Volledige versie bekijken : CPU gebruik



theo2602
1 June 2011, 16:15
Tijdens het naar schijf zetten van een film met Studio 12, kreeg ik, toen ik nog wat anders wilde doen, de melding dat mijn CPU gebruik hoog lag. Ik ging kijken en inderdaad was dat 100%! Nochtans heb ik al meerdere filmen met studio, maar dan Studio 9 gebrand en nooit lag dat CPU gebruik zo hoog. Van wat hangt het CPU gebruik af? Enkel van je geheugen, of zijn er nog andere factoren?

Fck_
1 June 2011, 19:16
Je CPU voert alle processen uit die bezig zijn op je computer, processen die in je RAM geladen zijn al vast.
Videobewerking is een 'zeer zware' taak voor je processor. Veel berekening enzo, waardoor je CPU gebruik de hoogte ingaat.

Ben je zeker dat je geen andere programma's/processen open hebt die veel van ja CPU verwachten?

theo2602
2 June 2011, 10:35
Neen, ook als er geen enkel ander programma draaide was mijn 'verbruik' 100%

Nijntje666
2 June 2011, 11:33
Je systeem voldoet aan de gestelde eisen?
Het programma is ook voorzien van legale licentie en up-to-date?
Verzocht wordt ook om een volledig schone installatie te doen

In het archief staat ook een thread van een aantal jaar geleden: http://www.minatica.be/archive/index.php/t-56113.html

theo2602
2 June 2011, 13:17
Wat is een schone installatie? Terug formateren? Dat is nog maar juist gebeurd!

Nijntje666
2 June 2011, 14:17
Dat haal ik uit de reactie van 'Videoman' in post #10 op deze website (http://www.videomaker.com/community/forums/topic/its-official-pinnacle-studio-is-unreliable-junk)
Hij geeft daar een aantal tips.

theo2602
2 June 2011, 16:17
Kan het zijn dat het instaleren van een nieuwe video driver dit in de hand werkt? Ik krijg ook andere rare dingen, zoals even een zwart scherm als ik Internet Explorer start.

peenif
2 June 2011, 16:24
Kan het zijn dat het instaleren van een nieuwe video driver dit in de hand werkt?

Te oordelen naar mijn ervaring wel, wanneer ik de recentste driver van mijn videokaart installeer werkt mijn Photoshop niet zoals het hoort (kan bv. mijn voorkeuren niet meer aanpassen en niet meer werken in twee verschillende werkvlakkken). Wanneer ik terugga naar de oorspronkelijke driver is alles terug opperbest. Daarom is mijn leuze ook geworden "wat goed draait laten draaien" (buiten beveiligingsupdates uiteraard).

theo2602
3 June 2011, 16:11
Het wordt nog erger als ik studio 9 (pinnacle) opstart blokeert de computer en komt er een waarschuwingstekst op een blauwe achtergrond. Studio 12 werkt zonder problemen!

compuchrisje
3 June 2011, 23:20
Je systeem voldoet aan de gestelde eisen?
Misschien helpt het anderen vooruit als je eens vertelt welke systeemeigenschappen je ter beschikking hebt; zoals bv Grafische kaart (geheugen?), pc-geheugen, driverversie...

theo2602
4 June 2011, 10:06
Ik heb een videokaart Geforce 6200 hoeveel geheugen die heeft vind ik nergens. Voor de rest is mijn systeem Pentium (R) 4cpu. 3.00GHZ, kloksnelheid 3. GHZ 2.00 GB. De driver voor de videokaart heb ik juist van het net gehaald en ik veronderstel wel dat dit de laatste nieuwe is. Kan een computer TEVEEL geheugen hebben? Volgens HP mocht ik maximum 1.5 GB hebben, maar op aanraden van dit forum en van de winkel stak ik toch 2.00 GB, maar dat is al wat geleden.

theo2602
4 June 2011, 12:26
Ondertussen zocht ik een nieuwe driver voor mijn DVD writer en nadat die was geinstallerd kwam er een programma dat mijn computer nakeek en zegde dat ik 37 drivers moest vernieuwen, dit kon automatisch gebeuren als ik 40€ betaalde.
Is er geen andere mogelijkheid?

peenif
4 June 2011, 12:40
Dit zijn programma's die uitzijn op je 40€ theo2602. Blijkbaar geloof je mij niet :wtf::


Daarom is mijn leuze ook geworden "wat goed draait laten draaien" (buiten beveiligingsupdates uiteraard).

