Volledige versie bekijken : hoe sluit ik 5.1 speakers aan op een mac



misterC
3 June 2011, 21:49
dag,
uren heb ik al gezocht op het net, hoe je die 5 zou kunnen aansluiten
via usb externe geluidskaart moeilijk, tot nu toe nog geen voor een imac
sommige beweren via de optische utgang, maar begrijp er niet veel van
kan er iemand de knoop doorhakken,
in ieder geval bedankt
groetjes rudi

Snakey
4 June 2011, 11:22
Welke speakers heb je en welke iMac heb je (van welk jaar)? Normaal heb je een optische kabel nodig. De iMacs ondersteunen een analoge uitgang en een digitale uitgang via dezelfde aansluiting, als de optische aan staat, dan zie je er een rood lichtje uitschijnen. Veel van de optische audiokabels hebben een standaardconnector, en je zal dan een kleine adapter nodig hebben, tv een Toslink To Optical Mini Adapter, ofwel zoek je een optische kabel die aan de ene kant een gewone toslink aansluiting heeft en aan de andere kant en mini toslink heeft. Je speakers moeten wel digitale audio via optische ingang ondersteunen.

misterC
4 June 2011, 17:52
dag, het is 5.1 van creative; en de imac zou van 2011 moeten zijn, ik moet de pc nog aankopen,
indien mogelijk kan ik deze terug gebruiken,
de reden om naar mac over te schakelen is, om zelf muziek op te nemen, en te bewerken met garageband of en logic
ik weet het beter met studiomonitors te werken, maar ieder budget heeft zijn grenzen

misterC
13 June 2011, 15:34
dag
na lang zoeken, vond ik 5.1 logitech game console, een klein aansluitsblokje om een 5.1 speakerset aan te sluiten
op een gameconsole, natuurlijk geen 5.1 ondersteuning, maar wel voortreffellijk geluid
meer moet dat niet zijn,
groetjes rudi