Volledige versie bekijken : Welke videokaart past op mijn PC en is goed genoeg voor ACB?



Triton456
15 June 2011, 16:07
Hi all,
Mijn broertje heeft pas geleden Assassin's Creed Brotherhood gekocht, en omdat de CD key-code account-gebonden was heb ik 'm vandaag ook besteld. Enige probleempje is dat mijn videokaart het spel helemaal niet trekt.. Kan iemand mij een goede videokaart aanraden, die past bij de volgende PC: http://www.mycom.nl/Product/Computer-MP-Systeem/MP-Family-Core-i3550-2TB/307408
(Ik ben een complete noob qua Hardware, dus alle hulp is welkom. Enige wat ik weet is dat de PCI-Express poort die erin zit 1 van de betere poorten is voor video-kaarten. :p)

PS: Hoeft geen super goede videokaart te zijn die duurder is dan de PC zelf ;) Gewoon eentje voor een redelijke prijs die ACB (en m'n PC zelf natuurlijk) trekt en op m'n PC past.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Triton456

PeterN
18 June 2011, 23:41
Minimum vereiste ACB is ergens een HD4700 reeks dacht ik.
Ik zou gaan voor een ATI HD 6670 zoals deze (http://azerty.nl/8-970-406812/xfx-radeon-hd-6670-grafische.html) bijvoorbeeld. Let op dat je een 1GB grote neemt, er zijn er ook goedkopere met 512MB maar die zou ik laten liggen ;)

Uw Pc is zeker geen game PC voor het zwaardere werk. Gewone games zullen werken en met deze grafische kaart kan je er een heel deel behoorlijk spelen. Echt zware spelen zullen zo wie zo te zwaar zijn voor deze lichtere processor. Met de HD6670 belast je uw systeem ook niet te veel. Met een TDP van 66 Watt wordt een bemeten voeding niet te veel uitgeput. Met de 450 watt voeding moet je al niet veel meer belasten. Kwa prestatie haal je met de HD 6670 niet het neusje van de zalm binnen maar voor een prijs van rond de 70 euro ben je wel al gesteld.

Als je niks kent van hardware zou ik ook zelf niets doen aan je PC. Neem je kast mee naar je plaatselijke winkel en laat de kaart door hen plaatsen. Dat is 10 minuten werk voor hun, maar dan doe je zeker niks verkeerd en ben je zeker dat alles werkt ;)