Volledige versie bekijken : Uploads via WAMP



Lenny'tje
4 August 2011, 10:58
Beste,

Hoe krijg ik mijn uploads in php.ini tot het maximum geoptimaliseerd?

als ik bij max_post_size 2048M zet dan kan ik geen enkel bestand meer uploaden en zie ik in de errorlog van php het volgende staan:

[02-Aug-2011 17:11:11] PHP Warning: POST Content-Length of 1141405943 bytes exceeds the limit of -2147483648 bytes in Unknown on line 0

Hoe krijg ik dit opgelost?
En wat is dan het maximum opload limiet op WAMP?

Groetjes,

Jelle
5 August 2011, 15:24
Naast post_max_size zijn er nog twee andere PHP variabelen die je zeker al moet instellen om grotere uploads toe te laten. De maximale uploadwaarde stel je in via upload_max_filesize, post_max_size moet steeds groter zijn dan die upload_max_filesize waarde en ten slotte moet memory_limit (de geheugenlimiet voor een PHP script) nog hoger zijn dan post_max_size. Dus upload_max_filesize < post_max_size < memory_limit.
(Zie http://php.net/manual/en/ini.core.php#ini.post-max-size)

Overigens zou ik afraden om zo'n grote bestanden op deze manier te laten uploaden. Ook op het vlak van je besturingssysteem kan je tegen limieten aanlopen en bovendien is het onveilig om zo'n hoge memory_limit in te stellen. De geheugenlimiet zorgt ervoor dat PHP zaken als oneindige loops op tijd kan afblokken. Met zo'n hoge waarde geef je hackers alle mogelijkheden om je server gemakkelijk op z'n knieën te krijgen.

Lenny'tje
5 August 2011, 23:19
Ok heel erg bedankt, dan is het het best dat ik een programma schrijf die een groot bestand in 2 deeld en zo upload?

Maar dan moet het nog steeds via een script... dan maar een limiet opleggen ^^

Erg bedankt!

Butterflyice
6 August 2011, 07:17
Je kan de standaard upload site ook via een htaccess laten aanpassen de meeste webhosts laten dit wel toe.

Copy the above settings into your php.ini and put it in your web root directory.
Opslaan als .htaccess



php_value upload_max_filesize 60M