Volledige versie bekijken : Beste oplossing om wifi ontvangst in tuin te hebben?



Alviarin
21 July 2011, 12:42
Hey allemaal,

Mijn thuisnetwerk staat zo goed als op punt (zie eerdere post). Kort samengevat:
Scarletrouter / modem komt in living binnen. Vanaf de router is een Sitecom switch aangesloten met 5 poorten. Op die Switch zitten: Ethernetverbinding naar Playstation 3, ethernetverbinding naar WD Elements mediaspeler (en die beide toestellen dan weer verbonden met TV / stereoketen). Aan de switch hangt ook nog een powerline adapter.
Boven staat de vaste PC, ook verbonden met de powerline adapter van Devolo.
In huis heb ik overal draadloos wifi verbinding met Ipad en Iphone, behalve de garage. Dat is geen probleem. Ook verbinding tussen PC / Ipad en Apple Airtunes toestel gaat vlekkeloos om muziek te spelen over de hifi in de living.

Ik heb nog een oude linksys WRT160N modem en nog een powerline adapter over (zie http://www.minatica.be/threads/74907-Bereik-wifi-netwerk-uitbreiden en tips van PeterN). Dus die sloot ik aan in de garage en de berging, maar om een of andere reden komt de verbinding tussen de powerlines niet goed tot stand (blijft rood lichtje branden), precies of het op een ander elektriciteitscircuit is aangesloten. Sluit ik dit aan in de keuken, is er geen enkel probleem om met powerline en de lynksys modem een extra bereik te hebben tot in de garage en net aan de tuin aan de keuken, een 4tal meter.
Echter ik wens nog draadloos bereik te hebben tot in de tuin achter de garage en dat gaat nu net niet.

Welke tips kunnen jullie me aanraden om toch tot daar wifi bereik te hebben. Ik denk dat het elektriciteitsnetwerk in de garage op een ander soort circuit moet zitten want powerlines geven dus geen oplossing.
Kan ik die Linksys WRT160N zijn bereik uitbreiden? Zo ja, hoe?
Investeer ik in een krachtigere modem die dan in de keuken opgesteld kan worden en een 15 meter naar buiten kan qua bereik? Of zijn er dingen zoals een toestel dat het originele netwerk van in de living kan uitbreiden?

Een draad naar buiten trekken heeft geen zin, want het voornamelijk bedoeld voor Ipad en daar is toch geen aansluiting op om via bedrading internet te bekomen. Trouwens is ook niet zo praktisch gezien ik dan ofwel moet beginnen boren of al mijn deuren open laten staan...


Alle tips welkom. Alvast bedankt.

PeterN
21 July 2011, 21:12
Als de powerline wel zou werken in de garage, zou dan het probleem zijn opgelost? Je zou dan eventueel eens eerst met een verlengkabel kunnen testen vanuit je keuken naar je garage. Steek de verlengkabel in de keuken in. Op het uiteinde van de verlengkabel in de garage steek je de powerline. Als je zo test en alles werkt naar behoren wat betreft reikwijdte tot tuin etc, dan is het dus enkel uitzoeken waarom die ene powerline een rood licht geeft als je rechtstreeks in de garage deze insteekt.
Normaal zou meer fase elektriciteitnet geen probleem mogen vormen? Is het meer fase?

Alviarin
25 July 2011, 01:44
Van elektriciteit weet ik totaal niets af. Heb me laten vertellen dat het nog een driefasensysteem.
Heb ondertussen nog wat geschoven met de de router in de keuken en die zo dicht mogelijk tegen het raam gezet op de vensterbank en blijkt dan dat ik wel ontvangst krijg in de tuin op de plaats waar het hebben wou.

PeterN
25 July 2011, 21:10
Het hangt idd veel af van richting en plaats. Een verbinding door een muur of venster, het maakt allemaal verschil. Moet de verbinding recht door de muur of schuin: in het laatste geval is de muur dus een heel stuk dikker en de verzwakking groter.
Als het werkt met wat richten en schuiven is het zoveel te beter ;)