Volledige versie bekijken : GeForce GTX 560 Ti



Magnat
30 May 2011, 09:18
Beste,

Kan mij iemand vertellen of deze grafische kaart effectief 2 PCI-Express 6-pin kabels nodig heeft of 1 voldoende is, er zijn nl. 2 ingangen en maar 1 voedingskabel?

Want dan ga ik nieuwe voeding moeten steken en ik zit met ne medion bak iemand een idee qwa verandering of die compatibel zijn of ik ne nieuwe case zal moeten kopen?


mvg Roel

PeterN
30 May 2011, 12:16
Als er twee ingangen op de kaart zijn voorzien moet je ook beide aansluiten. Normaal is bij de grafische kaart een verloopstekker om van een gewone molex naar PCI voeding te converteren. Deze kan je ook apart bestellen.
Typ maar eens in op google 'molex to PCI';)
Let op er zijn er naar 6 pins en naar 8 pins PCI, dus kijken welke je nodig hebt. En natuurlijk opletten dat uw voeding zwaar genoeg is:p

http://www.pchelpwebshop.co.uk/images/Adaptor_PCI_Express_Power_(dual_4pin_molex_to_6pin ).jpg

Magnat
31 May 2011, 16:58
bedankt peter,

ben uiteindelijk met mijn schoonbroer zijn pc naar de winkel getrokken en heb daar te horen gekregen dat de nieuwe bekabeling voor de grafische kaart noodzakelijk was en dat de voeding met 2x P10 stekkers en laagste wattage 700 was.

Wat blijkbaar ook wilt zeggen dat als ik die voeding aan zijn moederbord van zijn "in de carrefour" gekochte pc hang gans de boel wel is zou kunnen slecht aflopen.

Resultaat een ferrari motor past niet in een lada en als je het toch wilt proberen kost het je vele nieuwe stukken :-) en koop je beter direct gans de ferrari

mvg