theo2602
4 June 2011, 14:26
Peenif, ik snap niet in wat ik jou niet geloof. Dat van die driver van mijn videokaart? Herstel onmogelijk, want de bijhorende schijf met de driver werkt niet meer. Meer en meer krijg ik het gevoel dat er iest fout zit met mijn geheugen, een latje dat niet goed doorgeeft of zo? Ben echter geen held in vervangen van hardware. Testen helpt niet, alle testen gaven dat mijn firewire goed werkte, maar hij blies drie ingangen van videocamera's op. De laatste bij een nieuw geplaatste firewire kaart.

theo2602
4 June 2011, 15:15
Ik heb mijn fysiek geheugen eens opgeschreven: met 100% cpu gebruik: Totaal 2096, beschikbaar 1227, cache 1500. Met 3% cpu gebruik: Totaal 2096, beschikbaar 1375, cache 1500. Is dat normaal dat totaal en beschikbaar zoveel verschilt?

compuchrisje
4 June 2011, 23:34
Ik denk eerder dat je stappen terug moet doen ipv steeds andere zaken 'bij te werken'. Drivers bijwerken doe je niet door een extern programma erbij te halen, die stuurt je enkel door naar downloadstekjes die er financieel voordeel uit willen halen. Drivers worden voorzien door de hardware-fabrikanten en zijn dus het beste op die resp. websites te zoeken. Zorg er wel voor dat je de juiste info hebt van je hardware.
Zelf heb ik op een oudere HP ook een Gforce 6200 zitten, en kreeg ook mailmeldingen over nieuwe versies. Toch moest ik telkens terug naar de oudere versie omdat het problemen gaf. Gebruik desnoods de CD die met je systeem is meegekomen.

theo2602
5 June 2011, 10:28
Die CD wordt niet meer aanvaard (fout in cd) Maar dat geheugenverschil is dat normaal? Enkele maanden terug had ik dezelfde problemen en de man die dit kwam herstellen zegde dat het aan het geheugenlatje lag dat er niet goed in zat of zo. Hij heeft dan alles hersteld zonder dat latje en daarna het er terug ingestoken. Nogmaals mijn vraag kan een geheugen latje 'beschadigd' zijn en soms storing geven?

PeterN
5 June 2011, 13:34
Memtest (http://www.minatica.be/downloads/333-Memtest86) downen en op een cd branden. Cd in de pc steken, computer herstarten en zorgen dat in de bios van de cd wordt opgestart. Het tooltje test in dos je geheugen. Laat het een hele tijd lopen zodat alle passes zijn uitgevoerd en terug opnieuw begint. Er mag niet 1 fout voorkomen.

theo2602
5 June 2011, 18:05
Ik zou zeggen bedankt, maar als ik op DOWNLOAD klik, komt er een scherm dat zegt dat die pagina niet bestaat.

compuchrisje
5 June 2011, 21:13
De link is bijgewerkt. Zou nu moeten toegankelijk zijn?

theo2602
6 June 2011, 16:56
Sorry, maar ik krijg het niet klaar. Dat bestand wordt uitgepakt en er verschijnt een map met de naam BOOT. Als ik die met Nero wegbrand krijg ik daar hetzelfde op.

PeterN
6 June 2011, 21:02
- Bestand downloaden door hier (http://www.minatica.be/downloads/333-Memtest86) op download te klikken.
- Een zip bestandje 'memtest86+-4.20.iso.zip' wordt op je computer gedownload.
- Ga naar het zip bestandje en klik rechts en kies uitpakken.
- Het bestandje wordt uitgepakt in een map met naam 'memtest86+-4.20.iso'. In deze map zit 1 bestandje met de naam 'mt420.iso'. Dit is het daadwerkelijk 'image' iso-bestand dat je nodig hebt.
- Nu vind ik niet direct terug welke windows versie je hebt. Best altijd opgeven bij een probleem ;)
Heb je windows 7 dan moet je gewoon dubbel klikken op het bestandje 'mt420.iso'. Windows 7 kan immers direct iso bestanden op cd schrijven. Je hebt daar geen brandsoftware voor nodig.
Heb je een andere versie windows dan heb je wel brandsoftware zoals bv nero nodig. Je kiest daarin om een Image te branden, niet gewoon een data cd, en je selecteert het 'mt420.iso' bestand. Het iso bestand is een image van een bootable cd en die moet je als image branden;)

compuchrisje
6 June 2011, 23:02
Als het gaat om XP kan je ook CDBurner-XP (http://www.minatica.be/downloads/334-CDBurnerXP) gebruiken, maar dit kan net zo goed ook in Windows 7 of Vista.

theo2602
7 June 2011, 11:29
Uiteindelijk heb ik dat (corupte?) geheugenlatje verwijderd, maar ondertussen was er al véél schade. Norton Internet Security staat niet meer in mijn software, en toen ik hem terug wilde installeren verwijderde hij het bestand, daarna begon hij zich te installeren maar toen de vraag kwam om terug op te starten, werden verschillende programma's daarna niet meer gevonden. (iconen wit). Met een herstel kon ik bijna alles recupereren, en ik heb nu AVAST geinstalleerd. Wel spijtig na die toch dure Norton. Ik werk met Windows XP.

compuchrisje
7 June 2011, 22:11
Wat een stom latje kan veroorzaken :wall:. Hopelijk blijft je systeem nu stabiel.

