Volledige versie bekijken : Port forwarding met meerdere routers



Y-Ssin
1 August 2011, 15:57
Hey,

Ik heb onlangs Fibernet van Telenet laten installeren thuis, en ze hebben dan ook de nieuwe draadloze modem geplaatsd. Nu had ik al een draadloze n router van dlink, ik heb die dan op een andere range gezet, en werk nu thuis met 2 draadloze netwerken. Nu is mijn vraag: Wat als ik poorten wil openzetten? Doe ik dit dan best op beide accespoints, of hoe zit dit eigelijk?

PeterN
1 August 2011, 22:21
Uw tweede dlink router staat achter de modem/router van telenet. Als deze tweede router aangesloten is via 1 van de 4 poorten werkt hij als draadloze switch en denk ik niet dat port forwarding daar invloed heeft daar deze niet over de firewall van de dlink gaat. Is deze via de lan poort aangesloten vermoed ik dat je het wel moet doen.
De telenet modem/router zal je wel alleszins moeten instellen voor port forwarding daar alle verkeer hier eerst door gaat.

Y-Ssin
2 August 2011, 17:18
Die nieuwe draadloze modem fungeert dus ook als switch. Uit een van de lan poorten loopt er een utp naar mijn dlink router... En het netwerk waar ik het meeste gebruik van mij is diegene die zowal achter de modem als achter de dlink ligt. Dan forward ik dus best op allebei en dat staan ze zeker open...?

PeterN
2 August 2011, 21:05
idd. Beide openen zou ik doen.
De Telenet modem is een modem met ingebouwde draadloze router. De poorten die je er op hebt behoren tot uw lokaal netwerk. Ze hebben ook de ip's in de range van 192.168... Er zit dus een Nat en firewall in. Vandaar dat je ook die instellingen van de telenet router kan doen in 'Mijn telenet' ;)