Volledige versie bekijken : .DLL downloaden (2000/XP)



vdhee
1 July 2011, 09:49
Weet er iemand waar ik het bestand "winsrv.dll" kan downloaden?

Is voor een multi-boot systeem (Win 2000 en Win XP) met foutmelding :

"Kan winsrv.DLL niet vinden in default load path".

Mrjraider
1 July 2011, 13:46
www.dll-files.com
Typ het in bij search en je kan de tool of het bestand downloaden

Baloeke
1 July 2011, 22:09
Deze (http://www.dlldump.com/) kan ook gebruikt worden

vdhee
2 July 2011, 09:14
Baloeke, jouw suggestie bevat de gezochte file, bedankt! Mrjraider, file daar niet gevonden maar bevat wel een schat aan andere dll's. Ook bedankt!

vdhee
2 July 2011, 12:01
De nieuwe .DLL file lost niets op...error blijft identiek.

Baloeke
2 July 2011, 21:32
Waar (in welke map) heb je de dll file geplaatst?
Ik weet niet of de hulplijn van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/885523/nl) kan helpen. Het gaat ook over het probleem winsrv maar nadat xp2 is geinstalleerd.
Hier zijn ook nog tips (http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=52210) te vinden.

compuchrisje
2 July 2011, 22:15
Moet je die niet zoeken op de CD van de nieuwste Windows-versie? Meestal zitten zulke dingen in cab-bestanden, dus niet meteen te vinden met een zoekactie via verkenner. Het systeem zegt daar dat het bestand niet te vinden is in het load path (Kan winsrv.DLL niet vinden in default load path). Wil niet zeggen dat het niet ergens anders kan staan.
Stop de XP-CD in het schuifke en herstart pc, boot via CD-drive natuurlijk en kies voor herstel. Wil dit niet werken, kan je ook via verkenner gaan zoeken op de CD of zelfs ergens op de harde schijf, in de pre-copy files.
Open een dos-venster en ga naar de installatie-partitie van XP

In geval het op CD staat:

copy (stationletter CD):\i368\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll

Vanaf harde schijf:

copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

vdhee
7 July 2011, 08:40
Bedankt voor jullie info... werk eraan voort en houd jullie op de hoogte.

vdhee
10 July 2011, 10:20
Alles uitgeprobeerd.... niets werkt.

Beschik over de originele software, beide systemen (XP/2000) proberen te herstellen via de "R" (repair) optie, nog meer DLL's
onvindbaar (cannot find xxx.dll).
Alle opties uitgeprobeerd : Emergency Repair, Repair Console, MBR/Boot repair vanuit de originele CD's.

Ook via de andere middelen (Winternals ERD Commander, Hiren Boot CD - MBR repair tools), niets werkt, systeem loopt tijdens het booten vast : in 2000 : cannot find xxx.dll, in XP : zwart scherm.

In een DOS prompt : fixmbr of via Paragon rescue herstellen van MBR : verloopt zonder fouten, maar het bootprobleem blijft helaas bestaan.
De andere klassiekers uiteraard ook uitgevoerd (CHKDSK : geen errors gevonden)

Ik vrees dat er niets anders opzit dan de data te recupereren (heb er volledige toegang aan) en alles opnieuw te installeren.

compuchrisje
10 July 2011, 21:57
Waar ik net even aan denk.. mss heeft het te maken met feit dat één van beide geen pro-versie is? 't Is maar een overweging he.

vdhee
11 July 2011, 13:40
De originele CD's, geleverd bij de PC, zijn gemarkeerd als volgt :
- Fujitsu Siemens W2000-SP2 Product Recovery CD-ROM;
- Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM Windows XP Professional.

Laatste poging ondernomen met MS DaRT (Microsoft Diagnostics and Recovery Tools), versie 5.5 voor
Win 2000 en XP; het programma beweert alle problemen opgelost te hebben (Win 2000 en XP "system files repaired");
Helaas, zelfde probleem blijft bestaan.

Hopeloos geval?

compuchrisje
12 July 2011, 00:09
Deze stonden allebei oorspronkelijk al op het systeem? Mogelijk omdat het beide herstel CD's zijn dat de boel niet werkt.
Maar 'k ben nog wat verder op zoek gegaan voor je. Alles uitproberen en als alles om zeep is, dan pas opgeven :lol:
Vermits zowel Win2000 als XP nog een beetje bevriend zijn met DOS, zou ik dit (http://www.k1ea.com/hints/dual_boot.htm)wel eens willen zien uitproberen.
Tweede optie: Win2000 installeren, zorgen voor een degelijke tweede partitie en vanaf Win2000 de installatie van XP uitvoeren. Formatteren zal hier net voor of tijdens moeten gedaan worden.

vdhee
13 July 2011, 09:46
Ja, beiden stonden reeds op het systeem.

