Volledige versie bekijken : Nieuwe Budget PC omtoveren voor games



ajaxloverr
6 July 2011, 13:32
Hallo Mina's
Ik heb vorige week een nieuwe budget-pc gekocht, de upgrades zijn onderweg, maar zou willen weten hoeveel het nou uit zou halen op game gebied.

Spec's:
Moederbord:ASRock N68-S3-UCC
CPU: AMD Athlon II X2 250 3,00GHz AM3
Grafischekaart: Onboard ( NVIDIA® GeForce 7025 graphics, DX9.0 VGA, Pixel Shader 3.0,shared memory 256MB)
Geheugen: 2GB Kingston DDR3 1600
Geluid: Onboard
Voeding: 420Watt bequiet!
Windows 7 HP x86 besturing

Na de bestelde upgrades:

Moederbord:ASRock N68-S3-UCC
CPU: AMD Athlon II X2 250 3,00GHz AM3 (overgeclocked op 3,53 GHz)
Grafischekaart: GigaByte HD 5670 OC 1024 MB
Geheugen: 6GB Kingston DDR3 1600 (4 GB + 2 GB)
Geluid: Creative Soundblaster Audigy SE
Voeding: Recom Power Engine 550 Plus
Windows 7 PRO x64 besturing

Hoe groot zal het verschil in gaming zijn?

PeterN
6 July 2011, 22:32
Hoe groot zal het verschil in gaming zijn?

Veel. Bij gaming is de grafische kaart heel belangrijk. Van een grafische kaart die net goed genoeg is om wat filmpjes te bekijken ga je naar een aparte kaart. De HD 5670 is wel een low budged kaart dus vewacht geen wonderen, maar je kan er mee gamen.
De zwaardere spelen op hoge resolutie en detail mag je niet verwachten. Niet is enkel je grafische kaart hiervoor belangrijk, ook je CPU. Nu, games profiteren vooral van snelheid en niet zo zeer van multi cores dus dat valt wel mee, maar een Athlon II X2 250 is nu ook weer niet echt een snelheidsduivel.
Maar je gaat duidelijk verschil zien.

Voor het geluid zou ik nooit extra hebben uitgegeven bij deze pc. De on board is geen hoge kwaliteit maar voor normaal gebruik meer dan voldoende. Het geheugen gaat je zo wie zo helpen daar je nu wel erg krap zat met 2GB. Nu zal veel extra geheugen gezocht worden op een trage harde schijf.

ajaxloverr
6 July 2011, 23:35
Hee Peter,
Ja vooral de CPU is erg "Budget" te noemen, echter ondersteunt mijn mobo tot 6 cores, dus er is nog ruimte om te upgraden.
Ongeveer een half jaar geleden kon ik nog genoeg games spelen op m'n oude pc(Intel C2D E6400, 3GB DDR2 en een HD 3650 1GB kaart) (dan vooral Mafia 2 CoD Black Ops, en F1 2010). Spelen in grote reoluties zal ik sowiezo niet doen, hoger dan 800 x 600 doe ik meestal niet.