Volledige versie bekijken : Probleem met wireless printer



Bongers
14 June 2011, 14:59
Een goedemiddag,

Vorige week heb ik een nieuwe printer gekocht aangezien de oude al langer problemen gaf. Echter, deze nieuwe krijg ik ook niet aan de gang.

Het betreft een HP Photosmart B110 Series. Het besturingssysteem op mijn PC is overigens Windows 7 Home Premium.

Ondanks dat ik de printer via de bijgesloten CD heb geïnstalleerd, doet deze het toch niet. Als ik bij het Configuratiescherm kijk bij Apparaten en Printers, staat hij er wel bij, maar ik kan deze niet als standaardprinter instellen. Als ik dat probeer krijg ik de volgende melding: 'De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x00000709). Controleer de printernaam en controleer of de printer met het netwerk verbonden is'. Ook krijg ik een melding dat er op de PC geen sturingsprogramma voor de printer gevonden kan worden, terwijl ik zojuist nog de installatie-cd heb gecheckt, en die gaf aan dat de printer correct geïnstalleerd was.

De printer zou trouwens via wireless verbonden moeten zijn. Daarvoor heb ik een router moeten aansluiten. Ik heb echter geen idee of de printer nu verbonden is of niet (en waar ik dat kan bekijken).

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Bongers

Jelle
14 June 2011, 17:04
Ondanks dat ik de printer via de bijgesloten CD heb geïnstalleerd, doet deze het toch niet. Als ik bij het Configuratiescherm kijk bij Apparaten en Printers, staat hij er wel bij, maar ik kan deze niet als standaardprinter instellen. Als ik dat probeer krijg ik de volgende melding: 'De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x00000709). Controleer de printernaam en controleer of de printer met het netwerk verbonden is'. Ook krijg ik een melding dat er op de PC geen sturingsprogramma voor de printer gevonden kan worden, terwijl ik zojuist nog de installatie-cd heb gecheckt, en die gaf aan dat de printer correct geïnstalleerd was.

Heb je hem pas ingeschakeld wanneer de installatiewizard dat vroeg? En kon hij op dat moment verbinding maken?
Normaal kan je op dat moment ook een testpagina afdrukken, dacht ik.


De printer zou trouwens via wireless verbonden moeten zijn. Daarvoor heb ik een router moeten aansluiten. Ik heb echter geen idee of de printer nu verbonden is of niet (en waar ik dat kan bekijken).

Via het touchscreen op de printer ga je naar instellingen -> verbindingen -> draadloos. Daar zie je of hij verbonden is met je draadloos netwerk. Het eerste waar je zeker van moet zijn :)

PeterN
14 June 2011, 22:25
Veelal ligt het probleem bij je firewall. Ik heb het ook aan de hand gehad. Maar het is dan zoals Jelle al aangeeft, bij de installatie heb je dan ook geen verbinding kunnen maken.

Best alles deïnstalleren. Dan uw virusscanner en firewall afzetten en installeren. Zo probeer je alles eerst te installeren en verbinding te krijgen. Je kan eventueel voor de veiligheid de kabel van je modem even uittrekken, dan kan zeker niemand naar binnen via internet :)
Lukt het niet kan het nog je beveiliging van je wireless zijn. Eventueel even zonder beveiliging proberen. Kijk in je router na als je ip pool groot genoeg is om ip's uit te delen. Eventueel pingen naar je printer om te kijken als je connectie hebt.

Pas als alles werkt bouw je terug de beveiliging op en vergeet je zeker niet de virusscanner, firewall en draadloze beveiliging op te zetten, één voor één, terwijl je de connectie telkens verifieert.
Kijk dan ook eens in je handleiding. Veelal staat er in beschreven welke poorten je open moet zetten in je firewall.

Bongers
15 June 2011, 10:52
Ok na het herinstalleren is het gelukt! Bedankt!