Volledige versie bekijken : ADSL-Windows 7



theo2602
2 July 2011, 12:37
In Windows XP werk ik met een interne ADSL modem. Nu zou ik willen overschakelen op Windows 7, maar ik lees dat ik dan problemen zou krijgen met die ADSL modem. Weet iemand daar iets van?

butskristof
2 July 2011, 12:51
Om welke modem gaat het (merk en typenr)?
Normaal zou alles wat in XP werkt, ook wel in 7 moeten werken. Desnoods kan je altijd de drivers van Windows XP in compatibiliteitsmodus laten draaien onder Windows 7.

Mvg,

theo2602
2 July 2011, 16:25
Bewan ADSL PCI, de rest weet ik niet, ook niet waar ik dat vind

butskristof
2 July 2011, 17:49
Ik heb dezelfde modem en gebruik Windows 7. De modem zelf gebruik ik nu niet meer daar ik een VDSL2-abonnement heb, dus ik kan hem niet testen.
Na wat googelen vind ik enkel drivers voor XP. In mijn apparaatbeheer vind ik de modem niet direct terug, maar wel een 'ATM-netwerkcontroller' die waarschijnlijk de modem moet voorstellen.

theo2602
3 July 2011, 19:20
Vermits je hem niet gebruikt, weet je ook niet of hij werkt. Ik heb al wel op internet gevonden dat Windows 7 (en ook Vista) problemen hadden met een USB ADSL modem, maar vind niets over een interne modem. De man die bij mij windows 7 wilde installeren zegde dat dit enkel kon als ik een externe modem kocht, dat zou geen problemen stellen. Hij bouwt zelf computers en is al veertig jaar in de computerwereld en ik zou hem eigenlijk op zijn woord moeten geloven. Hij zegde echter dat dit de eerste keer was dat hij voor iemand windows 7 moest installeren die een interne ADSL modem gebruikte. Ik zocht hier dus naar iemand die een interne ADSL modem met Windows 7 gebruikt.