Volledige versie bekijken : GPS batterij opladen



Tjoolaere
22 June 2011, 19:21
Heb bij mijn GPS geen thuislader.
Is het soms mogelijk de batterij op te laden via een USB poort op de PC ?

compuchrisje
23 June 2011, 00:54
Iets meer info over merk? Je kan toch de winkel van aankoop terug een bezoekje brengen?

Tjoolaere
23 June 2011, 12:12
Het is een Navigon 70 plus 23 Europa. (een formidabele gps, batterijduur is jammer minder 3 uur na oplaadbeurt)
In de winkel (Carrefour) heeft het personeel maar weinig kennis van alle apparaten "probeer het eens"....en prijzen ze natuurlijk een adapter thuislader aan.

Jelle
23 June 2011, 12:21
In de winkel (Carrefour) heeft het personeel maar weinig kennis van alle apparaten "probeer het eens"....en prijzen ze natuurlijk een adapter thuislader aan.

Op de website van Navigon vind ik niet meteen zwart op wit of je hem ook via de USB-poort kan opladen, maar met de meeste GPS'en is dat wel zo. Alleen van enkele oudere Navigon modellen vind ik via Google gebruikers die melden dat opladen via USB niet lukt omdat de Navigon meer stroom vraagt dan de USB-poort kan leveren. Maar bij andere Navigon modellen zou het dan weer wel lukken.
Ik zou dus ook gewoon zeggen "probeer het eens". Je zal meteen zien of het lukt :)

Ik heb zelf een TomTom en die zegt zelf dat hij aan het opladen is als ik hem aan de USB-poort hang. Misschien geeft jouw Navigon een soortgelijke melding?

Baloeke
23 June 2011, 22:47
In de handleiding (http://www.navigon.com/export/sites/default/common/Download/Manual/PNA/NAVIGON70/Nederlands_manual.pdf) vind ik iets terug over het opladen

Sluit de autolaadkabel op de sigarettenaansteker van het voertuig en op de mini-USB-bus van het navigatieapparaat aan. Tijdens het laden brandt de LED aan de onderkant van het navigatieapparaat oranje. Wanneer de accu helemaal is opgeladen, brandt de LED groen.
Dus als je gebruik maakt van een USB verbinding tussen je PC en het navigatie systeem, en het ledje onderaan kleurt oranje zal apparaat denkelijk wel opladen.

Tjoolaere
24 June 2011, 14:01
In de handleiding (http://www.navigon.com/export/sites/default/common/Download/Manual/PNA/NAVIGON70/Nederlands_manual.pdf) vind ik iets terug over het opladen

Dus als je gebruik maakt van een USB verbinding tussen je PC en het navigatie systeem, en het ledje onderaan kleurt oranje zal apparaat denkelijk wel opladen.

Inderdaad, het apparaat wordt opgeladen.
Mercikes voor de inlichting.

Baloeke
24 June 2011, 14:39
Daarvoor is ons forum er om inlichtingen en (mogelijke) oplossingen te geven. Ik ga hier een slotje opzetten.