Volledige versie bekijken : Maximum Grootte bijlage Email



theo2602
30 May 2011, 13:13
Weet iemand welke de maximum grootte is van een bijlage in een mail. Ik ben bij Scarlet

Jelle
30 May 2011, 15:21
In hun FAQ vind ik alleen dat 5MB de limiet is voor een bijlage via hun webmail. Over limieten bij gewoon mailen vind ik niets.
Mogelijk hanteren ze eenzelfde limiet als Belgacom aangezien Scarlet een onderdeel van Belgacom is. Bij Belgacom is de limiet 16MB voor de mail in z'n geheel.

Houd er wel ook rekening mee dat de ontvanger van de mail misschien andere limieten heeft. Mail is dus sowieso geen goede manier om grote bestanden over te dragen.

Krotec
30 May 2011, 16:14
Inderdaad, wanneer de ontvanger een doorsnee limiet heeft van bijvoorbeeld 10MB zal hij bestanden groter dan deze limiet niet aankrijgen.
Voor het verzenden van grote bestanden kan je gebruik maken van een online opslagplaats, bijvoorbeeld:
https://www.yousendit.com/
http://www.dropbox.com/

Je kan een bestand uploaden en via een unieke link delen met één of meerdere personen.

theo2602
31 May 2011, 11:08
Met https://www.yousendit.com/ (https://www.yousendit.com/) kan men wel gratis maar 50 mb verzenden

peenif
31 May 2011, 12:12
Wanneer je een map foto's hebt bv. van 120 MB splits je die in 3 RAR of ZIP bestanden van < 50 MB en je uploadt die drie bestanden, dan krijg je drie linken. Het is de de bestandsgrootte die niet meer mag bedragen dan 50 MB, niet het aantal bestanden, bovendien blijft het zo gratis.

Met WeTransfer (https://www.wetransfer.com/) of Sprend (http://www.sprend.com/) is de bestandsgrootte gelimiteerd tot 2 GB of 40x groter dan YouSendit maar YouSendit gebruik ik reeds jaren met grote voldoening.

retlawv
1 June 2011, 07:31
Wetransfer gebruik ik regelmatig.Werkt prima.

theo2602
1 June 2011, 11:17
Peenif, zo'n grote bestanden zijn gewoonlijk filmen en die kan niet iedereen aan elkaar plakken. Ik teste webtransfert uit en voor een bestand van 1.5 GB heeft hij zeven uur nodig!!! Niet erg interessant hé

peenif
1 June 2011, 12:01
voor een bestand van 1.5 GB heeft hij zeven uur nodig

De reden ligt niet bij Wetransfer maar bij uw uploadsnelheid hoor en ja, die is nu eenmaal veel trager dan downloaden, helaas. Anderzijds is zeven uur voor 1.5 GB gemakkelijk te verteren wanneer je dit laat doen tijdens de nacht, een complete image maken van een harde schijf naar een externe neemt ook al gauw enkele uren in beslag en doe ik ook 's nachts. Het blijft in ieder geval gratis en da's pas interessant.


zo'n grote bestanden zijn gewoonlijk filmen en die kan niet iedereen aan elkaar plakken

Wanneer je een film inpakt met WinRAR kan je die film door het programma laten splitsen in pakjes van 50 MB die dan een dubbele extensie krijgen namelijk xxxxxxxxx.part1.rar xxxxxxxxx.part2.rar xxxxxxxxx.part3.rar etc.
Diegene die die pakjes krijgt moet dan die bestanden 'unrarren', deze met .part1.rar is eigenlijk al genoeg, en het programma zal die pakjes automatisch netjes openen als één gehele film.
Je moet dus je film niet splitsen en de ontvanger moet die niet aan elkaar kunnen plakken.

Merel
1 June 2011, 23:03
Peenif, zo'n grote bestanden zijn gewoonlijk filmen en die kan niet iedereen aan elkaar plakken. Ik teste webtransfert uit en voor een bestand van 1.5 GB heeft hij zeven uur nodig!!! Niet erg interessant hé
Tja, hier moet ik je mening zeker delen. Hmm... als men voor 1,5 GB al 's nachts moet gaan uploaden !?

theo2602
4 June 2011, 15:25
Dit antwoord kreeg ik van Scarlet en misschien zijn er nog mensen die dat wilden weten.
Ik kan er wel bijzeggen dat een mail met een bijlage van 17 mb van mijzelf naar een ander van mijn adressen (dus zeker allebei Scarlet), niet aankwam

Een bijlage heeft geen maximum grootte, toch niet op ons netwerk.
Hoewel de technologie maar ontwikkeld was om te garanderen dat e-mails
tot 10MB veilig doorkomen kan u wel degelijk e-mails sturen die groter
zijn dan 10 MB.
Wanneer dit het geval is kunnen we echter niet garanderen dat de e-mail
zal aankomen aangezien de e-mail nog altijd geblokkeerd kan worden door
een andere provider die dergelijke mails misschien niet toestaat.

theo2602
7 July 2011, 16:35
Ik heb daarjuist met WeTransfert een bestand van 395mb verzonden. Dat duurde twee uur! Is dat normaal? Ik werk met ADSL en die geeft als snelheid 6,1 Mbps.

