Volledige versie bekijken : foto's in pinnacle



droopy76
17 July 2011, 18:10
Beste,
Ik gebruik nu reeds een paar jaar pinnacle (9 tot nu 15). Ik verwerk ook steeds foto's in de film.
Ik heb nu een HD camera en een spiegelreflex fototoestel.
Nu stel ik vast dat de bewegende beelden zeer mooi zijn maar de kwaliteit van de foto's is ronduit triestig.
Het is net of ze met een compactcamera in lage resolutie getrokken zijn, niettegenstaande ze ongeveer 5MB groot zijn per foto en er in photoshop zeer mooi uitzien.
De film wordt in beste kwaliteit gemaakt.
Wanneer ik surf op het net stel ik vast dat ik niet alleen ben met dit probleem maar ik heb nog nergens een oplossing gevonden. Volgens hetgeen ik versta van de uitleg op het net zou het liggen aan het feit dat pinnacle eerst alles rendert en zodoende verlaagt in resolutie om het daarna terug te verhogen. Dit om de bewerkingen sneller te laten verlopen.
Is de kwaliteit van de foto's beter in een ander videobewerkingsprogramma of heb ik een of andere plugin nodig?
Weet er iemand raad?
Met dank.

Baloeke
17 July 2011, 22:38
Als je al een jaar of 6 Pinnacle gebruikt, zal je het programma wel beter kennen als ik. Ik heb destijds wel eens bezig geweest met Videospin (http://www.minatica.be/downloads/626-VideoSpin), het gratis alternatief van Pinnacle, maar dat is al lang geleden.

Wat vermeld staat tussen onze downloads over Videospin over het codec pack kan ik mij nog iets van herinneren. Misschien ligt het probleem bij jou daar. Om je misschien beter te kunnen helpen had ik graag geweten welke versie en type je juist gebruikt van je Pinnacle versie.

Wat je misschien ook eens kan proberen is de versie van Videospin gebruiken. Zo kan je eens vegelijken kwa beeldkwaliteit.

compuchrisje
17 July 2011, 23:52
Dit kan te maken hebben met compressie. Jpeg of jpg is een gecomprimeerd formaat, dat minder ruimte inneemt maar wel verliesgevend is. Welke formaten kan Pinnacle aan? Gebruik de minst comprimmerende (lossless).

theo2602
18 July 2011, 16:26
Studio 14 ondersteund volgende formaten: bmp, dtl, gif, jpg, jpeg, pcx, png, psd, tga, tif en wmf. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de kwaliteit van ingevoegde foto's. Meestal zijn die in JPG formaat. Studio 12 vraagt overigens als je foto's binnen neemt of dit in HD of normaal formaat moet zijn. Vermits jouw videocamera HD is vermoed ik dat je de foto's ook zo moet binnen pakken. Ik werk nog met een gewone digitale camera, dus heb ik hier zelf geen ondervinding in.

droopy76
18 July 2011, 20:18
Dank je wel voor de reacties.
Ik heb eens een vergelijking gemaakt en de trial versie van adobe premiere pro geïnstalleerd en met beide programma's dezelfde film gemaakt. Het resultaat is verbluffend. Voor de bewegende beelden is er eigenlijk geen verschil tussen pinnacle en adobe maar voor de foto's zijn deze in adobe van uitstekende kwaliteit. Ik denk dus dat het probleem bij pinnacle zelf zal liggen.
Ik moet er wel eerlijkheidshalve aan toevoegen dat adobe veel moeilijker is in gebruik (vind ik toch).
>Heb reeds menige uurtjes achter de pc om uit te pluizen hoe het werkt.

Baloeke
18 July 2011, 22:17
Op deze website (http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/topics/122610/Re_Ingevoegde_Foto_s_in_Studio) las ik het volgende

Resize de foto's naar 1440*1080. Dit is het maximale formaat van het scherm. Pinnacle is bedoeld voor videobestanden maar heeft een mogelijkheid om foto's als soort van dia show weer te geven. Dit betekend niet dat studio implementaties voor foto bewerking krijgt.


Misschien helpt het.

compuchrisje
18 July 2011, 23:37
Ik behelp me met PaintShopPro, omdat dit beter past bij mijn budget. Maar wie met PhotoShop gewend is te werken, zal het niet zo gauw afgeven. Als je het met dit knap stukje software naar wens gedaan krijgt... waarom geen lessen volgen? (volwassenenonderwijs is er overal bijna)

droopy76
19 July 2011, 07:59
Ik heb geprobeerd met de foto te resizen maar dat geeft geen enkel verschil in pinnacle.
Misschien inderdaad een idee van compuchrisje om les te volgen voor adobe.
Bedankt.