Volledige versie bekijken : Kosten bij overschrijving via IBAN van UK



yvansoftware
7 June 2011, 20:01
Hallo,

Weet er iemand waar ik die kosten kan vinden, als ik via IBAN een overboeking vanuit de UK zou krijgen?

Worden de wisselkoersen bepaald door de ontvangende, of door de zendende bank?
Hoe wordt dat eigenlijk berekend: is er een vast bedrag per transactie, dat eerst van het bedrag wordt afgetrokken, en dat de overschot dan wordt omgezet in EUR?

Ik kon mijn bank vandaag niet bereiken, en de rest van de week ook niet, omdat de openingsuren nogal slecht liggen (enkel in de voormiddag open), maar misschien weet er hier iemand een site waar je zulke dingen kan berekenen/vinden?

Mvg,

Yvan

compuchrisje
7 June 2011, 22:08
Wij kunnen via onze online bank-pagina ook berichten sturen naar onze agent. Bestaat die mogelijkheid bij jou niet?

yvansoftware
7 June 2011, 22:12
Wij kunnen bij onze bank enkel technische ondersteuning via die pagina's kijken. Heb eens op de website van de bank zelf gekeken, en er zijn wel tarieflijsten. Maar die tarieflijsten zijn eerder tarieftelefoonboeken (zo van die oude, dikke :-p ), en 't is me niet gelukt 't terug te vinden ;-).

Ik zal morgen proberen toch mijn bank te contacteren; misschien lukt het om juist voor sluitingstijd nog binnen te raken? (mijn kantoor is enkel in de voormiddag open)