Zou ook niet graag opgeven...!
- dual-boot geinstalleerd : probleem blijft hetzelfde nadat het keuze-menu XP/2000 gebruikt wordt.
- tweede optie zeer moeilijk uit te voeren (hiervoor is de HDD te klein...)

Dus toch maar opgeven?

compuchrisje
14 July 2011, 00:02
Of Win 2000 als virtueel systeem erin zetten? Of is er onvoldoende geheugen voor beschikbaar. Als de harde schijf al zo klein is, waarom werden er dan 2 systemen op gezet? Inclusief bijhorende software?
('t Begint hier ferm te kriebelen :lol:, ik hou van hopeloze gevallen)

vdhee
14 July 2011, 10:04
Chrisje, bedankt voor je support.
- Inderdaad, onvoldoende geheugen beschikbaar ...-)
- De twee systemen werden er oorspronkelijk door de leverancier zelf opgezet (begin jaren 2000), nadien een hoop data door de werkgever; nog nadien kreeg de huidige eigenaar de PC van zijn werkgever en voegde er nog eens een hoop privé data aan toe.
De eigenaar wil alle data liefst behouden (6 user accounts! de root van C:\ is een heel bos...) vandaar dat ik niet graag een of ander OS herinstalleer.

Ik zit vast nu... toch een hopeloos geval?

Mrjraider
14 July 2011, 12:50
Wat mag je allemaal doen met de computer? Herinstalleren? Of alleen repareren? Als je alles mag herinstalleren stel ik voor dat je alle data verhuisd naar een externe opslagplek en dan van voor af aan gaat beginnen. Waarschijnlijk de enige definitieve oplossing voor het probleem :D

vdhee
14 July 2011, 18:12
Ik mag alleen maar repareren....

Denk dat ik toch de handdoek in de ring ga smijten, helaas.

compuchrisje
14 July 2011, 23:04
Waarom niet gewoon een tweede harddisk inbouwen, beetje geheugen erbij als er nog plaats is en je klant kan lustig met twee OS-jes gaan spelen. 't Zal hem wel ietsje meer kosten, maar je moet er wat voor over hebben als je alles wil behouden.

vdhee
20 July 2011, 19:42
Chrisje,

Jouw suggestie (ten einde raad) geprobeerd - 2e schijf ingebouwd, XP Prof opnieuw geïnstalleerd op deze laatste, dan Wizard bestanden + instellingen overzetten (met de nodige moeilijkheden, het betreft tenslotte hetzelfde systeem, dus efkens een USB HDD als transfermedium ingesteld; sh*t, alle bestanden op deze HDD worden eveneens getransfereerd... een les voor de toekomst!), alles opnieuw OK nu!

XP Prof OK, Outlook Express OK, Mijn documenten OK.... behalve de Office 2000, maar dat is uiteraard normaal, de "klant" beschikt over de originele software; hij is maar al te blij dat dit het enige is om opnieuw te installeren!

Bedankt voor je raad - zal de "klant" wat geld kosten, (eigenlijk niets, heb HDD's op overschot) maar een dikke pint zit er wel in voor de serie werkuren .... -)

Bedankt!

vdhee
22 July 2011, 15:28
Helaas te vlug victorie gekraaid.....

- XP Prof (Fujitsu/Siemens OEM versie) start enkel maar op in veilige mode... was nochtans suksesvol geïnstalleerd; wil, spijts network support, geen enkele update Win XP aanvaarden (heeft zelfs geen SP1!)
- Outlook Express + Mijn documenten OK in de wizard bestanden + instellingen overzetten, maar bij het overzetten/herinstalleren ervan foutcode, kan de wizard niet verder zetten.

Probeer nu een echte Win XP Prof (SP2) te installeren als test.....

compuchrisje
22 July 2011, 21:54
Rare dingen, ik vrees dat het dus veel te maken heeft met die OEM-toestanden. Het zal je klant dus ietsje meer kosten dan gewoon een tweede HD blijkbaar. Hij kan in elk geval niet klagen dat je je best niet gedaan hebt.

vdhee
23 July 2011, 12:23
XP Prof (originele CD met serial) suksesvol geïnstalleerd; maar bij het automatisch herstarten van de PC crasht hij praktisch onmiddellijk (het lopertje + logo XP verschijnt ong. een seconde), geen BSOD, dus ook geen error-code(s); scherm blijft zwart.

Nog eens geïnstalleerd, weer eens 39 min. wachten, maakt geen enkel verschil.

Het enige dat wel werkt is de OEM XP, helaas enkel in de veilige modus.

Enfin, de "klant" kan via de verkenner terug aan zijn data en is tevreden.

Eind van het verhaal.....

compuchrisje
24 July 2011, 01:37
Sneu, ik denk dat je met een KillDisk het toch had kunnen klaarspelen met de Pro, maar je kan niet bezig blijven. Waarschijnlijk zit er ergens een beveiliging die geknutsel onmogelijk maakt.

vdhee
24 July 2011, 21:20
Ik doe nog een laatste poging.... Chrisje, ik denk dat je gelijk hebt en dat de problemen maken hebben met de OEM toestanden, iets dergelijks is mij nog nooit voorgekomen met "klassieke" PC's (Dell, HP, ASUS, Packard Bell enz).
Een echte originele XP Prof installeren op een machine die ervoor gemaakt is, en toch niet wilt werken?

KillDisk is mijns inziens niet direct een oplossing; immers, bij het installeren van XP Pro kan je kiezen tussen een vlugge en een full format; full format gedaan (neemt een hele tijd in beslag), HDD is gegarandeerd leeg, hielp toch niet.

Ik onderneem nog een laatste poging, na wat verder de OEM toestanden te bestuderen, ik ben er zeker van dat daar de knoop ligt.

En houd het forum uiteraard op de hoogte.

vdhee
27 July 2011, 17:39
Tot mijn grote opluchting, en ettelijke uren later : Opgelost!

1. De OEM-versie (recovery CD Win XP Prof Fujitsu-Siemens) na een format (van de 2e schijf, om de data op de eerste niet te overschrijven) geherinstalleerd;
2. Dit ging niet zonder enige moeite; het boot-menu was vlug aangepast, echter de jumper settings niet (de jumpers van een Fujitsu-Siemens HDD van een mij compleet onbekend merk, met fabricage-datum 1999, 40 Gb) overzetten van Master naar Slave kostte mij toch enkele tijd, het compleet uiteenvijzen van alle bay's inbegrepen)
3. Zoals voorheen, start enkel op in Safe Mode.
4. Een bijkomende CD, eveneens OEM ( Fujitsu-Siemens Drivers & Utilities for Scenic PC's) - van welk bestaan ik eerst niet op de hoogte was - geïnstalleerd in Safe Mode. Deze installeert een serie drivers, waaronder specifieke drivers voor Audio, Video enz. voor het type CPU + moederbord van deze specifieke PC.
5. Herstart .... PC werkt opnieuw in de normale modus.... enkele keren gereboot, start altijd correct op, moet geen winsrv.dll noch dual-boot opzoeken, is terug "de oude".

Het is nu een makkie om, via de verkenner, alle bestanden op de 2e HD (deze zonder OS, immers deze boot niet meer omwille van het mankeren van de juiste DLL's, zie aan de start van deze topic) binnen te halen.

Wat ik ook gedaan heb... in Win XP zijn de data onder "mijn documenten" op de 2e HD eenvoudig terug te vinden, die onder Outlook en Outlook Express ietsje moeilijker (er waren 6 identiteiten aanwezig), dus ook maar alle .dbx, .pst en .wab files opnieuw geïmporteerd in de overeenstemmende mappen/identiteiten.

En wel manueel.... de wizard "bestanden en instellingen overzetten" heeft een groot probleem om deze data automatisch over te zetten van een systeem zonder OS naar de 2e schijf met werkend OS. Bijkomend probleem was dat het "nieuwe" systeem geen Outlook Express had (is gelukkig gratis te downloaden vanuit Microsoft), noch Outlook (hiervoor een andere oplossing moeten vinden). Maar kom, einde goed alles goed.

Chrisje, nen dikke merci om mij op de goede weg te zetten.

Specifieke OEM toestanden! Een lesje dat ik niet vlug zal vergeten.

compuchrisje
27 July 2011, 23:47
Dat wordt een ferme factUUR :lol:
Met twee denk je sneller hé ;)