Volledige versie bekijken : Acer Aspire 5520



Magnat
21 June 2011, 19:03
Zit hier met een probleempje voor de experts onder de leden mss. Sinds een paar dagen is de laptop afgesloten (automatisch) en krijg em sinds niet meer opgestart. Hij blijft booten en mijn dvd-rom klikken en valt uit, en opnieuw en opnieuw, 1 keer ben ik door geraakt tot aan automatisch herstel en toen stak de laptop vast. Zou dit nu een hardware probleem zijn? of zit ik met een virus ik weet het niet meer, en ik geraak niet in de bios. Als ik er de batterij niet uithaal blijft hij maar doorgaan ...

Iemand soms wat raad of een oplossing?

mvg Roel

slicky
21 June 2011, 19:37
haal eens de batterij eruit en druk een tiental sec op de startknop
dit zal uw bios eens resetten,misschien dat het daarmee lukt

andre verspeete
21 June 2011, 21:27
Ik heb hier het zelfde meegemaakt met mijn acer(3 jaar)moederbord stuk,is de moeite niet voor reparatie.
Ze gaven mij een voorlopige richtprijs van 250euro.

Magnat
22 June 2011, 10:07
Ik zou blijkbaar zoals vele acers (volgens google) en zoals andre zegt met een cpu chit zitten die moet gereflowed worden, iemand dit al eens gedaan? En haal ik dan best mijn moederbord uit de laptop of kan ik dit doen als het er nog insteekt? Iemand nog een idee over de juiste temperaturen en tijden? Heb thuis ne heatgun liggen dus wil da best wel is proberen ... als dit de enige oplossing is ...

slicky
22 June 2011, 19:47
ik heb hier ook een acer maar van mij was het een probleem met de gpu(grafische kaart)
was een probleem van koeling,zal bij jou dan ook het geval kunnen zijn.
ik zou het alvast eens proberen.
hier (http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&q=acer+aspire+5520+reflow&oq=Acer+Aspire+5520+reflo&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=c&gs_upl=750l4203l0l7l7l0l3l3l0l219l469l0.2.1l3&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=eca7f3067ab7c52e&biw=1259&bih=813) staan filmpjes die je misschien op weg helpen.

ik heb dat ook zo gedaan,stap voor stap.

suc6 en laat iets weten of het gelukt is

PeterN
22 June 2011, 22:22
Start eens op en ga naar de bios instellingen. Daar is een tabblad waar je de temperatuur van de CPU kan uitlezen. Laat hem staan in de bios instellingen staan en kijk als hij zo al niet naar te hoge temperatuur gaat en blijft werken. Dan heb je tenminste een houvast wat er aan de hand is. Als hij zo blijft werken is er waarschijnlijk niet iets drastisch aan de hand met je hardware. Kijk naar de temperatuur. Wordt hij zo al behoorlijk warm dan is het tijd voor een schoonmaak beurt en eventueel eens zien als de heatpipes nog goed op CPU en GPU vast zitten met koelpasta.

Magnat
23 June 2011, 11:23
in de bios geraak ik niet meer in, de opstart duurt 2sec. en valt uit, dus die schoonmaakbeurt komt vanavond met de koelpasta op de cpu en de heatgun. Ik laat iets weten achteraf hoe het is afgelopen :-)

mvg

slicky
23 June 2011, 18:03
het zou ook de chipset kunnen zijn ipv de cpu

maar allé suc6:D

PeterN
23 June 2011, 20:29
Als je idd nog niet in de bios geraakt is er wel degelijk iets meer mis dan enkel wat vuil. Ofwel zit er totaal geen koeling meer op (heatpipes losgekomen?) ofwel is er er meer aan de hand hardwarematig (chips los gekomen door hitte of echt iets kapot gestookt). Van gewoon wat vuil valt hij niet na 2 seconden uit, dan werkt hij even en kan je tenminste in de bios geraken.

Magnat
24 June 2011, 08:54
Werkt terug na enkele minuutjes te heaten met de heatgun op 200 graden, youtube filmpje gevolgt. De boel wat laten koelen en terug opgestart al nooit tervoren :-) mooi mooi! Thx guys voor de support!