Volledige versie bekijken : Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden op xp



robin_benoy
1 June 2011, 11:44
Vraagje,

Ik heb hier thuis een laptop staan met xp die draadloos verbonden is met een bbox van belgacom. En alles ging goed tot ik mijn netwerk ging beveiligen. Sinsdien krijg ik nog wel verbinding maar die valt om de 5 minuten terug weg en dan moet ik zelf weer verbinding maken. ( ook als ik vlak bij de bbox zit. Dus het heeft zeker niets met de afstand te maken ;)). Ik heb ook nog een gewone pc (vista) die draadloos verbonden is en daar heb ik geen problemen mee.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Dank bij voorbaat

Robin

PeterN
1 June 2011, 22:25
Daar je gewone pc met Vista wel werkt terwijl deze ook draadloos is verbonden en de zelfde beveiliging heeft is er niks mis met de bbox. Je zal moeten gaan zoeken op de laptop pc. Nu dat je zegt dat zonder beveiliging er ook daar geen probleem is moet het wel in die beveiliging zitten tenzij je andere dingen nog veranderd hebt.
Ik zou eerst eens terug de beveiliging afzetten en kijken als alles dan terug werkt als voorheen. Daarna terug beveiliging op maar eventueel eens een andere nemen,WEP bijvoorbeeld. Deze is niet erg krachtig en makkelijk te kraken maar voor de gewone sterveling is dit al voldoende om niet mee te surfen op je netwerk;)

robin_benoy
2 June 2011, 17:03
Bedankt maar laptop ging toch al traag dus gisteren eens volledig geformateerd.
En probleem met verbindingsmogelijkheden is nu ook opgelost. :)

peenif
2 June 2011, 17:18
Bedankt om dit te laten weten alvast. Kan slotje op.