Volledige versie bekijken : bbox2 beveiligen



salmax
28 June 2011, 21:24
Hallo

Nu vandaag kwam hier iemand met een laptop probleem .
We probeerde naar onbeveiligde netwerken te kijken want op mijn bekabelde pc's desktops heb ik ook ooit is voorgehad door een besmette computer aan te sluiten mijn mede geinfecteerd zijn geraakt.
Waarom ik ze niet graag aan mijn kabel hang.
Nu kwam ik bij de vaststelling mijne dus niet beveiligd leek.

De persoon kon dus engels en ik wist ik in browser 192.168.1.1 moest drukken om op de bbox2 uit te komen.
Volgens de persoon moest ik in bbox scherm ik kreeg.
Rechts advanced settings nemen.
Daar wireless nemen
Daar bij security iets veranderen keuzes zijn

none
WEP
WPA
WPA2
WPA/WPA2

welke keuze moet ik daar nemen.

Bij passphase een wachtwoord indrukken.
En bij encryption kiezen tussen

TKIP
AES
TKIP/AES

wps op enabled zetten
En welke moet ik daar kiezen.

kloppen deze handelingen
of moet er nog meer veranderen.

hopelijk kan iemand mij verder helpen

met vriendelijke groet salmax

salmax
28 June 2011, 23:32
had deze nu gevonden en gevolgt

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12359/~/hoe-kan-ik-een-draadloze-netwerkverbinding-maken-en-beveiligen-voor-mijn

alleen stap 1 uitgevoerd.

nu werkt men internet precies sneller en ik verstond deze instelling is voor draadloos of is dat voor kabel de zelfde instelling.

SSID heb ik niet veranderd maakt dat veel uit

butskristof
29 June 2011, 12:47
SSID is gewoon de naam die verschijnt als je naar netwerken zoekt. Standaard is dit de naam die onder aan je bbox staat, maar dit kan je vrij veranderen naar bv je naam oid.

De beveiliging is inderdaad enkel voor het draadloze netwerk, met de kabel heeft dit niets te maken.
Ikzelf heb ook een bbox2 en met WPA beveiliging. Als je stap 1 hebt uitgevoerd, zou je normaal "mixed mode (WPA/WPA2)" gebruiken, wat een degelijke beveiliging is. Bij 'Encryption' mag je gerust TKIP laten staan en WPS mag je ook disabled laten. Voor de rest hoef je alleen nog een veilig paswoord te kiezen ;).

Als je nu een computer op je draadloze netwerk wil aansluiten, hoef je vanuit Windows gewoon te zoeken naar het draadloze netwerk en dit te selecteren. De computer zal dan proberen verbinding te maken en zal dan vanzelf vragen om het paswoord in te geven. Normaal zou alles dan moeten werken.

salmax
29 June 2011, 13:02
Dus met stap 1 staat alles dus oke .
Bedankt voor de bevestiging.
SSID ga ik naam dan laten een modemnaam is volgens mij moeilijker te raden dan een nick die wel naar mij zou kunnen linken voor de mensen in mijn buurt wonen.
ga straks is met een laptop checken maar het zal wel goed zijn.

butskristof
29 June 2011, 13:07
PS: misschien dat iemand deze beter kan verplaatsen naar netwerken & internetproviders? Denk dat dit topic daar meer op zijn plaats hoort.

salmax
29 June 2011, 17:46
ah oke sebiet om rond 18h check ik of het ook zo wordt weergegeven als beveiligd

Baloeke
29 June 2011, 23:29
PS: misschien dat iemand deze beter kan verplaatsen naar netwerken & internetproviders? Denk dat dit topic daar meer op zijn plaats hoort.
Heel juist butskristof :good:. Het topic is verplaatst

salmax
7 July 2011, 00:57
heb het nog niet kunnen checken met laptop of mijn internet nu beveiligd aangeeft
maar deze mag toe