Volledige versie bekijken : Amahi vervanger windows home server?



Zarathoustra
10 July 2011, 19:53
Hallo,


In mijn zoektocht naar geschikte software voor op mijn homeserver te draaien kwam ik Amahi tegen.
De makers beloven veel en onderscheiden zich van Windows Home server nl. Amahi is "gratis".
Nu ben ik wat beginnen installeren en instellen. Dit loopt tot hiertoe vlekkenloos.

Maar nu wil ik een app die (zoals in Windows Home Server) backups maakt van PC's en hierbij de backups telkens bijstuurd (naargelang de veranderingen) Zo krijg je altijd de meest up-to-date backup. Ik kwam een app tegen maar deze is betalend (Crashplan). Betalend?!
Nu stel ik mij de vraag: Gaat dit altijd het geval zijn als ik iets aan mijn server wil veranderen? + ik heb het gevoel dat mijn homeserver niet echt meer 100% door mij te configureren valt en 100% in mijn handen ligt maar over internet in de "Handen" van Amahi zit?

Eigenlijk wil ik gewoon zo een soortgelijk Crashplan op mijn homeserver waar ik alle pc toegang tot kan laten geven...Maar dit blijkt niet zo simpel.

Heeft iemand ervering met Amahi? Of vervangers voor Crashplan?

Alvast bedankt!

compuchrisje
11 July 2011, 00:20
Misschien kan je ietsje meer licht opsteken op hun forum? Ik vind nergens op die website aanwijzingen waar er euro's aan te pas komen.

Zarathoustra
12 July 2011, 20:01
Blijkbaar ben ik te snel geweest.
Op de site van crashplan is er wat onduidelijkheid wat nu betalend en wat niet... Crashplan heeft idd een nietbetalende component die ik na wat geknoei toch geconfigureerd gekregen heb en dit lijkt op het eerste zicht goed te werken!