Volledige versie bekijken : beschadigde map



mirrorke
9 June 2011, 20:13
ik weet dat er al een aantal vragen zijn gesteld over beschadigde mappen, maar ik heb daar geen echt antwoord gevonden.
ik heb een map die ik niet kan verwijderen of openen. ik krijg ze niet verwijderd in veilige modus, en ik krijg ze ook niet verwijderd met UNLOCKER. als ik unlocker erop uitvoer, meldt die dat er niets mis is met het bestand maar geeft mij wel enkele opties: verwijderen, hernoemen en verplaatsen. hernoemen lukt, maar zowel verwijderen als verplaatsen lukt niet. de map is zit ook vast in "alleen-lezen" en ik kan het niet uitschakelen (wordt elke keer als ik op ok druk terug "alleen lezen").
ik heb daarnaast een probleem met opera. het programma werkt, zonder problemen, maar elke keer als ik het opstart krijg ik de melding dat ik CDKDSK moet uitvoeren, wanneer ik dit doe moet ik opnieuw opstarten, en dan zou het programma uitgevoerd moeten worden... dit gebeurd niet, wat volgens windows wil zeggen dat er geen fout is...

als ik unlocker op mijn volledige C schijf uitvoer, vind hij veel bestanden die geblokkeerd zijn, maar niet de map die ik wil verwijderen. wel vele bestanden van opera, moet ik deze blokkeringen opheffen of beter niet?

is er iets dat ik nog kan doen om die map te verwijderen? ik heb ook al verschillende keren opnieuw opgestart...
ik heb niet echt zin om mijn schijf te formatteren.

Baloeke
10 June 2011, 15:17
Over welke map gaat het? Sommige mappen kan je beter niet verwijderen.
Heeft die map iets te maken met Opera?

vdhee
10 June 2011, 16:37
Vermoedelijk heb je fouten op je schijf, ergens ter hoogte van bedoeld bestand.

CHKDSK uitvoeren, maar lukt niet zeg je.

Dan via een omwegje :

- download Tune-Up Utilities (is minstens 15d gratis te gebruiken, tuned heel je systeem eveneens!)
- te vinden op : http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ (je email opgeven hoeft niet)
- na een "one-click maintenance", ga naar "fix problems"
- selecteer "check system drive", Tune Up Doctor start op en corrigeert eventuele schijfproblemen.

Verwijder Tune-Up na ankele dagen.

Sukses!

Fakke_Berto
10 June 2011, 18:40
Heb je het al eens geprobeerd op de goeie ouderwetse DOS-manier met delete?

mirrorke
13 June 2011, 19:13
ik heb dit geprobeerd, maar het werkt niet. er zijn wel een heel aantal fouten op mijn pc gevonden, en ook effectief verwijderd, maar de map die problemen geeft en opera blijven foutmeldingen geven. ik heb de check system drive verschillende malen uitgevoerd, maar na het heropstarten, blijf ik de melding krijgen van tune-up dat er problemen zijn en er wordt mij aangeraden van de tune-up doctor uit te voeren. de heropstart om de schijf na te kijken neemt echter geen extra tijd in beslag, dus ik weet niet of die wel degelijk wordt uitgevoerd. ik krijg ook geen resultaten ervan...
ik heb ook na tune-up CHKDSK nog eens uitgevoerd, dat werkt ook niet...
tenzij ik iets mis doe bij het heropstarten, maar ik zie niet in wat ik daar fout aan kan doen... voor tune-up start hij vanzelf automatisch op, voor CHKDSK moet ik het zelf doen...

Baloeke
13 June 2011, 21:50
Graag ook eens een antwoord van post #2

mirrorke
13 June 2011, 22:53
de map heeft niets te maken met opera en mag gerust verwijderd worden. het gaat om een deel van een gedownloade file...
maar voor de problemen met deze map had ik al problemen met opera.
bij het herformatteren van een harde schijf, wordt daar echt alles afgehaald? inclusief windows? ik herstel gewoonlijk mijn pc met behulp van een herstel schijf...

compuchrisje
14 June 2011, 00:01
Met je herstelschijf wordt de situatie terug gebracht naar het moment waarop je die herstelschijf hebt aangemaakt. Dat kan dus de toestand bij aankoop geweest zijn of, als je met een programma van derden (zoals bv Acronis) een image hebt gemaakt, de situatie van dat moment. En ja, dit betekent dat je de huidige problemen 'van de baan' zou vegen.
In geval je dat zou doen, succes (y)

mirrorke
14 June 2011, 09:03
om een of andere reden is systeemherstel deze ochtend op mijn pc spontaan begonnen. ik had gisteren wel ingesteld dat het moest uitgevoerd worden bij de eerste heropstart van het systeem (maar ik had dat enkele dagen geleden ook al gedaan) en bij de eerste heropstart (eerste 5 of 6) gebeurde er niets, maar deze ochtend dus wel. ik heb de map kunnen verwijderen, ik krijg geen foutmelding meer bij het opstarten van opera... dus ik denk dat het gewerkt heeft. ik veronderstel dat tune-up zijn werk dus toch heeft gedaan en dat mijn pc hierdoor dan zichzelf kon herstellen:)
bedankt!
tune-up heeft daarnaast ook mijn opstart versneld en overbodige bestanden verwijderd, blijkt een heel nuttig programma, bedankt hiervoor!

van mij mag dit gesloten worden:)