Volledige versie bekijken : EOS- 450 D Instelling voor de displaymode ?



Merel
21 May 2011, 21:22
Ik heb me al een tijd rotgezocht op welke manier men de display instelt om het beeld van de te maken foto op de display kan krijgen (in plaats van de camera-instellingen).


Akkoord, het is een door-de-lens camera met optische zoeker (wat ik zelf verkies) maar toch ; af en toe houdt men een camera boven het hoofd en daar kan je met het oog uiteraard niet meer aan en dan hoop je maar juist te kunnen mikken op het onderwerp !

Noem het maar blindfotografie :cool:

Als toevallig iemand een Canon 450D bezit, kan men mij wellicht vertellen in welk menu of met welk knopje men het beeld op de display krijgt ?


Een vriend van mij had hetzelfde probleem als ik (op zijn Nikon) en we hebben ons allebei samen rotgezocht op zijn camera, ook al zonder het antwoord te vinden. :shy:

Ach moderne tijden .... !
Uiteraard poepsimpel ,eens men het antwoord kent.

Bedankt.

peenif
22 May 2011, 08:02
Dit bekom je in de Live View modus (te activeren via het menu), voor de Nikon (vanaf de D90, de oudere types hebben geen Live view) is er een bedieningsknop (Lv) naast het LCD scherm rechts boven. Hou er rekening mee dat in Live View de autofocus van het contrastdetectie-AF type is en daardoor het autofocusmechanisme gemiddeld wat langere tijd in beslag neemt, daarom gebruik ik die enkel voor foto's van niet bewegende voorwerpen en meestal met statief om bewegingsonscherpte te voorkomen.
Zie ook even hier (http://www.youtube.com/watch?v=326QB4zDf9Y).

Vincent
22 May 2011, 08:28
U kan het ook terug vinden in de Nederlandse handleiding pag 95> 106. Indien U die niet hebt kan je het vinden op Google,
Canon 450D handleiding. ;)

Merel
22 May 2011, 10:55
(y) Vriendelijk bedankt allebei.

Zal goed van pas komen want tot nogtoe greep ik nog naar de point-and-shoot van mijn vrouw.:shy:

De steengoede demo op Youtube opent een nieuwe wereld !
Men kan dus eigenlijk nog veel méér dan ik had verwacht.

Maar om nu (studio-)foto's te willen maken via een aangesloten computer ... dat is (voor mij toch) wat overbodig. Ik zit meer in outdoor situaties en de handleiding ligt dan ofwel thuis ofwel op de hotelkamer.

Was het zoeken wat beu. Soms is een vraag stellen uiteindelijk dan toch sneller dan een oplossing zoeken :lol: