per albumnummer



langenharry
5 May 2011, 12:06
Ik zoek dus hoe ik mijn MP3 per artiest of per albumnummer kan laten sorteren op mijn GSM, ook wanneer er meerdere albums in 1 map zitten die de naam van de artiest draagt.
Mijn GSM is van het werk en is deze samsung B2100 (http://www.google.be/search?q=samsung+2100&hl=nl&client=opera&hs=bzG&rls=nl&channel=suggest&prmd=ivnscm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=bHbCTceEKYSAhQegv_29BQ&ved=0CFwQsAQ&biw=1158&bih=715).

langenharry
6 May 2011, 10:44
Kijk, als ik een cd van mezelf rip, bedoeld voor eigen gebruik in de auto, dan heb ik bij het programma dat ik gebruik de kans om artiestnaam, muziekgenre en albumtitel in te voeren. Als ik dat doe dan katalogeert mijn gsm deze mp3 ook correct. Maar ik weet niet hoe ik het moet aan boord leggen bij mappen met mp3 inhoud waarbij dit niet zo is gebeurd. Ik vermoed dat er ergens een 'hidden file word aangemaakt bij mijn ripprogramma? Ik stel deze vraag omdat ik mijn volledige collectie geript heb vroeger, gewoon in geval er een cd beschadigd raakt. In mijn nieuwe auto heb ik een line in waarop ik mijn gsm kan aansluiten, maar wanneer ik de gewone mapjes met mp3 overzet komen alle mp3 in 1 grote map genaamd 'onbekend. En dan krijg ik alle nummers op alfabet gerangschikt, van alle artiesten door elkaar. Als ik nu mijn volledige collectie opnieuw moet bewerken vanaf de cd dan ga ik wekenlang werk hebben. Dit moet toch eenvoudiger kunnen???

Baloeke
6 May 2011, 22:13
Op mijn GSM (Nokia) kan ik mijn muziek beluisteren zoals deze op mijn pc.
In mijn map muziek op de PC staat de muziek in mapjes per artiest. Heb ik van een bepaalde artiest meerdere CD's dan staan die in submappen onder deze artiest.
Wil ik nu een bepaalde artiest horen of een bepaalde cd kan ik zo dus gaan zoeken.

langenharry
7 May 2011, 00:22
ik kan het ook op die manier doen, maar dan ontbreekt op een samsung de afspeeloptie. Ik kan dan wel mappen maken, verzenden, als ringtoon zetten... maar niet afspelen. Dat kan enkel via de mp3 speler. Die sorteert alles alfabetisch en kent de boomstructuur van een pc niet. Toch is het mogelijk want de optie om per artiest, genre of album te sorteren is voorzien.

langenharry
13 May 2011, 17:11
Nog snel even posten dat het opgelost is. Ik moest mijn SD in windows schijfbeheer zijn stationsletter verwijderen. Toen formatteerde ik deze. De ruimte was nu 100% vrij. Herformatteren in de gsm en de mp3 worden opnieuw met artiestnaam, albumnummer etc gesorteerd.
Case closed.

Baloeke
13 May 2011, 22:28
Was het allemaal maar zo simpel ;). Bedankt voor het geven van de oplossing (y).
Deze gaat op slot.