Volledige versie bekijken : TOSHIBA laptop kopen of niet



toycor
18 June 2011, 21:30
Is TOSHIBA een goed merk voor een laptop?

TOSHIBA Satellite C660-1G2

, Numpad, Intel I3-380M, 3GB, 320GB, Onboard, Intel®Core™ i3-380M (2.53GHz, 3MB L3 cache), 15.6" High Definition 1366x768 pixel resolution, Toshiba TruBrite ® HD TFT High Brightness scherm LED-backlit, 16:9 aspect ratio, 3GB DDR3 RAM (2+1GB), 320GB (5400rpm), Super Multi DVD-RW Dual layer, Numeric Keypad, Wired & Wireless Lan 802.11N, Intel® Graphics Media Accelerator HD, Multi-Card Reader, VGA Webcam, Microsoft® Windows® 7 Home Premium 64bits, 2 year warranty, AZB

Zou moeten dienen als 2de pc & voor dochtertje van 11 jaar.
Ze chat, kleine online games, facebook, enz ...

Deze laptop kost 399 € nieuw.

mvg
toycor

PeterN
18 June 2011, 23:03
Dit is de oude generatie i3 cores, dus niet de Sandy bridge architectuur van begin dit jaar. Deze CPU's zijn goed maar worden natuurlijk goedkoper verkocht daar ze al wat ouder zijn. De grafische mogelijkheden zijn wel echt summier met de 'Intel® Graphics Media Accelerator HD'. Veel game plezier moet je dus niet verwachten buiten een game van facebook. Als je met games als Sims 3 (geliefd bij meisjes) begint kan je het vergeten.
Toshiba heeft zeker goede laptops (zelfs de betere vind ik persoonlijk) maar natuurlijk moet je geen vliegmachine hier verwachten van een laptop van 399 euro. Beetje nadelig kan de trage HDD zijn die maar 5400 rpm heeft. Het geheugen van 3GB is ook wel vreemd (2GB +1GB) voor een 64 bit systeem.

toycor
19 June 2011, 07:33
Thx PeterN,

Heb jij soms een voortstel van een andere laptop, waar games zoals sims 3 wel op mogelijk zijn?
De prijs mag wel iets hoger zijn hoor.
Deze is een stunt promo van Tones.be, normale prijs is 549.

Mvg
stefan

PeterN
19 June 2011, 22:55
Ik ben geen krak op laptop gebied;) De Sims 3 is op zich niet zo'n heel zwaar spel maar wel niet optimaal geschreven. Met alle uitbreidingen wordt je pc omgetoverd tot een koffiemolen: constant data halen van disk etc.
Games draaien op een laptop is nooit een goed idee: die dienen er gewoon niet voor. Laptops hebben energiezuinige CPU's en GPU's die kwa prestatie natuurlijk niet zo krachtig zijn als de desktop versies ervan. De laptop focus ligt op geheel iets anders, de kleine ruimte laat gewoon niet toe hoge prestaties neer te zetten doordat er anders teveel warmte wordt opgewekt. Niet voor niks dat er desktops zijn met grote kasten, grafische kaarten en veel Fan's om alles koel te houden.
Voor games te draaien op een laptop heb je alleszins eentje nodig met een aparte grafische kaart die wat behoorlijke prestaties neerzet. Maar veelal krijg je al snel last met te veel warmte en moet hij dan op een koelpad gezet worden. Kleinere spelletjes gaan wel maar de zwaardere games behoud je best voor een desktop;)

mighty mouse
20 June 2011, 10:07
Hey mensen,
Ik ben het toch niet volledig eens met jou hoor Peter...
Ik speel ook altijd games op de laptop(ook een toshiba) en ik kan alle laatste nieuwe games spelen op hoogste kwaliteit!
Waar je wel volledig gelijk in hebt is inderdaad het koelingsprobleem,een koeling pad heb je echt wel nodig als je gamed want anders ga ik zonder moeite over de 90 graden(vooral met 3d)games.
Er zijn tegenwoordig perfecte laptops om te gamen,het hangt enkel af van welke prijsklasse je wilt .
En met die zware laptops moet je toch al direct een 2000 euro nemen...

butskristof
20 June 2011, 11:20
Nu zal het allemaal nog geen probleem zijn en zal je laptop de specificaties van de games nog halen, maar zodra de laptop wat ouder wordt zal er ook een nieuwe generatie games komen die op hun beurt weer hogere eisen stelt van je systeem die dan door je laptop niet gehaald worden.

Krotec
20 June 2011, 14:48
Games spelen op laptops zal inderdaad lukken, maar dan spreken we al over een desktop vervanger en is het doel van je laptop niet meer om mobiel te zijn. Desktop vervangers zijn (te) groot om dagelijks comfortabel mee te nemen en kosten een pak meer dan een vaste pc met vergelijkbare configuratie.

mighty mouse
20 June 2011, 19:29
Mijn laptop is een 15 inch en die is dus wel degelijk mobiel(buiten alle rommel die je moet meenemen om te gamen)en als je een desktop koopt is dit volgens mij hetzelfde,die is na een jaar of drie ook direct verouderd omdat de games zo snel evolueren!
Uiteraard heb je altijd voor en tegenstanders van beide typen pc's,dit moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken,maar ik kan wel 's avond als het warm is lekker buiten in de tuin gaan gamen....

butskristof
20 June 2011, 19:39
Dat denk ik niet, ik kocht mijn desktop nu bijna 8 jaar geleden en tot twee-drie jaar geleden kon ik nog (op een lage resolutie) nieuwe games spelen. Dat wil een laptop van toen wel eens zien proberen :D.

Maar inderdaad, er zijn desktopvervangers en dergelijke, en het is nog altijd vooral een persoonlijke keuze.

mighty mouse
20 June 2011, 20:29
Daar heb je gelijk in!maar na een 5 jaar was je pc ook al verouderd dus,en op lage resolutie is ook niet echt aangenaam natuurlijk.
Dus dat betekend ook dat hij aan vernieuwing toe is....
En tegenwoordig worden de games grafisch zo veeleisend (op een korte tijd)dat je wel moet blijven meegaan.
Volgens mij,is elke pc (desktop of laptop)zowiezo na een 3 jaar compleet voorbijgestreefd zoals het tempo nu gaat...

butskristof
20 June 2011, 20:41
Ik gebruik die pc nog altijd (nu met Windows 7 ipv XP natuurlijk) en okee hij is misschien wel aan vervanging toe maar toch denk ik dat ik hem nog minstens een jaar ga gebruiken hoor. Hij draait wel geen grafische hoogstandjes als Aero maar de echt nodige dingen (Firefox, Office, NetBeans en Visual Studio) en zelfs dingen als Photoshop lopen nog als een trein! Het kan natuurlijk allemaal sneller, maar het niveau waarop ik programmeer ligt niet zo erg hoog dus voor mij volstaat het zeker nog.

Mvg,

toycor
20 June 2011, 23:40
Ik ga het erop wagen, is toch maar voor de dochter (11j).
Dan blijft ze van mijn pc af, 2600k :)

mvg
stefan

butskristof
21 June 2011, 12:36
De laptop zal dan waarschijnlijk volstaan, zolang ze zich niet op Photoshop oid gaat richten ;p.

+Tones is inderdaad niet zo gek ver van mij ;).