Merel
14 June 2011, 23:32
Uiteindelijk heb ik dat (corupte?) geheugenlatje verwijderd, maar ondertussen was er al véél schade. Norton Internet Security staat niet meer in mijn software, en toen ik hem terug wilde installeren verwijderde hij het bestand, daarna begon hij zich te installeren maar toen de vraag kwam om terug op te starten, werden verschillende programma's daarna niet meer gevonden. (iconen wit). Met een herstel kon ik bijna alles recupereren, en ik heb nu AVAST geinstalleerd. Wel spijtig na die toch dure Norton. Ik werk met Windows XP.

Ik heb die calvarie van NIS ook meegemaakt ! Denk niet dat je er van afgeraakt met een gewone uninstall.
De worm zit voorzeker nog in uw PC. Ga maar eens kijken hoeveel van "Norton" en van "Symantec nog in uw register zit ! Het is niet te gelovenhoe invasief

Spijtig voor Peter die daar zijn vel aan Symantec verkocht heeft, want hij was een pionier in het rechtzetten van de meeste eerste stomiteieten gepleegd door zijn jonge collega Bill.

Theo, ik hou het al een hele tijd bij het gratis Avast en de gratis firewall van PCTools.
Die twee doen een uitstekende job en zonder overbeslasting van CPU noch van Windows.

In de achtergrond waakt WinPatrol Pro over alles wat ongevraagd in het register wil gaan peuteren.
Niets ontgaat aan Scotty , de waakhond.

theo2602
15 June 2011, 16:04
Volgens de man die mijn computer aan het nazien is zou inderdaad NORTON nog diep vast zitten, hoewel ik hem in Software niet meer vond. Ik gebruik nu ook AvaST.

peenif
15 June 2011, 16:30
Dan toch nog eens de Norton Removal Tool draaien http://norton-removal-tool.nl.malavida.com/d1223-gratis-downloaden-windows

Merel
15 June 2011, 20:26
De "removal" tools (in het algemeen gesproken) doen meestal half werk. Ze laten veel achter wat ze nog kunnen gebruiken. Ik verdenk dat deze het niet beter zal doen als enig andere removal tool.

Al maanden terug, heb ik tot in het register alles gewist wat enigszings met Symantec te doen had.

Vandaag , stuit ik op mijn externe schijf op enkele totaal onbekende mappen en bestanden, waaronder zelfs het atribuut [h] 'systeemmap' te vinden waren. Geen info, niet te wissen en zogezegd in gebruik door een ander programma.

Hmmm...
Ik dan maar onmiddellijk op zoek naar wat die dingen wel mochten wezen zoals 'EfaData.db' en andere zottigheden als symefa.db (jaja die sym is al erg verdacht hé! ).

Welnu, ik heb het HIER (http://forums.techguy.org/windows-vista/780151-corrupted-sys-files-checkdisk-wont.html) gevonden.
De laconieke post #2 spreekt al boekdelen.
Zoals U dat daar kan lezen ... jawel , nog steeds 'left-overs' van onze ex-vriend Peter.


Mijn persoonlijke mening : ik ben als de dood van alles wat nog met Symantec te doen heeft en zou NOOIT nog iets durven gebruiken , de 'Removal Tool' inkluis.

Dit van pure schrik dat de Removal Tool (zeker van Symantec) opnieuw van die zogezegde onwisbare hidden 'systeem' bestanden zou aanmaken en opnieuw beslag zou leggen op het register.

U kan zich niet voorstellen wat ik daar allemaal heb moeten uitwippen. Ik dacht daar komt nooit een einde aan.
Nochtans het werd destijds verwijderd met Revo Uninstaller met optie left-over wissen.

Symantec heeft veel geleerd over virussen en wormen en wellicht gebruiken zij dezelfde truukjes om zichzelf in te nestelen overal waar ze niets te brokken hebben. Geen wonder dat je achteraf moeilijk die vlooien wegkrijgt van je PC.