PeterN
7 July 2011, 19:35
Ik werk met ADSL en die geeft als snelheid 6,1 Mbps.
Idd, 6,1 Mbps DOWNload. Dat is de snelheid dat jij iets ontvangt. Je moet kijken wat de UPload snelheid is. Dit is de snelheid dat je iets kan versturen en is veel lager, waarschijnlijk theoretisch maximaal 1Mbps. Dit vind je terug bij de gegevens van je abonnement.

Denk eraan dat 1Mbps = 1 Megabit per seconde. Een bestand van 395 MB (Megabyte) is 395x8=3160 Megabit groot. Aan 1Mbps is dat 3160 seconden of 53 minuten als je constant de maximale sneheid van 1Mbps zou halen. Waarschijnlijk zal je abonnement dus niet eens 1Mbps upload voorzien. Die 2 uur is dan normaal;)

J.W.
7 July 2011, 21:17
Dit antwoord kreeg ik van Scarlet en misschien zijn er nog mensen die dat wilden weten.
Ik kan er wel bijzeggen dat een mail met een bijlage van 17 mb van mijzelf naar een ander van mijn adressen (dus zeker allebei Scarlet), niet aankwam

Een bijlage heeft geen maximum grootte, toch niet op ons netwerk.
Hoewel de technologie maar ontwikkeld was om te garanderen dat e-mails
tot 10MB veilig doorkomen kan u wel degelijk e-mails sturen die groter
zijn dan 10 MB.
Wanneer dit het geval is kunnen we echter niet garanderen dat de e-mail
zal aankomen aangezien de e-mail nog altijd geblokkeerd kan worden door
een andere provider die dergelijke mails misschien niet toestaat.

De max. grootte van elke bijlage afzonderlijk mag bij Scarlet 5MB zijn.
De max. uploadsnelheid van Scarlet ADSL is 640 Kbps

theo2602
8 July 2011, 09:10
Velen schijnen hier niet te lezen wat er al geschreven is want ik gaf hiervoor al het antwoord van Scarlet over de maximum grootte en dat is wel meer dan jij zegt J.W. Nogmaals hun antwoord:
Een bijlage heeft geen maximum grootte, toch niet op ons netwerk.
Hoewel de technologie maar ontwikkeld was om te garanderen dat e-mails
tot 10MB veilig doorkomen kan u wel degelijk e-mails sturen die groter
zijn dan 10 MB.
Wanneer dit het geval is kunnen we echter niet garanderen dat de e-mail
zal aankomen aangezien de e-mail nog altijd geblokkeerd kan worden door
een andere provider die dergelijke mails misschien niet toestaat.

J.W.
8 July 2011, 19:20
Velen schijnen hier niet te lezen wat er al geschreven is want ik gaf hiervoor al het antwoord van Scarlet over de maximum grootte en dat is wel meer dan jij zegt J.W. Nogmaals hun antwoord:
Een bijlage heeft geen maximum grootte, toch niet op ons netwerk.
Hoewel de technologie maar ontwikkeld was om te garanderen dat e-mails
tot 10MB veilig doorkomen kan u wel degelijk e-mails sturen die groter
zijn dan 10 MB.
Wanneer dit het geval is kunnen we echter niet garanderen dat de e-mail
zal aankomen aangezien de e-mail nog altijd geblokkeerd kan worden door
een andere provider die dergelijke mails misschien niet toestaat.

<< Om het e-mailverkeer vlot te doen verlopen, bedraagt de maximum toegestane bestandsgrootte voor het versturen van bijlages 5,0 MB. >>

http://www.scarlet.be/nl/mail

PeterN
8 July 2011, 22:48
De max. grootte van elke bijlage afzonderlijk mag bij Scarlet 5MB zijn.
De max. uploadsnelheid van Scarlet ADSL is 640 Kbps

@theo: Met een upload van 640kbps duurt het uppen van het 395MB bestand ongeveer 5000 seconden of 1u25min als je constant aan de maximale snelheid zou uppen al die tijd. De twee uur is dus zeker niet traag;)