Volledige versie bekijken : Foto op blog



rogier
15 August 2011, 20:16
In de beginperiode heb ik een code op mijn blog geplaats, die het verhinderd om rechts te klikken en een foto weg te nemen.
Nu, na ong. 4 jaar zou ik dit terug vrij willen maken, en zo de foto's te laten downloaden.
Kan dit ?, zelf vind ik die code nergens meer terug, het was iets dat ik ergens van het net geplukt had.
Dit is een beetje achterhaald, en door de vele vragen om een foto, heb ik er nu meer werk mee om ze telkens op te zoeken en door te sturen....

Jelle
16 August 2011, 16:11
Meestal zal dat in de <head> van je HTML-code staan, maar daar is niet één specifieke code voor. Heb je een link naar je blog? Dat is gemakkelijker dan zomaar gissen :)
Een anti-rechtsklik JavaScriptje is nooit echt een goede methode geweest. Het is vooral irritant, maar het houdt niets tegen. Je kan immers ook via het browsermenu de broncode oproepen of gewoon JavaScript uitschakelen.

PS: topic verplaatst naar webdevelopment.

rogier
18 August 2011, 16:45
Bedankt Jelle. Ja, ik heb al gezocht in de broncode, maar moet eerlijk zijn , het merendeel is chinees voor mij.
Hier is de link naar de blog, http://roys-fotoblog.skynetblogs.be/

Jelle
18 August 2011, 22:03
De code is

<script language="JavaScript" type="text/javascript"> if ( document.all ) { document.oncontextmenu = click_right; } if ( document.layers ) { document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown = click_right; } function click_right(evenement) { if ( document.all ) { alert('Inhoud is Copyright, kopiëren is niet toegestaan!'); return false; } else if ( document.layers ) { if ( evenement.which == 3 ) { alert('Inhoud kopiëren is niet toegestaan!'); return false; } if ( evenement.modifiers == 2 ) { alert('Inhoud kopiëren is niet toegestaan!'); return false; } } return true; } </script>
in je Copyright blok links op de pagina.

rogier
18 August 2011, 22:08
Dit moet ik dus gewoon verwijderen, en opgelost..

Jelle
18 August 2011, 23:16
Inderdaad :)

rogier
20 August 2011, 08:32
Dank je wel, ik ben op zoek, er staat daar ook zoveel html .
Dat zal nog wel een poosje duren voor ik het vind.
Maar dat zal wel lukken denk ik, hartelijk dank voor je hulp.