Volledige versie bekijken : WMP en WAV



Phil O'Sophe
25 June 2011, 18:59
WindMediaPlayer speelt geen wav-bestanden af.
Is hier iets aan te verhelpen?

Dank voor elke hulp.

Baloeke
25 June 2011, 21:45
Op de eerste plaats denk ik aan het ontbreken van de nodige codecs.

bouwlamp
25 June 2011, 22:21
WMP moet altijd WAV's af kunnen spelen. Indien dit niet zou werken zou je eerder denken dat het een ander bestandsformaat is maar hernoemt naar WAV.

edit: Zie op google dat er meerdere mensen last van hebben zonder dat ik zo gouw echt een oplossing kan vinden.
Je kan bijvoorbeeld codecs geinstalleerd hebben waar WMP niet zo blij mee is.

peenif
25 June 2011, 22:55
VideoLan VLC player > the one and only bij mij. WMP staat bij mij zelfs op non-actief en op mijn nieuwe laptop niet eens geconfigureerd.

Mrjraider
25 June 2011, 23:08
VideoLan VLC player > the one and only bij mij. WMP staat bij mij zelfs op non-actief en op mijn nieuwe laptop niet eens geconfigureerd.

Winamp en Media Monkey zijn ook goede om WMP op non actief te zetten aangezien deze vaak crasht..

compuchrisje
25 June 2011, 23:40
Rechtsklik op het wav-bestand en kies voor Programma kiezen ... Daar duid je WMP aan en zet meteen een vinkje erbij om het als standaard te zetten. Klik op OK. WMP opent en zal je vertellen dat je die codec nog moet bijwerken, die zit gewoon al in je systeem hoor, moet je niet extra gaan downloaden.

falco
26 June 2011, 09:53
convert to aanschaffen en het wav bestand omzetten naar mp3

Phil O'Sophe
26 June 2011, 20:12
VOORLOPIG jullie raadgevingen nog niet toegepast. Komt wel ... ;) :bow:

Toch al dit:

De desktop (Wind WP) neemt het geluid van het toestelletje niet op; zie geen keuze voor "opnemen: PnP...).
De laptop (Vista) doet het wél, maar speelt het opgenomen geluid niet af (Wind Med Pl);
het opgenomen bestand (vanop de laptop) dan op cd gebrand en ... het wordt afgespeeld op de pc, met VLC, met Media Player, met Quick time player en ... met Windows Media Player.
Vreemde situatie.

Edit:
vergeten te zeggen: had gisteren al K-lite gedownload op de laptop, zonder resultaat voor de mogelijkheid om dat bewuste audiobestand met WMP te kunnen afspelen.

Phil O'Sophe
26 June 2011, 22:30
Deels opgelost: speelt nu ook af op laptop; met WMP.
maar waaom er geen geluid wordt opgenomen via pc is nog een raadsel.