Volledige versie bekijken : TP Link & Speedtouch & Nokia C3



Cobra007
22 July 2011, 03:21
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn verbinding tussen de TP-Link en mijn Nokia C3.

De hardware: Modem is een speedtoch 546v6, Wireless is een TP-Link TL-WR340GD, Gsm is een Nokia C3-00

Aansluiting en configuratie, ik heb de modem aangesloten op poort 1 van de wireless en heb dhcp uigezet in de wireless.

Het probleem: ik kan geen internet vervinding krijgen op mijn gsm, weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken in de TP-Link?

Internet werkt wel via een usr5463 enkel als de modem is aangesloten op de wan poort, ik kan de modem niet op de wan poort aansluiten van de TP-Link want dan heb ik geen internet toegang op mijn laptop en pc.

Van harte dank.

PeterN
22 July 2011, 12:04
Alles is wat verwarrend zoals je het beschrijft;)

Uw modem (speedtoch 546v6) is niet enkel een modem maar een modem/router. Hierop heb je dus al 4 aansluitingen voor uw lokaal netwerk. Zet je een tweede router (TL-WR340GD of usr5463) na deze modem/router dan moet je die tweede router aansluiten via één van de vier poorten en niet via de LAN poort. De tweede router werkt op die manier als switch om uw lokaal netwerk verder uit te breiden.
De instellingen die je in de tweede router moet doen is:
- zorgen dat DHCP af staat. Het is immers de eerste modem/router die zorgt voor de verdeling van de ip adressen.
- uw router instellen in een subnet van de eerste router.
Dit laatste zal je vergeten zijn denk ik. Je moet dus eerst kijken welk ip je modem/router heeft. Normaal standaard voor de speedtoch 546v6 is dit 192.168.1.254
Wil je nu een extra router er achter aansluiten dan ga je eerst naar de instellingen in die router, je zet DHCP af en zet het ip van de router op bv 192.168.1.1 Wil je nog een router bijschakelen zorg je dat je deze weer een uniek ip heeft in dezelfde range, bv 192.168.1.2 Dus telkens in de range 192.168.1.xxx

Cobra007
22 July 2011, 13:11
De usr5463 is mijn oude router dus daar hoef je geen rekening mee te houden het was gewoon om te testen of mijn gsm wel werkt via de wlan functie.

De TP-Link staat standaard op ip 192.168.1.1 en dhcp staat af en nog steeds werkt het niet.

Baloeke
22 July 2011, 21:42
Om met je GSM op het internet te geraken moet je eens het volgende doen. Ga naar de instellingen - Verbindingen - Bestemmingen. Daar ga je bij Toegangspunt zoeken naar een nieuw toegangspunt.
Je draadloze router zo daar moeten in te vinden zijn. Als je draadloos netwerk beveiligd is met een paswoord zal je deze sleutel in je GSM moeten ingeven.
Zorg er voor dat je thuisnetwerk in Internet wordt opgeslagen.

Wat misschien nog handiger is, is blz 27 van de handleiding (http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_C3-00_UG_nl.pdf) van je GSM eens raadplegen.

Cobra007
22 July 2011, 21:51
Ik weet hoe ik met mijn gsm verbinding moet maken met mijn draadloosnetwerk, het probleem is dat mijn draadloze router geen internet verbinding geeft aan mijn gsm, mijn laptop en pc krijgen wel toegang tot het internet.

Baloeke
22 July 2011, 22:01
Dat is wat anders ;) Zit er in die router een firewall? Kans is groot dat deze je verbinding blokkeerd.

PeterN
22 July 2011, 23:17
Uw laptop, Pc's krijgen wel verbinding zeg je. Zijn deze ook draadloos aangesloten of zijn deze met kabel aangesloten? Zo kan je al bepaalde dingen uitsluiten.
Kijk naar de instellingen in de router. Zorg dat je ssid wordt uitgezonden. SSid is de naam van je draadloos netwerk dat je instelt in je router. In de router is ook een instelling zoals 'broadcast SSID' of iets dergelijks zodat je kan aangeven dat deze SSID ook als herkenning wordt uitgezonden.
Zet ook pm te testen even uw beveiliging uit op je draadloze router en probeer eerst zonder beveiliging verbinding te maken. Lukt dit, dan weet je dat het probleem bij de beveiliging zit en kunnen we daar verder zoeken. Vergeet allezins na het testen de beveiliging niet terug op te zetten in je router.
HEt is met zo wat te proberen en zoeken dat we meer info en richting krijgen waar het probleem zit;)

Succes(y)

Cobra007
23 July 2011, 02:32
Ik heb al van alles geprobeerd, met firewall zonder firewall, met beveiliging zonder beveiliging, mijn laptop en pc zijn draadloos verbonden, heb ook geprobeerd om alleen met mijn gsm te verbonden te zijn maar niets help of niets werkt het enige wat ik kan is verbinding krijgen met mijn draadloze router, voor de rest niets, en weet je wat het gekke is als ik mijn oude draadloze router neem werkt het vanaf de eerste keer met beveiliging en met firewall aan, het enige probleem dat ik heb met mijn oude draadloze router is dat het draadloos signiaal uit valt, soms gebeurd het eens per dag maar er zijn ook dagen dat deze meerdere malen uivalt, heb ook al contact gehad met TP-Link en het probleem uigelegt en zijn zeggen dat het aan de beveiliging ligt, maar als ik de beveiliging uitzet werkt het ook niet.