Volledige versie bekijken : Mijn Chatbox



pro
20 June 2011, 08:25
Hallo,

Ik heb onlangs een eigen Chatsite geopend met eigen Chatbox en dergelijke...
Ik heb op mijn Chatsite een knop staan waar je hoeft op klikken om naar de Chatroom te gaan..
de knop ziet er zo uit =
http://img825.imageshack.us/img825/3833/cooltext531361075.png

Het is zo dat wanneer men op ''chatterke Chatroom'' klikt dat men word door verwezen naar de Chatroom maar dan open zich een ander Internet pagina...

en dan kom je op dit terecht ->> http://img855.imageshack.us/img855/5070/chatintro.png

Door middel van je nickname in te vullen en op verzenden te klikken kom je dus in de Chatroom....

De vraag IS = Ik zou die KNOP ''Chatterke Chatroom'' weg willen en in de plaats zou de 2de afbeelding OP de Chatsite moeten komen zodat men ''rechtstreeks' op de Chatroom komt , hoe speel ik dat klaar???.

Dus de 2de afbeelding zou op de Chatsite moeten komen zodat er GEEN 2de Internetpagina opend maar zodat men inééns de Chatroom kan binnen gaan zonder ommewegen...

Dank u

Jelle
23 June 2011, 00:16
Je vraag is heel duidelijk, maar dat is toch alleen de code van hetgeen je in afbeelding 2 toont kopiëren over de code van hetgeen je in afbeelding 1 toont? Als je de code hebt geplaatst, kan je ze toch aanpassen? Je hebt de twee codes al, alleen moet je de eerste door de tweede vervangen?

pro
23 June 2011, 13:55
Nuja, was het maar zo simpel ..mn site accepteerd hetheen jij uitlegd totaal niet want zover was ik dus ook al wat betreft die code....

NU, heb ik het dus ''anders gedaan''...ik heb een totaal NIEUW chatsysteem op mn site geplaatst met een html code + een q-music webradiootje eronder ook in html code...het probleem zit dus zo...
Wanneer IK op mn site ga en ik klik onderaan op de knop ''Chatroom'' dan zie ik als enige de chatroom EN de q-music webradio verschijnen en ondervind ik geen problemen.
Wanneer ''iemand anders'' naar mijn site gaat en klik op de knop ''chatroom'' ziet ie de page wel ..maar de Chatroom en q-music webradio NIET...

Dus als IK naar de chatroom ga zie IK dit -->>> (zie afbeelding aub)http://img696.imageshack.us/img696/2237/raar.png

Wanneer er iemand anders naar mn site gaat en men klik op ''Chatroom'' dan komt de room en de webradio er NIET door!!.
U kan de test doen op http://chatterke.tk/
U zal zien dat u de chatroom + webradio NIET tevoorschijn ziet komen....
De vraag is ...waar kan ik het probleem vinden althans als ik ééns wist waar zich die bevond..

Dexter
23 June 2011, 16:25
Ik kan wel op de chatroom. :P Voor de webradio zegt ie dat er een plugin ontbreekt. :)


Dexter

pro
23 June 2011, 17:33
hi Dexter,
en indien je de plugin aanklikt zie je dan de volledige page (met chatroom en webradio)?.

ultddave
23 June 2011, 18:23
Beste,

Ik zie dat je de tekst "Gelieve de PlugIn (invoegtoepassing) bovenaan te installeren aub, deze is bedoeld voor de Q-music Webradio!." hebt toegevoegd. Houdt er echter rekening mee dat het balkje dat vraagt voor de installatie niet in elke browser bovenaan staat. In Internet Explorer 9 (de laatste dus) staat dat balkje bijvoorbeeld onderaan. Ik persoonlijk zou het woord "bovenaan" dus weglaten uit die zin. ;)

> Na het installeren van de plugin, werkt de radio.

Heb ook even de chatroom getest, die werkt ook in IE9.

Mvg,
Dave

pro
23 June 2011, 20:52
ultddave,

Lijkt me idd een goed plan wat je daar zegt.
Dank u voor deze tip :)

butskristof
23 June 2011, 20:54
In Firefox 5 is de chatbox bij mij te zien, maar geen webradio of vraag om een plugin te installeren.

pro
23 June 2011, 21:35
Vind ik dus straf eh...
Sommigen zien de Chatroom....anderen weer niet...
Sommigen zien de webradio....anderen weer niet....
Sommigen zien de Chatroom EN Webradio...anderen weer niet...
De ene ziet een plugIn...de andere weer niet...

Eerlijk gezegt word ik daar allemaal een beetje ..jah...gek van...

Straks moet ik mn pagina vol plaatsen met ''aandachtspunten'' zodanig dat men met hun persoonlijke Webbrowser weet wat te doen indien met dit of dat niet ziet ...

Dexter
24 June 2011, 12:00
Je kan ook gewoon je Chatbox vervangen door een Java Applet die dan leidt naar een IRC channel. En die webradio, je kan anders gewoon een linkje zetten naar de website van Q-music ofzo? :P


Dexter

pro
24 June 2011, 12:04
men mag deze discussie sluiten...ik heb deze morgen een onherstelbare fout op mijn site ontdekt die me nu verplicht helemaal opnw te beginnen...
Ik bedankt degenen die op mijn vragen antwoord gaf...ik laat weten wat voor oplossingen ik gevonden heb indien mijn komende website volledig af is...