Volledige versie bekijken : Start menu



theo2602
11 June 2011, 13:55
Ik weet niet of ik hier juist zit, maar vind niet bij welk onderwerp mijn vraag behoort. Mijn vraag dus: normaal als ik mijn computer start staat er van onder in beeld een werkbalk, waarop start, snelstart enz. staat. nu nstaat die plots links opzij in mijn beeld. hoe krijg ik die terug op de juiste plaats?

Jelle
11 June 2011, 14:14
Je neemt hem gewoon vast in het lege stuk met je muisaanwijzer en sleept hem naar onderen. Lukt dat niet, rechtermuisklik er dan eens op en zorg dat "Taakbalk vergrendelen" uitgevinkt staat.
Staat hij terug op de goede plaats, vink "Taakbalk vergrendelen" dan (terug) aan zodat je hem niet meer per ongeluk kan verslepen.

Obsessed
11 June 2011, 15:08
Ik verplaats deze naar de Windows sectie ;)

theo2602
11 June 2011, 16:17
Ik zegde bedankt voor ik het had geprobeerd. ik vind nergens 'taakbalk vergrendelen'

butskristof
11 June 2011, 16:27
Als je op een lege ruimte in de taakbalk rechtsklikt, staat het als tweede laatste optie in het menu dat verschijnt.

theo2602
12 June 2011, 07:49
Was weer ver4geten te schrijven met welke Windows ik werk. Dit is een oude, lichte, laptop en ik draai daar Windows 2000 op. Volgens mij nog steeds de beste Windows versie. Op mijn desktop ga ik nu van XP naar 7 gaan. Ik hou mijn hart al vast, hoeveel veranderingen weer?

strikerfox
12 June 2011, 09:17
Je moet wel een minimaal geheugen hebben (2giga) voor windows 7 perfect te laten werken.

m.v.g

fox

butskristof
12 June 2011, 09:40
De minimale systeemvereiste van Windows 7 is 512 megabyte om te kunnen opstarten. Daarben je echter niet veel mee, om echt goed te draaien ga je inderdaad best naar 1,5 - 2 gigabyte. Veel hangt natuurlijk ook af van wat je met de computer wil doen. Ook moet je processor minimaal op 1GHz rekenen. Uit ervaring weet ik echter dat dat bij lange na niet genoeg is. Ik heb W7 Ultimate op een Pentium 4 2,8 GHz draaien, en dat kan er voor mij net door.

Een vrij belangrijk nieuw onderdeel in Windows Vista en 7 is de zogenaamde 'Aero-interface'. Deze zorgt ervoor dat onder andere je taakbalk en vensters transparant zijn. Hier hangen naturrlijk ook bepaalde vereisten aan vast: je grafische kaart moet 128 MB videogeheugen hebben en er moeten 'WDDM-drivers' beschikbaar zijn. Dit wil zeggen dat er voor je gpu speciale drivers voor Windows Vista/7 zijn uitgegeven, iets wat bij oudere computers niet altijd het geval is (ook dit weet ik uit eigen ervaring).

Persoonlijk vind ik Windows 7 een heel goed systeem. Veel mooier dan XP (dit is natuurlijk niet het belangrijkste criteria, maar toch ;) ), en pakken beter dan Vista.

theo2602
12 June 2011, 14:01
Aan de systeemvereisten voldoet mijn computer zeker, maar ik ben +70 en niet meer zo hevig voor veranderingen.

Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Snelheid:3000Mhz
Geheugen 2 GB

butskristof
12 June 2011, 18:28
Inderdaad, systeemvereisten zien er OK uit. Of je nu Aero kan draaien, hangt af van je grafische kaart.

Voor een vergelijking tussen Windows XP en Windows 7 kan je HIER (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/compare?T1=tab20) kijken. Als je rechts op de naam van de functie klikt, krijg je ook meer uitleg.

Mvg,